“Cannes inseamna o desfasurare de forte impresionanta. Pentru noi participarea a fost foarte importanta pentru ca astfel Cannes a ajuns sa fie ceva tangibil. Si asa ar trebuie sa fie si pentru alte agentii. Cred ca multi manageri nu au curajul sa isi inscrie campaniile, desi cateva ar fi putut sa obtina macar o nominalizare. Insa, intr-adevar pentru o tara din Europa de Est este mai greu sa castige un premiu, efoturile sunt de 10-20 de ori mai mari decat pentru o agentie vestica”, explica Pascu.

In urma cu o luna, Geometry Global Romania, o agentie care a fost lansata in 2013 dupa fuziunea dintre G2 Romania cu Ogilvy Action, a castigat patru premii la Cannes pentru campania “Doneaza rosu pentru Romania “(The RGB News), realizata in parteneriat cu Antena 1. Astfel, agentia a obtinut aur in categoria PR – subcategoria media, arts & entertainment; argint in categoria media – subcategoria best use of screens; argint in categoria promo&activation – subcategoria use of broadcast si un bronz la categoria media – subcategoria public health&safety&public awareness messages.

Europa de Est, creativa din necesitate

“Europa de Est este creativa din necesitate, este o creativitate care se aseamana cu cea pe care o vezi si in America de Sud. Este o lupta pentru supravietuire si acest lucru se observa si in lucrurile inscrise. Pe de alta parte, mi-am dat seama ca inca nu avem ce inscrie in categoria cyber. Este foarte complicat sa ajungi in aceasta categorie, este un domeniu inca prohibitiv pentru Romania”, spune Pascu.

Seful Geometry Global spune ca in timp ce clientii mari sunt reprezentanti de cele mai multe ori de agentii care se afla acolo unde este si sediul brandului, in zona Europei Centrale si de Est agentiile participa reprezentand branduri locale. De exemplu, Geometry a castigat cu o campanie realizata impreuna cu Antena 1, in timp ce in anii anteriori McCann Erickson, cea mai premiata agentie romaneasca la Cannes, obtinea trofee cu brandul autohton de ciocolata Rom, dar si cu cel britanic Vodafone.

“Cred ca noi nu am fi putut obtine ceea ce am facut prin campania “Doneaza rosu pentru Romania” cu un alt client. Noi am lucrat si alte campanii sociale si este incomparabila puterea pe care ti-o da un brand de presa fata de cea a unei organizatii non-profit. Daca chiar vrei sa schimbi ceva in societate, trebuie sa iti iei un partener foarte puternic”, mai spune seful Geometry Romania.

Agentia are in jur de 13-15 clienti printre care Heineken, P&G, BAT, General Motors (brandul Opel), Omron, Coca-Cola, Mondelez International, Tchibo si Federatia Romana de Fotbal.

A renuntat la marketing pentru publicitate

Mircea Pascu este un manager cu 12 ani de experienta in comunicare, insa lucreaza in publicitate de doar patru ani, anterior ocupand functia de director de marketing in companii precum Jolidon Franta, L’Oreal Romania sau Danone Romania. De asemenea, a mai lucrat doi ani (2005-2007) ca manager de produs in cadrul Henkel.
In 2011 s-a angajat in cadrul G2 Worldwide Romania, timp de sase luni fiind director de business, iar, ulterior, director de client service (un an si patru luni).

“Mereu mi-am dorit sa lucrez in publicitate. Insa mi-a luat multa vreme sa accept ca pot sa fac ceea ce imi place. Am renuntat la industria corporatista intr-un moment in care eram pe val, eram chiar bine. Insa eu credeam ca daca sunt bun la ceva, iubesc acel lucru. Dar nu este asa”, spune seful Geometry Romania.

In februarie 2013 Pascu a preluat conducerea Grey Worldwide Romania si G2 Romania, iar in luna septembrie a aceluiasi an a devenit sef al Geometry Global Romania, compania rebranduita astfel dupa fuziunea dintre G2 si Ogilvy Action.

O piata de publicitate aroganta si falsa

"Piata de publicitate romaneasca este una foarte aroganta pentru ca a fost un joc al unor oameni si a devenit o industrie falsa. Cred insa ca spiritul pe care il avem in agentie este mai important decat sa stam cu "leul" (n.red. statuetele premiilor de la Cannes sunt sub forma unor lei-Cannes Lions) pe masa. Aici, in agentia noastra suntem toti angajati si nu avem niciun joc personal. Da, industria locala de publicitate este falsa si aroganta, dar sunt innebunit dupa acest domeniu. Si vreau sa fac lucrurile diferit de cum le face industria", spune publicitarul.

Pascu este manager atat al Grey Worldwide Romania, companie cu afaceri de 2,9 milioane de euro anul trecut, cat si al Geometry, agentie cu un business de 8,1 milioane de euro in 2014. De asemenea, Geometry Global Romania raporta un profit net de 0,9 milioane de euro, in timp ce profitul Grey a fost unul modic, de doar 1.100 de euro.

Citeste si:

Cele doua companii au avut anul trecut un numar mediu de 95 de angajati, iar, in prezent, au impreuna 108 salariati.

“Cand am preluat conducerea Geometry mi-am propus ca in 18 luni sa ne punem pe picioare in ceea ce priveste reputatia creativa, pentru ca in privinta eficientei stateam foarte bine. De asemenea, voiam ca in trei ani o pondere importanta din business sa fie generata de clienti internationali, iar in 5-7 ani sa ajungem sa lucram pentru un client la nivel global”, a explicat managerul.

Pentru acest an, Pascu se asteapta ca afacerile Geometry Romania sa creasca cu 5% fata de cele 8,1 milioane de euro inregistrate anul trecut.
Managerul nu a precizat cat inseamna clientii regionali in businessul companiei.

Cel mai vechi client international al companiei este Procter&Gamble, pentru care Geometry lucreaza in peste 20 de tari. Colaborarea cu acest client a inceput in Romania, dar pentru ca la Bucuresti se afla sediul P&G Balcani proiectele au fost extinse si pentru alte tari din regiune.

Restul clientilor din regiune au fost castigati de anul trecut, iar proiectele au fost obtinute in urma unor licitatii organizate in strainatate. Astfel, in 2014 Geometry a obtinut contul Omron Amsterdam (pentru 63 de tari din zona Europa, Orientul Mijlociu si Africa), iar in prima parte a acestui an conturile Coca-Cola (partea de shopper marketing in 28 de tari din Europa Centrala si de Sud) si Mondelez International (fostul Kraft Foods).