09:12
Daca in prima zi a RoNewMedia 6.0 la ora noua dimineata erau deja cateva zeci de oameni, se pare ca in a doua zi spectatorii/participantii au decis ca pot dormi putin mai mult - sala este aproape goala.
09:19
Incet-incet, lumea incepe sa vina, aici, la RoNewMedia. De mentionat ca, in mod oficial, evenimentul nu este transmis pe niciun canal video! Ramaneti deci pe wall-street.ro pentru "a lua pulsul" evenimentului!
09:40
In circa 15 minute va incepe conferinta. Primii vorbitori reprezinta companii precum Carnation, MEC Romania, OMD Digital, Publicis Romania.
09:55
Justin Dewhirst, Area Executive Producer, MSN CEE & MEA va vorbi despre viitorul media.

El prezinta cateva clipuri din care reiese ca totul va fi tactil si ca, prin simple gesturi, poti trimite sentimente/mesaje. De asemenea, poti, printr-o simpla fotografiere a unui meniu, sa primesti comanda la usa. Tridimensionalul va atinge cote impresionante si va putea fi modificat prin gesturi.

09:57
In 10 ani, jocurile video vor atinge un nivel de realism incredibil - i-au trebuit doar 2 luni Kinect-ului pentru a vinde 8 milioane de unitati. Acest lucru demonstreaza, considera oficialul MSN, ca lumea este avida de a experimenta noi tehnologii.
10:02
"Greseala multor companii este ca ele cred ca o strategie in social media inseamna a fi prezente pe Facebook si pe Twitter. Aceste platforme sunt de fapt doar instrumente pentru a transmite mesajele tale" - Scott Kelly, head of digital advertising, citat de oficialul MSN.
10:06
Cum era de asteptat, oficialul MSN "ridica in slavi" (viitoarele) tablete Windows 8. "Windows 8 este mult mai mult decat un simplu sistem de operare. Este o platforma noua, pe care poti sa iti spui povestea, in toate mediile", spune Dewhirst, prezentand un clip publicitar.
10:11
Oficialul MSN a terminat prezentarea, pe scena urca Alexandru Badinici, Strategic Partner Manager / Online Partnerships Group.
10:13
Badinici se ocupa de solutii de monetizare ale Google. El va discuta despre reteaua de display Google.
10:24
6 previziuni despre display advertising, din partea Google:
- Pana in 2015 peste 50% din reclame vor fi video (masurarea va fi Cost Per View)
- 50% din reclamele targetate vor folosi licitatia in timp real (RTB)
- Mobilul va fi interfata nr. 1 in 2015, devenind primul terminal prin care se va accesa Internetul
- 5 noi indicatori de evaluare vor prelua locul indicatorului clasic de evaluare (CPC-ul)
- 75% din reclame vor avea caracter "social". In prezent firmele de publicitate au comunicare intr-un singur sens, spre utilizator. In timp, utilizatorii vor putea comenta reclamele.
- 50% din reclamele de brand vor fi interactive ( in prezent procentul este foarte foarte mic).
10:32
GoMobile - orice proprietar de site poate sa isi creeze un site mobil in 15 secunde si il poate monetiza prin intermediul solutiilor Google, sustine oficialul companiei.

10:36
Sala este ocupata doar pe sfert, cu toate acestea Internetul oferit de Orange Romania nu functioneaza decat intermitent iar semnalul prin modem este extrem de slab. De asemenea Biblioteca Nationala pare a fi ecranata eficient, semnalul prin modem fiind extrem de slab.

Multi dintre spectatori au renuntat complet la laptop-uri/tablete si aleg sa scrie "clasic" - foaia si pixul, la putere, la RoNewMedia 6.0.

10:37
Urmatorul speaker este Danny Bermant, fondator al companiei din Marea Britanie Brainstorm Digital.
LinkedIn este cu 277% mai EFICIENT in conversia userilor decat Facebook si Twitter!

