Odata cu aderarea Romaniei, Turciei, Suediei, si Croatiei, numarul tarilor europene membre ale IAB Europe a crescut la 18, urmand ca in scurt timp sa se alature si birourile nationale IAB din Ungaria, Elvetia, Portugalia, Irlanda si Luxembourg.

IAB Europe dezvaluie cu aceasta ocazie o noua identitate europeana, un nou website, accesibil la adresa www.iabeurope.eu , continand prezentari ale fiecarei asociatii membre in parte, precum un nou Consiliu Director, compus din sapte reprezentanti ai asociatiilor nationale IAB si cinci reprezentanti ai membrilor corporate.

In continutul noului website IAB Europe se vor regasi informatii si noutati priving dialogul cu forurile legislative europene pentru construirea unui cadru legislativ european care sa alimenteze dezvoltarea industriei de Internet, activitatea celor cinci grupuri de lucru infiintate la nivel european pentru standardizarea directiilor Display, Search, Social Media, Targeting si Mobile, dar si fragmente din principalele proiecte de cercetare ale IAB Europe: studiul AdEx (valoarea investiilor in publicitatea online) si MIA (un proiect de definire si de explicare a diferentelor in masurarea pe Internet), si nu in ultimul rand un Knowledge Bank – o sursa a celor mai de actualitate studii si analize in piata de publicitate europeana si globala, furnizat de asociatiile si companiile membre.

IAB Romania finalizeaza in acest fel aderarea sa la forurile internationale IAB Europe si IAB US, etapa importanta in dezvoltarea activitatilor asociatiei, deoarece atesta la nivel international reprezentarea acestor doua asociatii pe teritoriul Romaniei.

Toti membrii IAB Romania vor avea acces prin intermediul biroului local IAB la continutul premium oferit de IAB Europe membrilor sai, si vor putea beneficia de reduceri in calitate de membri IAB Europe la toate evenimentele organizate de asociatia europeana.

Citeste si:

„Finalizarea aderarii la IAB Europe a fost unul din obiectivele principale ale asociatiei noastre pentru anul 2008 si ne bucuram ca a venit momentul sa anuntam atingerea acestui obiectiv. Am fi putut obtine aceasta recunoastere mai devreme, insa si IAB Europe a trecut printr-o serie de schimbari si de aceea anuntul oficial a fost posibil abia acum, odata cu anuntarea structurii noii asociatii IAB Europe", a declarat Ovidiu Florea, managing partner Media Investment si presedinte al Asociatiei IAB Romania.

IAB Romania pregateste in acest moment primul studiu privitor la valoarea pietei de publicitate online din Romania, impreuna cu PriceWaterhouseCoopers, ale carui rezultate vor fi anuntate in luna noiembrie a acestui an, si care vor fi incluse anul viitor in raportul IAB Europe numit AdEx (advertising expenditures) pentru toate tarile europene in care se deruleaza acest studiu.

Asociatia IAB Romania a fost creata in anul 2006 si reuneste cele mai importante agentii de publicitate, furnizori de servicii in domeniul publicitatii online si publisheri autohtoni. IAB Romania este o asociatie profesionala, fara scop lucrativ, neguvernamentala, apolitica si autonoma, care isi propune sa protejeze si sa promoveze interesele profesionale si investitiile realizate pe piata de publicitate online din Romania, sa elaboreze standarde ale industriei si sa creeze cadrul pentru autoreglementare.

IAB Europe este o federatie a organizatiilor nationale Interactive Advertising Bureau (IAB) si a partenerilor acestora pe continentul european. IAB Europe reprezinta in total peste 5000 de companii membre si coordoneaza activitati pe intregul continent, incluzand public affairs, benchmarking, implementarea de standarde si best practices. Tarile membre ale IAB Europe sunt in acest moment Austria, Belgia, Croatia, Danemarca, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Romania, Slovenia, Spania, Suedia, Turcia si Marea Britanie.