Multiple tranzactii, lansari ale unor mari retaileri mai vechi pe piata romaneasca precum Cora sau nou veniti precum Kaufland, stimuleaza dinamica pietei de retail. Compania Regatta a inchiriat si vandut peste 100.000 mp in cea de-a doua jumatate a anului 2005 in acest sector si pe aceasta cale doreste sa le multumeasca colaboratorilor si partenerilor sai pentru excelenta in afaceri.        

Piata spatiilor de retail va continua sa fie dinamica. Printre cele mai active in dezvoltare anul trecut au fost bancile, companiile de asigurari, retelele de farmacii, showroom-urile auto si firmele in cautarea unei locatii potrivite pentru a-si deschide o reprezentanta. Acestea sunt afaceri care trebuie sa fie vizibile si sa aiba contact direct cu clientii.
Inca o data cererea a depasit oferta. Fenomenul poate fi explicat prin lipsa noilor constructii pe artere precum bd. Magheru.

Din cauza faptului ca nimeni nu construieste numarul de spatii disponibile nu creste. In ceea ce priveste chiriile, pentru zonele ultra-centrale acestea vor continua sa creasca.  

Preturile vor creste in continuare

Din cauza inechilibrului evident intre cerere si oferta chiriile se pastreaza la un nivel crescut, cu posibilitatea unei usoare augmentari. In zonele centrale si ultra-centrale preturile variaza intre 40-100 Euro/mp, in cele mediu-centrale intre 20-30 Euro/mp, iar in cartiere intre 10-15 Euro/mp. Pentru centrele comerciale chiriile sunt intre 50-150 Euro.

Si in acest an, pentru mall-uri, spatii comerciale clasice, localizate in zone cu trafic intens si spatii comerciale localizate central si ultra-central preturile inca cresc usor.   

Sectorul centrelor comerciale si al mallurilor inca nu este foarte bine reprezentat pe harta Bucurestiului.

Numarul unitatilor deja deschise sau aproape de inaugurare este departe de a satisface potentialul pietei in comparatie cu alte capitale europene. Pe masura ce cererea va fi satisfacuta preturile vor scade.

Vor exista consecinte pozitive marfa devenind mai accesibila, mai bine distribuita si mai aproape de consumatorul final.

Citeste si:

Cel mai nou inaugurat pe piata, complexul comercial City Mall evaluat la 25 de milioane de euro, a demonstrat ca zona de sud devine atragatoare pentru investitori.

Mall-urile, la moda

Unul dintre cele mai importante sectoare comerciale, mall-urile si galeriile comerciale devin din ce in ce mai interesante deoarece tipurile de afaceri occidentale vin si-n Romania.

In ceea ce priveste spatiile comerciale se observa ca cea mai mare cerere continua sa vina din sectorul bancilor, al asiguratorilor, companiilor IT&C si farmaciilor. Acesta este un semn foarte bun care arata ca in Romania banii circula si economia se redreseaza.

Din punctul de vedere al hypermarket-urilor si supermarket-urilor seria de inaugurari va continua. In 2006 deschiderile se vor tine lant. In primavara Carrefour se va deschide in Baneasa, iar Penny Market, membru al Rewe Group, va intra pe piata cu supermarketul de duiscount.

Un alt proiect foarte important pentru Bucuresti este Grant Shopping Center, promovat in exclusivitate de Regatta.

Localizat in zona de nord-vest, in cartierul Crangasi, Grant Shopping Center va fi finalizat in prima parte a acestui an si este evaluat la aproximativ 2 milioane de euro.

Ca principala atractie in sectorul comercial ramane dezvoltarea relatiilor cu bancile si marii retail-eri care doresc sa-si extinda afacerile din Romania.