In ciuda renumelui si a puterii de influentare, The Wall Street Journal ofera un profit de importanta marginala. Compania mama, Dow Jones, realizeaza cea mai mare parte a profiturilor sale prin intermediul mass-media electronice pe care le detine, dupa cum declara The Washington Post. Valoarea inestimabila a WSJ nu este cuantificata prin profitul adus din publicitate. Aceasta rezida din alte directii.

Intr-o epoca a informatiei electronice, cu site-uri de video-sharing si blogging care se inmultesc intr-un rtim ametitor, orice persoana cu conexinue la internet poate deveni distribuitor de informatie. Intr-un astfel de peisaj fragmentat, The Wall Street Journal ramane o institutie centrala si credibila, cu un loc bine definit in lumea business-ului global. Un megabrand jurnalistic, WSJ ofera o imagine despre ce se intampla in lumea financiara, intr-un mod general acceptat ca avand standarde profesionale ridicate si unghiuri de abordare dezinteresate.

The Wall Street Journal este renumit pentru independenta sa editoriala. In anii '80, cand un membru al board-ului de conducere Dow Jones devenise un actor pe scena politica americana, WSJ a adoptat o atitudine obiectiva, preferand sa evite subiectul. Anul trecut, o ancheta a Jurnalului a relevat ca mai multe companii importante manipulasera date ale pietei de capital.

Chiar daca subiectele de interes major si respectarea deontologiei jurnalistice au atras audienta WSJ, el ocupand, in prezent locul al doilea la marimea tirajului pe piata mass-media americana, ziarul in sine nu mai constituie o afacere profitabila. In anii 1990, dupa perioada de crestere brusca a actiunilor pe piata de capital americana, o multime de companii nou-aparute au inceput sa umple paginile ziarelor cu anunturi publicitare. In acea perioada, WSJ era un important aducator de profit. Numarul anunturilor publicate in paginile Jurnalului nu a mai atins de atunci un asemenea nivel. Si este putin probabi sa o faca in continuare, avand in vedere directia online spre care se indreapta publicitaea, la nivel global.

Citeste si:

Unul dintre motivele pentru care trustul Dow Jones a devenit atat de vulnerabil in fata unei eventuale asimilari este faptul ca principala sa sursa de venit, oferta publicitara electronica, nu mai trezeste atata interes dupa momentul fuziunii Reuters-Thomson. Combinand asta cu problemele financiare ale Jurnalului, vedem de ce oferta de cinci miliarde de dolari, inaintata de Rupert Murdoch, este mai mult decat binevenita.

Alaturi de ceilalti potentiali ofertanti pentru cumpararea Dow Jones, Murdoch nu este interesat de WSJ ca o afacere de sine statatoare. Murdoch s-a dovedit a fi un om de afaceri priceput, care nu se da inapoi de la pierderi financiare pe termen scurt – cum ar fi o gaura de cinci miliarde de dolari in bugetul News Corp., in favoarea unor castiguri pe termen lung. Integrarea brandului WSJ in reteaua de publicatii de business detinuta de Rupert Murdoch ar avea o importanta inestimabila.

Influenta lui Murdoch asupra valoroasei independente editoriale a ziarului The Wall Street Journal a fos indelung dezbatuta. Oricare ar fi intentiile sau rezultatele actiunilor mogulului media, noi asistam, intr-o lume fragmentara a informatiei, la un moment de cotitura in evolutia uneia dintre cele mai credibile si valoroase publicatii din lume.