Gratie parteneriatului, vizitatorii site-ului www.praward.ro si cititorii newsletter-ului PR Award vor avea acces la informatiile si analizele IPR care vor acoperi teme actuale din domeniu, precum rolul cercetarii si educatiei in PR, relatia dintre PR si publicitate, online PR, importanta masurarii si evaluarii in PR, indicatori de performanta in campaniile de PR, Public Affairs si lobby, transparenta si credibilitatea in comunicarea corporatista.

Parteneriatul va capata consistenta prin prezenta in juriul international al competitiei PR Award a lui Peter Debreceny, Presedintele IPR. Peter Debreceny aduce cu sine experienta unui institut care si-a creat un brand tocmai din importanta data cercetarii in PR.

"Dinamica fara precedent a noilor canale si instrumente de comunicare este o oportunitate, dar si o mare provocare pentru profesionistii din PR. Mai mult decat oricand, campaniile de Relatii Publice au o importanta strategica pentru companii. Sunt onorat sa fiu membru in juriul competitiei Romanian PR Award 2007 si astept cu mare interes sa fac schimb de experienta cu colegii mei din Romania", a declarat Peter Debreceny, presedintele IPR si membru in juriul PR Award.

Infiintat in 1956, Institutul American de Relatii Publice a devenit parte a istoriei domeniului. Cu o consecventa intretinuta vreme de peste 50 de ani, IPR si-a facut din obiectivul initial o misiune. De la crearea sa, scopul institutiei este de a incuraja cercetarea si educatia in domeniul relatiilor publice. Sloganul IPR prinde acest angajament in cateva cuvinte: Stiinta din spatele artei relatiilor publice.

Citeste si:

“Cercetarea ne foloseste nu doar pentru a defini mai bine ceea ce stim, ci si pentru a intelege ce nu stim. Institutul de Relatii Publice exista pentru a produce cercetare si a oferi analiza in acest domeniu, punand aceste cunostinte la dispozitia practicienilor, profesorilor, cercetatorilor precum si celor pe care acestia ii deservesc, clientilor", a adaugat Peter Debreceny.

Institutul organizeaza nenumarate programe educationale, un congres de comunicare corporatista, un congres dedicat masurarii si evaluarii in PR, prelegeri si dezbateri publice, cursuri si seminarii universitare. IPR coordoneaza programe de cercetare in domenii actuale ale comunicarii de afaceri: managementul crizei, comunicare corporatista online, relatii cu presa, relatiile cu investitorii, Public Affairs si lobby, problema masurarii si evaluarii campaniilor de PR. Printre realizarile majore ale institutului se numara si lansarea in 1975 a primei reviste de specialitate din domeniul PR, Public Relations Review.

Intr-un discurs tinut cu ocazia implinirii a 50 de ani de la infiintarea IPR, James Grunig, faimosul profesor al Departamentului de Comunicare al Universitatii Maryland, intarea importanta misiunii pe care si-a asumat-o IPR in domeniul si istoria relatiilor publice:

"Consider ca domeniul relatiilor publice se gaseste intr-o acuta nevoie de conceptualizare, de gandire teoretica. Este nevoie de cercetare pentru a intelege ce sunt relatiile publice, ce aduce acest domeniu organizatiilor si societatii, care sunt valorile centrale ale domeniului relatiilor publice. Ma aflu aici, la implinirea a 50 de ani de la crearea Institutului, tocmai pentru ca mi-am petrecut jumatate din viata cautand raspunsuri la aceste probleme."