Rompetrol Rafinare (RRC) si-a majorat pierderile cu 18% la 245,8 milioane lei (57,1 milioane euro) in primele noua luni ale anului, in conditiile in care veniturile s-au redus cu 25%.


In perioada ianuarie-septembrie compania a raportat pierderi de 207,78 milioane lei si afaceri de 6,86 miliarde lei.

In primele noua luni ale acestui an, RRC a afisat o cifra de afaceri de 4,69 miliarde lei (1,11 miliarde euro), cu 32% mai mica, si venituri de 5,52 miliarde lei (1,3 miliarde euro), in scadere cu 25% fata de intrarile de capital din perioada similara a anului trecut, conform unui raport remis Bursei de Valori Bucuresti.

Totodata, costurile s-au comprimat cu 24% pana la 5,76 miliarde lei (1,36 miliarde euro), comparativ cu cheltuielile din intervalul ianuarie-septembrie 2008.

“Tinand cont de conditiile generale si factorii externi care au influentat puternic rezultatele Rompetrol Rafinare, rezultatul net al companiei in trimestrul III a consemnat o imbunatatire cu 44% fata de nivelul consemnat in perioada iulie - septembrie 2008, acesta fiind in continuare negative”, informeaza raportul.

Printre acesti factori, independenti de activitatea companiei, se numara si scaderea cotatiilor internationale cu 47% pentru titei si cu 47% pentru carburanti fata de perioada similara din 2008, diminuarea cu 65% a marjei de rafinare, majorarea diferentelor de curs valutar pe fondul deprecierii monedei nationale (30% pentru leu/dolar si 16% pentru leu/euro).

Investitii de 41 milioane de euro

Segmentul de rafinare, rafinaria Petromidia si punctul sau de lucru Vega Ploiesti, a inregistrat in cel de-al treilea trimestru o cifra de afaceri de aproximativ 563 milioane euro si un rezultat operational (EBITDA) negativ de 12,5 milioane euro.

Vanzarile totale de carburanti ale segmentului de rafinare in primele 9 luni s-au ridicat la 2,20 milioane tone, livrarile pe plan extern crescand cu 7% si cu 1% pe piata interna, fata de perioada similara din 2008, pe fondul unei cantitati totale de materii prime procesate de aproximativ 3,2 milioane tone.

In primele noua luni ale anului, compania a realizat investitii in valoare de 41,1 milioane dolari aferente continuarii programului de extindere a capacitatii operationale si dezvoltarii proiectelor de eficientizare energetica.

Segmentul de distributie, format din companiile Rompetrol Downstream, Rom Oil, Rompetrol Logisitics si Rompetrol Gas, a consemnat in T3 un rezultat operational (EBITDA) de 11,9 milioane euro, fata de un nivel de 2,16 milioane euro inregistrat in perioada similara din 2008.

In acelasi timp, cifra de afaceri realizata s-a ridicat la aproximativ 400 de milioane euro, in scadere cu 24% fata de nivelul din 2008, pe fondul scaderii cotatiilor produselor petroliere.

”Rezultatele pozitive inregistrate pe acest segment fata de 2008 au fost sustinute de extinderea retelei proprii de distributie carburanti, de optimizarea costurilor operationale, dar si de introducerea noii game de carburanti premium Alto”, explica oficialii Rompetrom.

In perioada ianuarie – septembrie 2009, Rompetrol Downstream a deschis un numar de 17 noi benzinarii, in urma unei investitii totale de circa 13,9 milioane euro, din care 7 milioane au fost alocate deschiderii la sfarsitul lunii august a primelor 2 statii Litro, un nou concept de statie premium.

Strategia companiei de extindere a retelei proprii de distributie si imbunatatirea gamei de carburanti comercializati, a determinat in perioada iulie-septembrie o crestere cu 9% a vanzarilor, pana la un nivel de aproximativ 390.000 de tone. In primele noua luni ale anului, volumele totale comercializate prin segmentul de distributie (retail, en-gros si reteaua Partner) au inregistrat o majorare cu peste 5% (1,03 milione tone), pe segmentul de retail compania avand o scadere de 8%.

La sfarsitul lunii septembrie, reteaua de distributie carburanti Rompetrol din Romania se ridica la 745 de statii (127 statii proprii, 169 statii Partener Rompetrol, 163 statii Rompetrol Expres si 286 de statii interne), la acestea adaugandu-se si 250 de statii de distributie GPL-ul auto si peste 6.000 de puncte de vanzare butelii.

In ceea ce priveste segmentul de petrochimie
, reprezentat de Rompetrol Petrochemicals, acesta a inregistrat in trimestrul III un rezultat operational (EBITDA) pozitiv de 2,09 milioane euro, fata de rezultatul negativ de aproximativ 7 milioane euro obtinut in acelasi trimestru al anului trecut.

In acelasi timp, cifra de afaceri a fost de peste 49,6 milioane euro, in scadere cu 24% pe fondul mentinerii in scadere a cotatiilor internationale pentru produsele petrochimice.

Valoarea pozitiva a EBITDA a fost sustinuta de cresterea cu 19% a vanzarilor de polimeri, pe fondul cresterii productiei cu 12%, de diversificarea portofoliului prin introducerea pe piata a doua noi sorturi de HDPE, cat si printr-un program eficient de reducere a costurilor de procesare.

Rompetrol Rafinare a afisat pierderi de 261,03 milioane lei (61,71 milioane euro) in primele sase luni ale anului, desi in cel de-al doilea trimestru a obtinut un profit de 30,87 milioane lei.

Compania care administreaza rafinaria Petromidia, se asteapta la pierderi nete de 37,08 milioane dolari in acest an, in scadere de cinci ori fata de 2008, in timp ce afacerile s-ar putea injumatati.

Compania are un capital social de 2,11 miliarde lei, divizat in 21,1 miliarde de titluri, cu valoarea nominala de 0,10 lei. The Rompetrol Group, detinut de KazMunaiGaz, controleaza direct si indirect 75,32% din actiunile Rompetrol Rafinare.

Capitalizarea companiei este de 1,36 miliarde lei (0,32 miliarde euro), conform ultimei cotatii de 0,0646 lei/actiune.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri