La nivel anual, s-a consemnat o crestere in termeni reali, de 7% fata de anul precedent (luand in calcul doar companiile care au participat la studiu in toate cele 4 semestre din 2013 si 2014).

“Cred ca daca la aceasta crestere naturala de 7% in termeni reali mai adaugam si rezultatele unor viitoare eforturi de industrie, in urmatorii doi ani vom putea avea si o crestere de doua cifre. Pentru a ajunge acolo ne propunem sa avem o mai mare implicare in acest tip de activitati din partea cat mai multor actori din aceasta piata”, a declarat Ionut Oprea, Presedinte al Asociatiei IAB Romania

Piata media din Romania, in general, si segmentul publicitatii online, in special, se confrunta in continuare cu diverse provocari. Potential de crestere exista, pentru ca traversam o perioada de accelerare a cresterii economice, cand jucatorii se lupta pentru castigarea cotei de piata, insa este nevoie de inovatie la nivelul publisherilor online pentru a reusi sa monetizeze interesul crescut al advertiserilor. De asemenea, exista loc de imbunatatire a modelului de afaceri al publisherilor online si de optimizare a procesului de vanzare. S-a observat de asemenea faptul ca in ultimii doi ani au inceput sa castige teren segmentele de mobile si video advertising, odata cu dezvoltarea accelerata a Internetului mobil si a interconectarii accentuate a dispozitivelor inteligente. Acestea sunt zone asupra carora publisherii trebuie sa se concentreze indeosebi, pentru a crea continut de calitate si a capitaliza oportunitatile de piata”, a declarat Bogdan Belciu, Partener, Servicii de Consultanta pentru Management, PwC Romania.

Citeste si:

In ambele semestre din 2014, formatele publicitare de tip display au ramas cele mai populare segmente ale publicitatii online, acestea fiind urmate de content sponsorships.

Printre industriile care au condus topul investitiilor in publicitatea online in a doua jumatate a anului 2014, se numara: Telecomunicatii, pentru al saselea an consecutiv lider pe piata, secondat de data aceasta de Drinks si Online retail. Retailul online ajunge astfel in premiera pe locul trei in topul consumului de publicitate online, depasind segmentul Auto care detinuse locul al treilea la nivel de volum in primul semestru al anului 2014.

2014 este al 8-lea an in care IAB Romania si PwC Romania realizeaza acest studiu, rapoartele pentru toata perioada 2007-2014 fiind disponibile tuturor membrilor asociatiei IAB Romania, precum si celor care aleg sa devina membri ai asociatiei in perioada urmatoare. Raportul complet pentru cel de-al doilea semestru 2014 precum si pentru intregul an 2014 va fi disponibil in luna iunie 2015.