Aceasta crestere este, pe de o parte, rezultatul unor investii foarte mari facute de News Outdoor Romania in reteaua de locatii, in servicii si in personal, investitii care au inceput sa fie simtite inca din anul 2004, si pe de alta parte, este rezultatul cresterii pietei de outdoor in general, datorita transformarii acestui canal media intr-o optiune din ce in ce mai preferata de consumatorii de publicitate, anunta oficialii companiei.

“In anul urmator piata va continua sa se consolideze, gama de clienti utilizatori continuand sa se diversifice. Din semnalele primite pana in acest moment se pare ca si in 2007 piata se va consolida iar tendintele crescatoare isi vor urma traiectoria,” a declarat pentru Wall-Street Raluca Tonciu, director de vanzari al companiei News Outdoor.

Reprezentantii News Outdoor Romania estimeaza piata publicitatii outdoor a fi intre 25 si 28 mil euro pentru anul 2005 cu o crestere estimata de 25% pentru 2006 (fara productie), ceea ce se traduce printr-o valoare a pietei pentru anul in curs de aproximativ 35 milioane de euro. Productia ar ocupa 9-10% din total consum media, apreciaza Raluca Tonciu. Cota de piata estimata de NewsOutdoor la sfarsitul anului 2006 este de 20%.

Incasarile au evoluat peste asteptari in cele mai multe cazuri pentru ca s-a dovedit eficienta outdoorului, fiind canalul media cel mai apropiat consumatorului final de orice tip: este pe strada, acolo unde, in mod evident, se afla si toate categoriile de consumatori finali, adauga oficialul NewsOutdoor.

Pana acum cei mai mari clienti ai companiei News Outdoor au fost companiile de tigari, despre care se stie ca sunt consumatori traditionali de outdoor. Pe acelasi nivel mai sunt companiile de telefonie, care au avut o ascensiune impresionanta in ultimii doi ani, in timp ce clienti importanti mai vin si din sectoare precum cel al produselor alimentare si bauturlori, retail, bunuri de larg consum, servicii bancare, auto.

Potrivit Ralucai Tonciu, interzicerea reclamelor la tigari incepand cu ianuarie 2007 nu va avea efecte negative asupra vanzarilor companiei . Efectul imediat este atragerea unor clienti noi pentru panotaj, prin eliberarea spatiilor ocupate de tigari si satisfacerea clientilor care doresc sa investeasca si mai mult in outdoor prin punerea la dispozitie a acestor panouri prin care sa isi extinda aria de comunicare.

De asemenea se preconizeaza si o crestere de preturi, avand in vedere ca din ce in ce mai mult, se practica, si este recomandat sa se intample asa, crearea unor retele proprii pentru marii clienti, care sa beneficieze de ele pe parcursul unui an intreg fara intrerupere. Astfel, se securizeaza cele mai potrivite pozitii care ar raspunde cel mai bine potentialului consumator final, adauga Tonciu.

In ceea ce priveste nivelul pretului platit in Romania, acesta este semnificativ mai mic decat pretul practicat in alte tari est-europene. “News Outdoor Group functioneaza in Cehia, Bulgaria, Polonia, Rusia (Sediul Central), Ucraina Israel, Turcia, India si se dezvolta. Pe toata zona de Europa de Est, pentru ca nu are rost sa comparam cu altceva, preturile platite pentru panotaj sunt cel putin duble, in unele cazuri chiar de 4 ori mai mari (Bulgaria, Rusia) decat in Romania. De asemenea si sistemul de vanzare este diferit fata de Romania. Exista pachete, exista perioade saptamanale de campanie si asa mai departe,” conchide Raluca Tonciu.

Ponderea detinuta de Bucuresti este de aproximativ 40% din afacerile companiei. News Outdoor Romania detine peste 3500 de fete publicitare, diferite formate, in Bucuresti, principalele 15 orase si ofera cea mai buna acoperire pe drumurile nationale.

Compania de publicitate outdoor News Outdoor este face parte din News Corp, una din cele mai mari companii de media din lume detinuta de Rupert Murdoch.

Piata de outdoor din Romania a inregistrat in ultimii ani un ritm de crestere constanta. Ultima tranzactie de pe aceasta piata a fost achizitia Efect Media de catre Multireklam, cel mai mare jucator de pe piata outdoor din Ungaria, in aceasta vara.