Romanii cauta cel mai mult acest Craciun telefoanele mobile, urmate de jucarii, ceasuri, parfumuri, laptopuri si bijuterii, conform unui studiu SEO monitor realizat pe baza cautarilor pe cuvinte cheie.
In preajma sarbatorilor, electronicele cuceresc topul cautarilor pe internet. O analiza asupra cautarilor efectuate in anii trecuti arata ca in luna decembrie a acestui an se vor face pe Google aproximativ 70.000 de cautari pe cuvantul telefoane . Foarte aproape si justificat de traditia cadourilor pentru copii este cuvantul jucarii care se estimeaza ca va atrage anul acesta 65.000 de cautari. Pe urmatoarea pozitie in topul preferintelor pentru cadouri se afla ceasurile si parfumurile, care vor avea fiecare in jur de 45.000 de cautari. Urmatorul loc in clasament il ocupa urmatoarele cautari: laptopuri, lenjerie intima si bijuterii, fiecare cu o estimare de 20-23.000 de cautari in decembrie 2012.

Studiul realizat de SEO monitor arata ca romanii incep sa caute pe internet reduceri, promotii, oferte de sezon pentru telefoane inca de la inceputul lunii noiembrie. Din prima saptamana a lunii noiembrie si pana la inceputul lui decembrie cautarile cresc cu 15%. Parfumurile au o crestere si mai mare, interesul pentru aceste produse fiind vizibil din prima jumatate a lunii noiembrie, la inceputul lui decembrie ajungandu-se chiar la o crestere cu 40 de procente. Cautarile pe lenjerie intima si bijuterii se instaleaza pe un trend ascendent la sfarsitul lunii noiembrie si cresc cu aproape 30 de procente. Decoratiunile de Craciun se cauta inca din octombrie, avand o ascensiune de 90 de procente pana pe 15 decembrie.



Perioada sarbatorilor este un moment foarte important pentru cei mai multi retaileri, fie ei proprietari de e-commerce-uri sau nu. Potrivit studiului realizat de SEO monitor, utilizatorii de internet aleg sa caute cadouri de sarbatori fie bazandu-se pe rezultatele oferite de Google pe cuvinte cheie, fie mergand direct catre un magazin online deja cunoscut. In a doua situatie, magazinele online care au construit deja un brand cunoscut au foarte mult de castigat in perioada Craciunului. Astfel, magazine online specializate pe IT&C cu un brand cunoscut, precum emag.ro, altex.ro, oktal.ro, evomag.ro sau cel.ro, se pot astepta la cereri directe in sezon. La fel si magazinele online de jucarii precum toyz.ro, noriel.ro, strollers.ro sau fashion si cele specializate pe cadouri precum cadouri.ro, borealy.ro, fungift.ro respectiv fashionup.ro, miniprix.ro sau tinar.ro sunt cateva exemple care pot atrage datorita puterii brandului cereri si comenzi directe.

”Studiile privind comportamentul consumatorilor romani arata ca pentru anumite produse – cum sunt telefoanele mobile – motorul de cautare Google a devenit principala sursa de informare si cercetare. Avand astfel de informatii legate de preferintele consumatorilor lor si cu o campanie de promovare pe motoarele de cautare inceputa la timp, retailerii pot sa-si maximizeze profitul in perioada sarbatorilor de Craciun.”, declara Cosmin Negrescu, CEO SEO monitor.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri