“Anul fiscal nu este inchis, dar cifra de afaceri in 2009 a fost de 15 milioane euro. Nu a fost vorba de profit anul trecut la nivel de total companie si oricum aceste informatii nu le facem publice”, afirma Cosmina Noaghea (foto).

Printre publicatiile cu cea mai mare contributie la cifra de afaceri a Publimedia se numara Ziarul Financiar, Ce se intampla, Doctore? si PRO TV Magazin.

Urmarirea atenta a costurilor, incercarea de a mari cota de piata si dezvoltarea pe segmentul new media ar putea constitui solutii pentru ca publisherii sa evite pe cat posibil situatia din 2009, an pe care Cosmina Noaghea il defineste scurt: “Criza”. Potrivit estimarilor sale, veniturile atrase de presa scrisa din publicitate s-au contractat cu 50-60%, iar circulatia a scazut cu 30%. Cele mai afectate au fost ziarele.

Cu toate acestea, ziarele si revistele vor continua sa fie cel mai credibil transportator al mesajului publicitar, in conditiile in care oamenii platesc pentru respectivul continut. “Raman esentiale in orice mix de marketing eficient”, completeaza Noaghea.

In schimb, provocarea principala pentru presa scrisa in acest an o reprezinta supravietuirea, considera Cosmina Noaghea. “Vor castiga cei care vor investi in branduri puternice si le vor dezvolta in acord cu preferintele cititorilor. Probabil va fi un an in care vor mai disparea unele publicatii. Nu stiu daca vor fi fuziuni si achizitii”, declara oficialul Publimedia.

Noaghea nu ia in calcul scenarii optimiste sau pesimiste pentru evolutia presei scrise, ci mai degraba un scenariu realist: un declin de 10% pentru circulatie, respectiv 20% la nivelul intregii industrii.

In ceea ce priveste strategia Publimedia, aceasta se va axa pe consolidarea brandurilor puternice, majorarea cotei de piata si dezvoltarea editiilor online. “Avem publicatii care s-au impus in primul rand prin continut si care au avut o crestere sanatoasa pe parcursul anilor, cu o strategie de marketing eficienta, nu neaparat spectaculoasa si strategii de vanzari adaptate permanent la nevoile clientilor. Asa vom continua si in 2010”, adauga Noaghea.

Va iesi Publimedia la cumparaturi in 2010 sau va inchide titluri? Cosmina Noaghea afirma ca deocamdata focusul este pe brandurile existente in portofoliu si pe dezvoltarea de produse conexe, insa posibilele achizitii vor fi dictate si de modul in care va evolua piata.

“Vom continua cu toate publicatiile si pe print si online. Sigur ca ne vom adapta la evolutia pietei, dar deocamdata avem o varinata realista pentru a continua in 2010 in aceasta formula”, afirma Noaghea.

O decizie curajoasa in contextul de piata actual o constituie marirea preturilor de coperta luata de Publimedia la inceputul acestui an. In prezent, cresterile de pret se incadreaza intre 11% si 28%.

“Decizia de marire a preturilor nu este una usoara, dar este cunoscut faptul ca preturile publicatiilor din Romania sunt mici si in plus, pe o piata pe care scade publicitatea este obligatoriu sa incercam sa marim veniturile din circulatie. Nu are rost sa tiparim si sa vindem multe exemplare daca functionam in pierdere”, argumenteaza Cosmina Noaghea.

Daca ar fi sa numeasca un model de business din presa scrisa internationala pe care il apreciaza, directorul Publimedia ar alege Financial Times si Wall Street Journal. “Pentru ca sunt foarte clar pozitionate si au un model de business care a functionat si in criza. Au crescut si pe print si pe online in conditiile in care continutul lor este platit”, conchide Noaghea.

In luna iunie 2009, Publimedia a decis sa renunte la editiile tiparite ale ziarelor locale, acestea urmand sa apara doar in varianta online.

Publimedia International editeaza publicatii precum Ziarul Financiar, Business Magazin, Gandul, ProSport, The One, Ce se intampla, Doctore?, ProMotor, ProTV Magazin si Time Out. Divizia de publishing are in prezent aproximativ 450 de angajati.

Cititi si Idei de gazetari si manageri: Un nou model de business pentru ziare?

Localele Publimedia raman in varianta exclusiv online

Localele Publimedia raman in varianta exclusiv online