Businessul a fost lansat in faza pilot inca de anul trecut, insa fata de proiectul initial acum apar o serie de trasformari, cea mai importanta fiind impartirea zonala a ofertelor, care nu exista anterior. Investitia initiala in faza pilot a fost de 50.000 euro, iar in prezent investitia totala in acest business, incluzand de la platform si software, la marketing, ajunge la 200.000 euro, spune Malos.

Care este modelul de business al noului proiect al lui Malos, cel care in 2007 aducea pe piata locala primul serviciu de for sale by owner? Clientii care isi cauta o locuinta pot apela la consultantii companiei Home Finders pentru a le cauta o casa care sa corespunda cerintelor lor. Clientii vor avea si un cont pe HomeFinders.ro pentru a vedea ofertele din piata. Totusi, pe HomeFinders.ro nu vor fi postate toate ofertele din piata, existand cateva categorii de apartamente pe care compania nu le recomanda. Clientii vor semna un contract cu compania si vor plati un tarif pentru serviciile de reprezentare. La semnarea contractului, clientii vor plati un avans de 30% din tarif, restul urmand sa fie platit dupa ce isi gaseste casa.

“Nu includem locuinte in anumite zone mai putin cautate sau apartamente in blocuri inalte construie inainte de 1977”, spune Malos. Compania HomeFinders lucreaza direct cu proprietarii sau cu agentiile imobiliare care au exclusivitate pentru anumite locuinte.

Sunt agentii care au anunturi in exclusivitate? “Sunt cateva, colaboram chiar foarte bine cu mai multe agentii”, a precizat Malos.

In faza pilot compania a gasit deja case pentru circa 50 persoane, iar pentru 2011 Malos isi propune sa atinga o cifra de circa 200 de clienti (persoane cu care a semnat contract de reprezentare-n.r.).

Va merge acest model de business? Matei Malos a explicat ca este o afacere de nisa, iar sa ai cateva procente din piata apartamentelor nu e nerealist, mai ales ca exista o tipologie de client, extrem de ocupat, care isi doreste sa aiba pe cineva care sa ii gaseasca o casa si in care sa aiba incredere ca ii va reprezenta exclusiv interesul. Mai mult, antreprenorul considera ca anul acesta compania va fi pe break-even operational.

Cand a inaugurat MagazinulDeCase.ro, strategia de comunicare a companiei a fost una agresiva, care ataca modelul de lucru al agentiilor imobiliare. Acum, Malos a creat un business apropiat de zona de agentie. Ce l-a motivat? Antreprenorul a explicat ca piata a inceput sa se profesionalizeze, ca exista si clienti care doresc sa fie reprezentati.

Citeste si:

“Este un business de nisa. For sale by owner nu are cum sa depaseasca 20% din piata, mai e o categorie de clienti, care nu are timp si pe care il ajuta un astfel de serviciu de reprezentare”, spune Malos, care marturiseste ca increderea este foarte importanta in aceasta afacere.
Importanta increderii este ilustrata si de modul in care au fost realizate tranzactiile in faza pilot.

Cum a reusit sa aiba 50 de tranzactii in proiectul pilot? Prin recomandari. “Am avut 7 clienti care lucrau la aceeasi firma, o companie mare din domeniul financiar. Am lucrat cu unul dintre ei, a fost multumit si pe urma le-a spus colegilor”, povesteste Matei Malos.

Mai mult, Malos se asteapta sa apara si alti jucatori pe aceasta piata, la fel cum s-a intamplat si in cazul celuilalt sistem pe care l-a implementat pe piata locala.

Totusi, clientii au si reticente, in special ca urmare a faptului ca trebuie sa plateasca in avans o parte a tarifului fix de reprezentare pe care trebuie sa il achite companiei.

Malos marturiseste, insa, ca plata in avans a 30% din fee-ul companiei, care ii face pe multi reticenti, are un impact pozitiv asupra ratei de succes la incheierea tranzactiilor si ii permite lui Malos sa le ofere consultantilor deja angajati un salariu fix si nu doar o plata pe comision. “In general cand lucrezi intr-o agentie rata de inchidere este de 10%, practic din 10 clienti cu care vizionezi o locuinta cumpara unul, la noi rata de inchidere este de 90%”, precizeaza Malos.

Pe site-ul HomeFinders.ro sunt circa 2.000 de oferte active in prezent si circa 200 de conturi demo deschise de utilizatori.

Cumparatorii care doresc servicii de reprezentare trebuie sa plateasca un comision fix, care se ridica la 980 euro pentru un apartament de Prima Casa si poate ajunge la 4.000 euro pentru o casa mare.