Vom transmite, LIVE, pe parcursul a trei zile declaratii ale unor nume precum Dan Bulucea (seful Google), Bruce Bale (Facebook), Steffen Erhardt (Google), Nancy James (Microsoft) sau Thomson Reuters (Jaime Punishill).

Urmariti de asemenea pagina de Facebook a wall-street.ro pentru comentarii si update-uri periodice cu declaratii interesante.

09:38
Prima sesiune a inceput: Tema, una spinoasa pentru piata din Romania - se duc sau nu bugetele locale de marketing in .com, in corporatii precum Google sau Facebook? Printre invitati - Dan Bulucea, Bruce Bale (Facebook) sau Calin Rotarus.
09:40
Bruce Bale – A concura este un cuvant prea greu! Cu toate acestea, exista anumite forte in piata care absorb bugete mari – Google, dar si Facebook. E ceva ce nu se paote schimba deocamdata.
Dan Bulucea - Online-ul nu este romanesc sau strain. Sunt companii romanesti de mare succes, precum Dreamstime sau BitDefender care au rupt barierele! Ele sunt exemple pentru noi toti.
09:47
Tatyana Firsova (IAB Rusia) - In Rusia NU este Google lider de piata pe segmentul motoarelor de cautare, ci Yandex, cu o cota de piata de 62%. La fel, Facebook este pe locul 5, cu 8%. Restul, sunt retele locale. De fapt jumatate din cele mai accesate site-uri din Rusia sunt site-uri locale.
09:55
Dragos Stanca, stanga, ofera rusoaicei Tatyana Firsova gadgetul necesar pentru a rula slide-urile.
09:56
Dragos Stanca, stanga, ofera rusoaicei Tatyana Firsova gadgetul necesar pentru a rula slide-urile.
09:57
Nick Palmer, MediaCom: Este un dialog interesant dar, pana la urma, utilizatorii dau (sau nu) click pe site-uri. Trebuie sa fim atenti la ce vor oamenii si sa optimizam cat mai rapid proiectele pentru a atrage trafic. Unul dintre trenduri este interesul crescut pentru video, in detrimentul textului. Intotdeauna va fi loc pe piata locala pentru proiecte lifestyle, stiri video chiar si retele sociale locale.

Dan Bulucea: Procentul de cumparaturi online facute in Romania vs hotare este de 80%. Adica 80% dintre cumparaturi sunt peste hotare! Amazon, eBay, domina pietele LOCALE! Este important ca romanii care au site-uri de ecommerce sa urmareasca CE au site-urile internationale si noi nu avem.

10:01
Calin Rotarus: Internetul a schimbat viata tuturor si a schimbat si definitii. Unele definitii raman in picioare, altele nu. Daca vorbim de cumparatorii online, cred ca vorbim de masa critica, raportat la accesibilitate. vorbim de limba, de alfabet, brand awareness si modalitati de plata. Daca vorbim de Amazon, ne gandim ca cei 70% din romani care acceseaza continut in engleza sunt accesibili pentru acest business. Si atunci intrebarea este: Amazon a reusit sa aduca aceasta masa critica? Raspunsul este, evident, da! Si atunci Amazon intra in concurenta cu orice magazin de carti de la colt de strada.
In contrast, Autovit a reusit pe piata locala!
10:01
10:03
Audienta, formata din sute de oameni in sala plus cateva zeci pe salile largi ale Bibliotecii Nationale.
10:05
Panelul 1: Bruce Bale, Facebook, Dan Bulucea, Google si Nick Palmer, MediaCom.
10:12
Bruce Bale prefera o prezentare media/video in care subliniaza interactivitatea Facebook si avantajele Timeline-ului.
10:14
Bale, de la Facebook, prezinta cateva pagini de succes de pe Facebook - pagina Manchester United (24 milioane de fani).
10:34
92% din oameni au incredere in word of mouth de la prieteni si familie.
47% au incredere in TV si radio.
In prezent sun 901 milioane utilizatori Facebook, dintre care jumatate se conecteaza de pe terminale mobile. Zilnic sunt incarcate 300 de MILIOANE de fotografii pe Facebook.

