Ioan Rus a precizat, in cadrul Bucharest Forum 2014, ca generatia urmatoare de ministri va face autostrazi. Ministrul a declarat ca Romania are probleme, in acest moment, cu partea de nord-est a tarii. "Teoriile vechi, de pe vremea comunismului, cu dezvoltarea echilibrata a tuturor regiunilor tarii, nu erau prostii, pentru ca acolo este potential uman", a spus Rus, precizand ca, in acest moment, zona de vest a tarii are o dinamica de dezvoltare mult mai mare decat cea de est.

"Avem probleme cu zona de sud-vest, Pitesti-Craiova, la fel, avem cel mai mare producator si exportator care are probleme grave in a-si transporta marfa catre beneficiar, din cauza insuficientei modernizari a infrastructurii, care ar trebui sa fie suport pentru el", a aratat Rus. El a adaugat ca, "rational vorbind, trebuie sa ne corelam dorintele si visele pe care le avem cu posibilitatile pe care le avem", noteaza Mediafax.

"Eu, singura problema pe care am avut-o cu legea pana acum este permisul de conducere si viteza. Deci, sunt adeptul autostrazilor in totalitate. Raportez cu supusenie ca acum trei luni mi-au luat carnetul ultima oara. Cum prind autostrada, cum ma prinde Politia, platesc amenzi", a precizat Rus. El a adaugat: "In acest moment putem vorbi despre autostrazi transcarpatice, timp de cativa ani, daca vrem sa purtam discutii, sau putem intra intr-o zona de past-cluster, in rezolvarea problemelor, de la drumuri regionale la drumuri expres, rapide, cu patru benzi, care trec prin localitati, care au traseu de autostrada. Generatia viitoare de ministri va face autostrazi", a aratat Ioan Rus.

Cine isi inchipuia ca vom exporta Dacii in Germania?

Ministrul Transporturilor a mai spus ca, in urma cu 20 de ani, nu si-ar fi inchipuit ca Romania va ajunge sa exporte masini Dacia in Germania. "Am vorbit mai devreme cu colegii de la Pitesti Mioveni. Cine isi inchipuia, acum 20 de ani, ca Romania va exporta Dacii in Germania? La Stuttgard, in poarta la Mercedes, ca vindem Dacii? Daca cineva imi spunea cum 20 de ani ca asa va fi, si ca vom avea cota de piata importanta, spuneam ca are probleme cu Spitalul 9 din Bucuresti", a afirmat Rus.

El a dat si exemplul fabricii din Sebes care urmeaza sa inceapa fabricatia celei mai moderne cutii de viteze automata. "Cine isi inchipuia ca in Romania se vor fabrica cutii de viteza, automate, cu noua trepte? Cea mai moderna cutie de viteza automata din lume, incepe fabricatia, fabrica este aproape gata, la Sebes. Cine credea ca noi vom putea patrunde intr-o astfel de piata? Niciodata sa nu credem ca nu avem sanse adevarate. Avem, cu o conditie, sa avem oameni inteligenti in jurul nostru, si sanatosi, fara indoiala", a declarat Rus.

Citeste si:

Ministrul Trasporturilor a vorbit si despre Planul General pentru Transporturi, despre care a spus ca este "un document strategic integrat, care sta la baza planificarii a ceea ce vom face pana in 2030" si a adaugat ca "din trei sau din cinci in cinci ani se vor reface aceste lucruri, pentru ca vor fi evolutii pe care in acest moment le-am anticipat poate insuficient de bine". "Acest document, care a fost elaborat exclusiv de profesionisti in aceste treburi si nu de politicieni, incercam sa il tinem in dezbatere publica, in perioada aceasta, urmand a fi transfromat intr-un program operational al Romaniei, de care sa ne tinem, pentru a asigura suportul pe infrastructura", a precizat Ioan Rus.

Ministrul a tinut sa precizeze ca "incepand de la Constanta, portul, Dunarea, porturile dunarene in sine, toate au un potential enorm fata de ceea ce utilizam in acest moment, iar in interiorul unei stretegii solide, se pot naste oportunitati economice care pot aduce plus valoare Romaniei". In ceea ce priveste infrasrcutura feroviara, Rus a mentionat ca avem aproximativ 20.000 de kilometri de linie ferata, precizand ca doar 20-30% din potential este valorifdicat in acest moment. "Diferenta nu este valorificata suficient", a mai declarat Rus, precizand ca este nevoie de finantari pentru tot ceea ce inseamna mentenanta infrastructurii, modernizare si studii de alt tip, inclusiv de fezabilitate.

Tarom are un angajat la 1.400 de calatori

"Nu am facut acest lucruri pana in acest moment pentru ca aceasta infrastructura sa fie o baza solida de dezvoltare economic, nu am facut acest lucru nici cu infrastructura rutiera, nici cu cea aeriana", a declarat ministrul Transporturilor. Rus a spus ca vorbeste in calitate de manager al unei companii foarte mari, Ministerul Transporturilor, care are subsumate mai multe companii. "Ca manager privat, vorbesc in termeni de venituri si costuri si profit la sfarsitul zilei. Compania mea, nationala, Tarom, are un angajat la 1.400 de calatori, Wizz Air-ul are un angajat la 7.000 de calatori. Cum fac eu ca a mea companie sa il bata pe Wizz Air, si sa nu cred, rational, ca ma va bate Wizz Air-ul pe mine? Asta trebuie sa explici sindicatelor, companiei, sa tot explici", a mai spus Rus, precizand ca "noi avem o problema in a fi rationali in tot ceea ce facem, altfel nu vom putea avea succes".

"Avem probleme si din acest punct de vedere si atunci acest afort continuu de modernizare a societatii, si pe componenta invatamant, medical, trebuie sa mearga in paralel cu componenta de modernizare economica si de a explica cetatenilor ce inseamna economie de piata", a mai spus ministrul Transporturilor. Romania ar trebui sa construiasca 656 kilometri de autostrada si 2.226 kilometri de drumuri expres pana in anul 2030, reiese din Master Planul de Transport, in conditiile in care fostul ministru al Transporturilor, Dan Sova, promitea in aprilie 1.800 kilometri noi de autostrada pana in anul 2020.

Proiectele de autostrazi incluse in Master Plan sunt Sibiu - Brasov (103 km), Ploiesti - Comarnic (49 km), Craiova - Pitesti (115 km), Comarnic - Brasov (54 km), Brasov - Bacau (158 km) si Gilau - Bors (177 km), costul total estimat pentru aceste proiecte fiind de 6,28 miliarde euro fara TVA, potrivit unui document de sinteza furnizat de Ministerul Transporturilor. In plus, Master Planul cuprinde constructia de drumuri expres insumand aproximativ 2.200 km, fondurile necesare pentru aceste proiecte totalizand circa 17,5 miliarde euro fara TVA. In actuala varianta a Master Planului, sectiunea Sibiu - Pitesti, de 115 km, una dintre cele mai asteptate autostrazi din Romania, promisa de autoritati, figureaza ca viitor drum expres.