10:38
Profilul tau LinkedIn este parte a brand-ului tau. Asigura-te ca te promoveaza eficient. "Multe persoane considera ca LinkedIn nu este atat de sexy ca Facebook, prea mult text acolo! Dar de fapt, poate fi o oglinda perfecta pentru business-ul tau!".
10:46
Trebuie sa ai fotografie pe LinkedIn. De asemenea, un headline profesional - nu pune doar numele companiei ci SPUNE ceea ce faci.
Urmatorul pas este sa faci rost de recomandari din sectorul tau de business.
EVITA sa te conectezi cu straini pe LinkedIn. Scopul este sa iti construiesti o retea de contacte ce te cunosc, te apreciaza si au incredere in brand-ul tau.
Profilul LinkedIn nu este doar un CV. Fa-i imbunatatiri - pune-l pe site-uri, pe blog. Poti importa de asemenea videoclipuri pe profilul tau, printr-un plugin - costa circa 30$/luna.
LinkedIn Events este foarte util, daca organizezi un eveniment - poti sa iti inviti contactele. Totodata, evenimentul va deveni public, vizibil tuturor.
A avea un profil in mai multe limbi iti va oferi acces la mai multe piete - LinkedIn iti permite acest lucru.
10:53
Primul panel a luat sfarsit. Peste o scurta pauza revenim cu o serie noua de speakeri, fotografii si declaratii(le) interesante de la RoNewMedia 6.0.
11:53
Pauza se va incheia in curand.
12:13
Speakerii panelului doi sunt reprezentanti ai Orange, Carnation, OMD Digital si Mercury 360.
Martin Wrigley, director de dezvoltare servicii la Orange, va deschide sesiunea.
12:18
Reprezentantul Orange va discuta despre "unde vor ajunge" aplicatiile mobile si cum te poti ajuta de ele pentru a-ti sprijini brandul.

In 2009-2010 companiile se intreceau sa puna la punct Magazine de Aplicatii, dupa ce Apple a instaurat trendul. Si in prezent companiile incearca sa atraga cat mai multi dezvoltatori, pentru a reusi sa ofere consumatorilor o gama cat mai diversa de aplicatii.

Citeste si:

In 2011, cresterea numarului de magazine de aplicatii a incetinit substantial. Pana in prezent sunt pe piata putin peste 110 de magazine de acest profil. Companiile se axeaza acum in special pe functionalitatile magazinelor si, dupa caz, de selectionarea mai eficienta a aplicatiilor.

12:20
In conditiile acestei concurente in crestere, a plasa o aplicatie intr-un magazin nu iti garanteaza nici pe departe succesul. Si atunci, cum poti face diferenta?

- O aplicatie care este folosita continuu are sanse mai mari sa genereze venituri, deoarece...
- 72% din veniturile unei aplicatii provin din vanzarea de bunuri (virtuale sau nu) din INTERIORUL ei.

12:23
Ce se intelege prin calitate?
1. Calitatea continutului, valoarea brandului, a serviciului mari. (Exemple de succes - Words with Friends sau Draw Something). De asemenea, daca apartine unui brand de succes, ai sanse mai mari sa atragi venituri substantiale (Financial Times, British Airways).
2. Calitate in momentul lansarii si o aplicatie usor de folosit, intuitiva. Trebuie sa fie o aplicatie matura.
3. Testeaza continuu si ofera update-uri in functie de feedback-ul clientilor, considera reprezentantul Orange.
12:30
Inainte de a incepe crearea unei aplicatii, citeste cu atentie si supune-te regulilor impuse de Unified Testing Initiative la care au aderat Nokia, Samsung sau Orange.
12:38
Si in viitor, oamenii nu vor cumpara TEHNOLOGIA ci vor cumpara serviciile oferite prin intermediul tehnologiei. Clientii vor plati pentru ceea ce simt ca le va trebui si ce le va aduce valoare adaugata in viata de zi cu zi.
12:40
Urmatorul speaker este Eleni Kitra, OMD Group. Ea va vorbi despre cum putem modifica si da forma engagementului pe social media.
12:44
Realitatea de astazi este una dificila din cauza problemelor economice. Pe de alta parte, regulile jocului sunt schimbate de mobilitate si accesul crescut la orice fel de resurse si, in final, de segmentul social (media).

Mentalitatea economica de astazi este similara cu sintagma „De ce sa iei vaca cand poti cumpara laptele?”