10:35
Intre speech-uri, participantii petrec timpul tot cu laptop-urile "in brate".
10:38
Facebook ar trebui facut ca PASCA (romaneasca). Branza este extrem de importanta! Trebuie ca ea sa fie inclusa inca de la inceput in reteta, nu sa o pui deasupra, precum zaharul. Asa trebuie folosit si Facebook-ul - sa fie o parte centrala a business-ului tau, nu doar un strat, de suprafata.
10:39
Facebook are doar 8 ani. Si credem ca am parcurs doar 1% din calatoria noastra! Asa te incurajam si pe tine sa gandesti, ca inca nici nu ai inceput bine, indiferent de cat succes ai deja.
10:50
Dan Bulucea, Google Romania: YouTube a atras o mie de miliarde de vizualizari in 2011, se incarca cate o ora de continut/secunda.
90% dintre internautii europeni cauta pe Google informatii despre produse si servicii. Cautarile pe care le fac utilizatorii variaza in functie de industrie si este factor determinant al deciziei de achizitie. In cazul unei masini sunt cercetate cam 18 surse, de exemplu, in timp ce pentru o calatorie cu vaporul sunt cautate, in medie, 10 surse.
10:52
Una din sapte cautari se fac pe mobil. Un site neoptimizat pe mobil pierde mult - e ca si cum excluzi o zi de munca, pe saptamana! Ca si cum lunea este zi libera.
10:55
Wireless-ul pus la dispozitie de participanti nu face fata numarului mare de conexiuni.
11:27
Nick Palmer, MediaCom: Greseli in social media, care sunt, de ce au loc si cum sa le eviti.
Social media a schimbat in mod fundamental modul in care societatea interactioneaza. Starneste si stinge revolte sau, la nivel mai personal, social media a schimbat modul in care comunicam sau ne cunoastem mai bine.

Cu toate acestea, multe brand-uri nu stiu cum sa foloseasca eficient acest mediu. Companii nu stiu de fapt ce inseamna social media, ca implica o

A cauta sa atragi un numar foarte mare de fani nu este, cel mai adesea, lucrul pe care ar trebui sa il urmaresti. Da, ei sunt utili, dar daca nu stii sa comunici cu ei, sa imi promovezi produsele si ofertele in mod subtil, sa starnesti loialitate, atunci degeaba.

11:27
Social media nu poate fi ingradita, pusa in "silozuri", precum alte medii. Uneori poti face social media fara ca macar sa realizezi.
11:37
Concurenta pentru a atrage atentia utilizatorilor in "arena Facebook" este MASIVA. Daca esti un brand, probabil ca este concurent cu cel putin 300 de oameni pe care ii intalnesti, in cateva ore, pe strada, pur intamplator. Oamenii si consumatorii trebuie convinsi sa vina pe pagina ta. Acest lucru trebuie realizat prin mesaje puternice, originale, "cool", astfel incat sa ajunga in newsfeed-ul fanilor tai.

Poate atrage atentia orice iese din tipare - un videoclip amuzant, chiar daca nu la o rezolutie fantastica, o aplicatie, un joc.

11:43
Ne apropiem de finalul primului panel.
11:45
Cateva intrebari cheie pe care trebuie sa ti le pui: Cum va intra in contact consumatorul cu mesajul meu?
De ce ar vrea consumatorul sa fie activ in ceea ce priveste continutul meu?
De ce ar vrea cineva sa impartaseasca, mai departe, mesajul meu?
Cum vom reusi sa premiem pe cei care impartasesc mesajele mele?
12:07
In cateva minute va incepe panelul 2. Deocamdata, pauza "de cafea", la RoNewMedia.
12:18
Printre vorbitorii celui de-al doilea panel se numara reprezentanti ai Thompson Reuters, Orange, Facebook, Google si Microsoft.
12:27
Steffen Erhardt, Google: O reclama perfecta implica un mesaj perfect, la timpul perfect, targetata catre persoanele potrivite intr-un context perfect. Daca lipseste doar unul dintre acesti patru factori, ai putea avea doar o campanie medie.

5 trenduri pentru 2012

Online display acopera 76% din publicitate, 68% este search, 59% social media, digital video 30% si mobile 23%. Displayul ramane deci principalul generator de venituri – vorbim de multi multi bani. Cresterea display advertising-ului se vede si in Romania, nu este prezenta doar la nivel global.

12:33
Luam foarte in serios piata din Romania, suntem gata sa investim aici, de aceea vom lansa in continuare si vom localiza produse ale companiei.

In Europa Centrala si de Est un trend este acela de a targeta utilizatorii care au mai fost pe site-ul tau si nu au cumparat nimic. Poti, de asemenea, sa localizezi paginile pe care acestia au intrat si nu au cumparat si sa incerci sa le oferi preturi speciale, daca totusi achizitioneaza.

12:37
Partea creativa este extrem de importanta intrucat utilizatorii vor judeca imediat daca o reclama ii atrage sau nu. Mai ales in perioada in care utilizatorii devin „banner blind” (ignora bannerele – n.r.), trebuie sa gasesti mesajul corect, o modalitate de a atrage atentia. Display-ul poate fi extrem de puternic.

