“Daca iti pui aceste trei intrebari, esti «destul de bazat» pentru a putea incepe ca antreprenor”, considera Cristian Manafu, co-fondator al companiei de organizare de evenimente Evensys.

Daca ar fi sa inceapa un alt business, diferit de evenimente, Manafu ar merge in zona de eCommerce. “Are un potential mare. Dar nu cred ca as concura cu eMag.ro, as merge pe o nisa clara, nu neaparat elitista, dar pe un target pe care il apreciez si eu”, spune Manafu.

Pentru a isi lansa acest business, el s-ar uita la ce se intampla in Europa Continentala, alegand ce poate fi adus “si la noi” cu sanse ridicate de succes. Pe de alta parte, ar lua in considerare sa creeze o nevoie. “Cam asa am facut si cu evenimentele. Am creat nevoia de a fi acolo, de a asculta speakerii aceia. Cam asa a facut si Apple cu iPad-ul, spune el”.

Punerea la punct a evenimentelor nu este insa un job usor. Daca speakerii internationali de valoare nu au un circuit care sa includa si Romania, similar cu organizarea de concerte ale unor formatii celebre, este foarte greu sa reusesti sa aduci nume mari in tara, la conferinte, spune Cristian Manafu. Avantajul este ca Romania are stadion, deci daca U2 nu vine anul acesta, “sigur va veni la anul”.

Citeste si:

Similar, Seth Godin, catalogat ca fiind “guru in marketing”, a declinat o invitatie de a veni in Romania pe motiv ca la respectivul circuit nu are si Europa pe harta.

Cristian Manafu a vorbit si de esecuri, idei care nu s-au concretizat. “Cea mai mare calitate a unui antreprenor este sa nu «rateze un esec». Ele te aduc pe pamant, te aduc pe drumul cel bun si, cu cat le faci mai la inceput, e mai bine, te pot indrepta. Daca le faci mai tarziu, risti sa te prabusesi de la o inaltime mai mare”, spune el.

Vezi in videoclipul de mai sus ce esec a suportat Manafu in 2008, ce sfaturi ofera acesta tinerilor antreprenori si cum priveste piata de online.