Franta este cunoscuta din multe privinte drept o tara de vizitat, in care arta culinara este desavarsita si in care experienta de trai nu poate fi alta decat in acord cu cele doua aspecte amintite.

Tarile dezvoltate se pregatesc pentru o noua era tehnologica, in care masinile vor deveni electrice, se vor conduce singure (vor fi autonome), iar autostrazile pe care vor rula acestea vor inmagazina energie solara, capabila sa ofere curent micilor asezari sau sa faciliteze agricultura in zonele rurale.

Franta este cu un pas mai aproape de a reusi acest lucru, dupa ce autoritatile din “Hexagon” au anuntat demararea productiei de panouri solare intr-o fabrica din regiunea Normandiei, panourile urmand sa fie folosite pentru amplul proiect de infrastructura al tarii, care vizeaza constructia a nu mai putin de 1.000 km de sosea electrica.

Ca sa ne imaginam ce inseamna acest lucru, Romania, dupa mai mult de 20 de ani de la caderea comunismului, dispune de nici 700 km de sosea din bitum, neavand nici pana azi o autostrada care sa lege estul tarii de vest, in conditiile in care acest lucru ar insemna enorm pentru economia tarii, pentru atragerea de noi investitii sau pentru turism, oferind astfel mai multa mobilitate decat exista in prezent.

Cum numarul automobilelor electrice creste cu repeziciune de la un an la altul, vestul Europei va avea si cea mai mare rata a adoptarii noilor tehnologii, iar infrastructura potrivita, in acest caz, este esentiala.

Contractul pentru productia panourilor solare necesare autostrazilor inteligente a fost castigat de un producator care dezvolta, printre altele, panouri fotovoltaice, dar si DVD-uri.

Pentru dezvoltarea acestor panouri solare, compania Colas, in parteneriat cu Institutul Francez de Energie Solara au lucrat cinci ani de zile pentru a pune la punct proiectul, noteaza presa internationala.

Primul test: pavarea unui singur kilometru cu panouri solare

Primul test pe care autoritatile franceze il vor face va fi reprezentat de pavarea unei portiuni de un kilometru, situat in imediata vecinatate a fabricii, cu astfel de pavaje solare, pentru a testa eficienta lor. Mai mult, autoritatile au suplinit cu 5 milioane de euro investitiile necesare pentru a spori eficienta activitatii in noua fabrica deschisa.

Citeste si:

Pana la finalul anului viitor, in noua facilitate de productie vor fi realizati 5.000 mp de module solare, iar autoritatile sustin ca acestea vor putea fi folosite pentru iluminatul stradal, statii de incarcare electrica pentru autovehicule, dar si cladiri sau aeroporturi.

Potrivit producatorului, in montajul acestor module se utilizeaza o solutie siliconica speciala, care asigura eficienta la rulare timp indelungat, dar si rezistenta in cazul intemperiilor.

Franta vrea 1.000 km de autostrazi solare in 5 ani

Franta a anuntat in prima parte a acestui an ca va demara constructia a peste 1.000 km de autostrazi solare in urmatorii cinci ani, fiind unul dintre cele mai ambitioase proiecte de infrastructura din Europa si chiar din intreaga lume.

Francezii isi fac peste 1.000 km de autostrazi din panouri solare

Francezii isi fac peste 1.000 km de autostrazi din panouri solare

Proiectul soselelor solare, denumit Wattaway, este dezvoltat de catre grupul francez Colas, specializat in dezvoltarea de mari proiecte de infrastructura.

Proiectul Wattway este conceput cu o structura anti-alunecare care reduce in acest fel sansele ca autovehiculul sa derapeze si reduce, astfel, la minimum sansele sa se produca un accident.

Potrivit constructorului, panourile solare care vor fi incluse in sosea, vor avea o anumita flexibilitate, ceea ce va permite autostrazilor sa se extinda sau sa se contracte, ca urmare a incalzirii soselei sau schimbarilor climatice. Interesant este faptul ca aceasta tehnologie ar putea fi turnata inclusiv peste sosele deja existente.

Cu peste un milion de kilometri de sosele in Franta, Wattway este, poate, cel mai ambitios proiect de infrastructura derulat in Europa in ultimii zeci de ani.