Targeteaza-ti audienta cu mesajul potrivit – cand vrei sa vinzi bijuterii nu poti doar sa pui un baner si sa-i rogi sa intre pe siteul tau. Gaseste un mesaj si targeteaza-l unde trebuie – catre barbati, poti pune un superb inel cu textul „da-o pe spate!”.

12:42
Incearca sa interactionezi cu utilizatorii. De asemenea, nu te feri sa folosesti banere video – oamenii le iubesc. Rich media reprezinta doar 6-7% din totalul publicitatii deci este loc de crestere, mai ales ca display-ul devine din ce in ce mai social – te poti conecta prin bannere, poti folosi social media ca destinatie pentru bannere, poti promova pe YouTube o pagina de Google+.
12:42
„Sunt de acord cu declaratia colegului meu de la Facebook, care spunea ca suntem abia la 1% din potential! Da, mai este loc de crestere, suntem abia la inceput”, a incheiat Erhardt de la compania concurenta, Google.
12:49
Alessandro Petrilli, Global Marketing Solutions, Facebook.

Citeste si:

La fel ca si antevorbitorul sau de la FB, Petrilli incepe prezentarea prin a prezenta Timeline-ul personal - pare a fi o regula in cazul vorbitorilor ce vin din partea Facebook.

13:08
Am introdus Timeline pentru ca am incercat sa ne apropiem de felul in care comunicam fata in fata – totul este legat de timp. Important este CAND postam si CE postam pe Facebook, dar, oricum, totul porneste de la Pagina.

De fiecare data cand brand-ul tau posteaza ceva pe Pagina, trebuie sa te gandesti ca trebuie sa te conectezi/sa fie pe interesul audientei, sa primesti cat mai multe like-uri. FB iti da audienta, tu trebuie sa gasesti o modalitate originala si placuta pentru a vorbi cu audienta.

13:10
Tips`n`tricks pentru a avea succes pe Facebook:

Schimba cover photo-ul cat mai des, ceva ce atrage si are legatura cu brandul tau.
Alege-ti o poza de profil puternica vizual, memorabila.
Pune cat mai multe fotografii intrucat ele atrag de doua ori mai multa atentie din partea fanilor tai.
Pune continut incitant si cu frecventa.
Incearca sa postezi intre 9-10 dimineata – studiile arata ca atunci ai cele mai mari sanse de engagement.
Restaurantele/cafenelele posteaza in prima parte a zilei, in timp ce retailerii posteaza la jumatatea zilei.

Nu fi plictisitor, oamenii intra pe FB pentru a se simti bine, a se distra!

13:14
13:16
"Facebook va ramane un loc al oamenilor, nu va fi covarsit de publicitate! Motivul pentru care am marit numarul ad-urilor din dreapta in ultimii ani este acela ca am creat si mai mult spatiu pentru profilele oamenilor - si Timeline-ul este cea mai recenta dovada a interesului nostru pentru oameni, in fata brandurilor".
13:18
Ideal este ca brandurile sa puna cate 3-5 post-uri pe zi.
13:34
Nancy Nemes, Microsoft – Social media si antropologia

In ultimele sute de mii de ani, creierul uman s-a triplat ca volum. Azi voi vorbi despre creierul uman si social media.
Sta in natura umana, dezvoltata in sute de mii de ani, sa interactionam in cat mai multe modalitati, in cat mai multe medii. Site-urile sociale au depasit ca audienta cele sexuale – dovada a nevoii de comunicare si socializare in crestere.

Femeile folosesc social media diferit comparat cu barbatii. Totul sta in gene, in diferente culturale, rol in societate si nevoi specifice. Femeile vor sa se conecteze si sa mentina relatiile, in timp ce barbatii vor sa concureze si sa cucereasca/castige. Barbatii sunt mai activi, dinamici, femeile sunt mai statice, inclinate spre conversatii lungi. Acest lucru se vede si pe retele sociale.

Cultura conteaza de asemenea. In Coreea de Sud, unde jocurile video sunt rege, locuitorii isi transpun parte din personalitati in avataruri. Si cu toate acestea, partea ciudata este ca aceasta tara este una conservatoare, traditionalista. 40% dintre coreeni si-au creat avatare, in timp ce in SUA doar 18%.

In India, 69% dintre utilizatorii de Facebook sunt barbati in timp ce doar 31% sunt femei.

13:45
In curand, pauza de ~ o ora. Vom reveni cu declaratii interesante de la RoNewMedia 6.0.
14:38
La RoNewMedia 6.0 sunt prezente ~63 de companii, implicate direct si/sau cu prezenta fizica la eveniment.
14:41
Nu subestima timpul pe care trebuie sa il investesti pentru a evangheliza. Fiecare grup din companie trebuie sa participe la social media si trebuie sa o faca si in timpul liber, sa devina parte din ADN-ul coroporatiei - Jaime Punishill, Thomson Reuters.