12:50
Terminalele mobile vor atinge pana in 2013 o penetrare de 38%.
Vom asista la "cautari sociale" din ce in ce mai multe, rezultatele cautarilor vor include din ce in ce mai mult postari/pagini de pe retele sociale. eCommerce-ul va deveni din ce in ce mai social, promovarea se va face pe toate canalele populate.
12:52
Review-urile consumatorilor sunt NOUL advertising.
12:58
Devino un brand VIU, nu te poti ascunde in spatele unui profil Facebook! Comunica cu oamenii si fata in fata, sa stie ca in spatele unei pagini Web se afla si chipuri umane.
Digitalizeaza-ti toti angajatii, inoculeaza o cultura a online-ului si a socialului in randul angajatilor tai.
13:03
Urmeaza Galvea Kelly, de la Mercury 360. Ea va vorbi despre importanta jocurilor in socializare.
13:09
Jocurile pot fi integrate in strategia ta de marketing de pe canale sociale (si nu numai). Toate brandurile sunt implicate in gaming - inclusiv Marlboro sau chiar Playboy! De ce? Pentru ca si-au dat seama ca, prin jocuri, se pot face auzite, pot sa interactioneze cu oamenii intr-un mod amuzant/placut.
Traim intr-un Univers multifunctional - copiii de astazi se joaca altfel decat noi, relationeaza cu caracterele jocurilor, trebuie sa stie sa citeasca, sa vorbeasca. Se pregatesc pentru viitor intr-un alt fel decat noi, generatia "mai batrana".
13:10
Romanii stiu perfect engleza si inteligenta celor ce vorbesc doua limbi fata de cei care stiu una singura este cu pana la 50% mai ridicata.
13:13
Jocurile de pe Facebook pot ajuta oamenii sa se cunoasca si sa se conecteze, indiferent de continent sau de limba vorbita. Deci, ce inseamna "Gamification"? The Proceess of using game thinking & mechanics to engage users.
13:17
Jocurile pot fi si educationale, oferind celor ce interactioneaza cu ele (si indirect cu brandul tau, ca firma creatoare) posibilitatea de a se (auto)educa.
Trendurile cheie care intersecteaza piloanele de sustinere ale gamingului sunt Scopul (sa rezolvi nerezolvabilul, sa inveti, sa promovezi etc), Mecanicile (premii, acces exclusiv etc) si Functionalitatile (gestica, experienta multi-screen, medii inconjuratoare realistice etc).
13:20
Pauza de pranz la RoNewMedia.
15:22
Incepe ultima sesiune a zilei - participa Adrian Stanescu (Mediamind), Constantine Abazis (Publisto), Dan Petre (D&D Research).
15:24
Mihai Trandafir, Universal McCann: Avem nevoie de mai multe initiative in social media pentru a creste piata. Multi bani se investesc in Romania, din pacate, in campanii care nu aduc, pe termen lung, nimic.
15:28
Serhat Akkilic, Managing Partner, Project House, Turcia: Challenge-ul in Turcia, in prezent, este sa integram social media in proiectele noastre. Industria creste insa rapid in tara si avem peste 20 de milioane de utilizatori de Facebook.
15:34
Bogdan Prajisteanu, MEC: Ar trebui sa existe un dialog mai clar intre consumatori si advertiseri. Odata ce se intampla acest lucru, consumatorii vor fi mai fericiti si advertiserii vor vinde mai mult. Social media este, de fapt, o interfata ce permite ambelor parti sa creasca.

Consumatorii interactioneaza intre ei foarte mult si devine din ce in ce mai dificil sa comunici intr-un singur sens.

15:35
Rolul advertiserului este sa creeze discutii contagioase care sa fie vavorabile brandurilor.
15:43
Avem nevoie de sisteme de masurare, da, insa trebuie sa fie relevante si nu doar "de ochii lumii"si sa ajute doar cativa oameni. Poate ca trebuie sa rafinam/simplificam sistemele de masurare pe care deja le avem, sa vedem ce putem face cu ele.

Mihai Trandafir: Uneori mi se pare ca avem PREA MULTE sisteme de masurare intr-o campanie, mai ales daca se dovedesc a fi inutile, practic.

15:50
Mihai Trandafir: La RoNewMedia 7.0 poate ca nu vom mai vorbi de Digital Advertising pentru ca acest domeniu ar fi deja atat de bine integrat in intreaga piata incat nu va mai exista, ca ceva separat! Vom vorbi doar de advertising si aici va intra si Digitalul, in mod clar.
15:53
Bogdan Prajisteanu: Ne intereseaza, atunci cand angajam, oameni "proaspeti", tineri, interesati de online si ne uitam aproape tot timpul la profilele lor de Facebook!

15:58
Noua generatie este diferita in ceea ce priveste profesionalismul - ei vad locul de munca ca pe un proiect separat de viata lor. Ei se uita acum spre start-up-uri mai degraba decat agentii vechi! NOI, angajatorii, trebuie sa ne schimbam mentalitatea si sa nu mai refuzam CV-uri care ni se par neconventionale.
16:00
wall-street.ro va continua sa transmita live blogging de la principalele evenimente din diferite industrii. Accesati sectiunea New Media de pe site pentru cele mai proaspete stiri/analize/interviuri despre Internet, atat pe plan local cat si international.