“Piata de publicitate publica este in continua crestere in Romania. Daca in 2011 era de circa 150 de milioane de lei (aprox 35 mil. euro), in 2013, aceasta piata a depasit 338 milioane de lei (circa 76 mil. euro), cu mentiunea ca doar o parte dintre proceduri au putut fi cunoscute. Pentru anii terminali de utilizare a fondurilor structural si de coeziune europene, 2014-2015, piata de publicitate publica din Romania are potentialul de a depasi 100 de milioane de euro”, scrie in raportul CJI.

Astfel, in contextul in care in 2013 piata totala de publicitate in Romania a fot evaluata la 305 milioane de euro, publicitatea din fonduri europene, evaluata la 76 milioane de euro, a atins o pondere de circa 20-25%.

Peste 90% dintre fondurile de publicitate publica sunt disponibile prin proiecte cu finantare nerambursabila din fonduri structurale si de coeziune.

Citeste si:

In 2013 au fost atribuite contracte de circa 31,5 milioane de euro, UE fiind astfel printre principalii investitori in piata de publicitate din Romania.

“Tinand cont si de procedurile anulate sau in derulare, bugetele de publicitate publica reprezinta dublul celei mai active industrii in materie de reclama respectiv 76 milioane de euro comparativ cu 38 milioane de euro, cat a cheltuit industria de produse de igiena si cosmetice", potrivit aceluiasi studiu.

.