Studiul confirma faptul ca specialistii in publicitate urmaresc foarte atent schimbarile de comportament ale consumatorilor si isi indreapta eforturile catre marketing-ul online.

Anul trecut cele mai populare medii pentru reclama au fost ziarele, cu cheltuieli pentru reclame de 55,7 miliarde de dolari, si televiziunea, cu 48,7 miliarde de dolari, arata Veronis Suhler Stevenson. Totusi se estimeaza ca pana in anul 2011 internetul va deveni cel mai important canal pentru difuzarea publicitatii, inregistrand cheltuieli pentru acest segment de circa 63 de miliarde de dolari. “Consideram ca este o descoperire importanta”, a declarat James Rutherfurd , managing director pentru VSS.

Timpul dedicat mijloacelor de informare a scazut usor anul trecut cu 0,5 procente, pana la 3.530 de ore anual pentru fiecare utilizator, potrivit VSS care pune schimbarea pe seama migrarii catre mediile digitale pentru obtinerea de informatii, stiri sau divertisment. Potrivit studiului, media online necesita mai putin timp decat cele traditionale, adica un consumator are nevoie de cinci pana la satpe minute pentru a urmari un clip online, dar se va uita la televizor circa 30 de minute. Aceste informatii ar putea contrazice previziunile expertilor care sperau ca timpul petrecut pe internet sa se adauge la totalul consumului de media.

Citeste si:

In 2006, consumatorii au preferat televizorul, urmat de radio, care insumau circa 70 de procente din timpul dedicat consumului de media. Muzica inregistrata a obtinut 5,3 procente din audienta, urmata de ziare si de internet cu cate cinci procente fiecare. Anul acesta online-ul va ocupa mai mult din timpul consumatorilor de media, fata de ziare sau muzica inregistrata, castigand 5,1 procente, in timp ce ziarele si muzica vor scadea pana la 4,9 procente fiecare.

Mai mult, s-a observat o crestere a consumului de media la locul de munca datorita internetului, enunta studiul VSS. Astfel, consumul de media a crescut in anul 2006 cu 3,2 procente, pana la 260 de ore pentru fiecare angajat, iar tendinta se va mentine si in perioada 2007-2011. “Cei mai multi angajati au un computer pe birou-companiile au nevoie de informatii si sunt dispuse sa plateasca pentru ele”, a spus Rutherfurd.

VSS estimeaza ca piata cautarilor online contra-cost va atinge 8,7 miliarde de dolari pana la sfarsitul anului si circa 16,7 miliarde in anul 2011. Cheltuielile pentru anunturile online pe piata locala ar trebui sa fie mai mari de 19 miliarde de dolari pana in 2011, conchide studiul VSS.