"A fost doar o lauda si nu s-a facut nimic. Nu exista nici macar o lansare a unui studiu de fezabilitate sau alte demersuri pentru acest proiect. La acea vreme s-a vrut sa fie un tun imobiliar", au spus sursele, citate de NewsIn.

Potrivit acestora, noul aeroport care ar fi trebuit construit in sudul capitalei nu are justificare tehnica, economica, sociala.

Mai mult chiar, reprezentantii ai MTI sustin ca pentru o astfel de constructie trebuie realizata o lista cu exproprieri de terenuri si un studiu care trebuie efectuat numai de specialisti in aviatie.

Fostul ministru al Transporturilor, Ludovic Orban, declara la inceputul lunii iunie a anului trecut ca Aeroportul din sudul Capitalei ar putea fi construit spre Adunatii Copaceni, la aproximativ doi kilometri de centura localitatii.

Citeste si:

"Cel mai probabil, aeroportul va fi construit spre Adunatii Copaceni, la aproximativ doi kilometri de centura, cum se vine dinspre Bucuresti, pe partea dreapta", a precizat fostul ministrul la data respectiva. Potrivit acestuia, constructia aeroportului in sudul Bucurestiului urma a se finaliza in maxim doi ani.

La jumatatea lunii februarie, ministrul transporturilor declara ca, dupa finalizarea studiului de fezabilitate, urmeaza sa fi introdusa o Hotarare de Guvern pentru a include acest proiect in bugetul pe anul 2009.

Municipiul Bucuresti este deservit, in prezent, de doua aeroporturi internationale ambele clasificate ca fiind de interes national si avand ca actionar majoritar statul roman, reprezentat de Ministerul Transporturilor.

Previziunile de trafic efectuate de Organizatia Europeana pentru Siguranta Navigatiei Aeriene (Eurocontrol) rezulta ca, pentru Romania, in perioada 2008-2014 urmeaza sa se inregistreze o crestere medie anuala a traficului aeroportuar de 6,9%, cu o rata de crestere mai mare in zona municipiului Bucuresti.