14:42
Nu trebuie sa raspunzi imediat pe Facebook/Twitter, nu sunt medii ce activeaza "real time". De asemenea, trebuie sa constientizati faptul ca a fi prezent pe retele sociale nu este doar "un alt plus" si in niciun caz nu este GRATIS. Costa timp si deseori bani, este o investitie.
14:45
Daca vrei ca social media sa iasa cum trebuie pentru compania ta, invata sa faci si treaba altora si sa NU primesti credit pentru reusitele tale! Daca iti pui echipa IT sa se ocupe de prezenta pe Twitter, asteapta-te ca ei sa supuna reteaua la un test de vulnerabilitate care NU ti-ar folosi tie ci, maxim, ar folosi celor de la Twitter.
Deci ocupa-te singur, de toata prezenta pe retele sociale.
15:29
Panelul 3, si ultimul al zilei, va include speakeri de la companii precum SG Gaming, Gemius, Think Digital sau BuzzRank. Panelul va incepe in cateva minute.
Intre timp, in sali paralele, au inceput sau sunt pe cale de a incepe workshop-uri.
15:31
Nils Andres, Brand Science Institute: Agentiile social media au crescut in 2011, la nivel global, cu 28%. Marile branduri angajeaza, avand nevoie de oameni specializati in social media.
15:36
71% dintre utilizatorii de social media se arata PLICTISITI de branduri. Ratele de interactiune dintre utilizatori si branduri s-au prabusit in ultimii ani si se realizeaza din ce in ce mai greu.
57% dintre managerii social media "sunt frustrati".
15:40
Doar 9% din companii lucreaza pe baza datelor rezultate din activitatile social media. Desi ele STIU ca EXISTA, nu le folosesc, efectiv, ci doar le stocheaza pe servere. Este o problema foarte mare, deoarece in urmatorii ani vei vedea ca a cumula informatii despre consumatori va deveni din ce in ce mai costisitor.
15:47
Atunci cand intram pe social media, trebuie sa luam in calcul ca studiile arata ca fanii sunt cu 23% mai PUTIN loiali decat cei atrasi pe alte canale Web dar, totodata, partea pozitiva este ca cei prezenti pe canalele sociale cauta si mai multa varietate/originalitate.
16:27
Bjorn Ognibeni, BuzzRank: Cateva greseli uzuale:
- Multe companii se comporta pe social media ca la petrecerea unui copil. Adica se simt bine, se distreaza, dar nu o iau cu adevarat in serios.
- Uita ca retelele sociale sunt MULT mai transparente decat poate ti-ai dori, uneori, si ofera un control mai redus. Deci trebuie sa iti faci griji in ceea ce priveste feedback-ul negativ. Niciun client nu te va suna pentru a-ti spune ca produsul FUNCTIONEAZA.

16:28
NU mai faceti campanii pe Facebook care sa ofere iPad-uri! Da, iti vor aduce fani, poate chiar multi, dar acele persoane sunt, cel mai probabil, fani ai tabletei si nu ai periutei de dinti sau sosetelor companiei tale.
16:38
Intre timp, inconjurat de garzi, a sosit la RoNewMedia si Prim-Ministrul Romaniei, Victor Ponta.
"Daca cineva mi-ar lua tableta sau telefonul mobil, mi-ar fi foarte greu sa indeplinesc sarcinile mele. Prin prezenta mea vreau sa subliniez importanta oaspetilor nostri si companiilor pe care le reprezinta. Eu sper ca vor dori sa se dezvolte alaturi de Romania", spune Ponta.
16:42
Nu vom putea accepta ACTA decat cu modificari majore care sa permita libertate totala de exprimare, spune Ponta.
"Imi pare rau ca nu am mai apucat sa scriu pe blog. In schimb, sunt in competitie cu alti politicieni pentru a avea cea mai accesata pagina de Facebook, pentru a comunica cat mai rapid si modern deciziile pe care le iau".
16:50
Vrem ca in perioada urmatoare sa folosim noile tehnologii pentru a face guvernarea mai transparenta. Imi revine sarcina ca poate exista un serviciu public mult mai transparent si tehnologia informatiei imi permite sa fac acest lucru, concret.

Victor Ponta a spus ca va lansa in curand si aplicatia vPonta, pentru Apple – in curand in AppStore.

16:54
16:57
Revenim maine cu noi informatii de la RoNewMedia, cu noi sesiuni de prezentari si fotografii.