Antreprenorul in varsta de 36 de ani spune ca o buna comunicare cu clientii si capacitatea de a transforma pericolele in oportunitati au stat la baza obtinerii dupa primul an a unei cifre de afaceri de 200.000 euro dupa ce a pornit de la o investitie initiala de 25.000 euro.

Pozitionarea e vitala. Cand incepi o afacere trebuie sa stii exact ce anume vrei sa faci. Problema principala a multor businessuri din Romania este ca se pozitioneaza pe piata gresit. Pentru mine a fost simplu, m-am orientat spre o nisa care ma reprezenta in totalitate. Mie imi place sa mananc sanatos si sa consum produse naturale, deci nu a fost greu sa pornesc la drum”, a spus Marius Tudosiei in cadrul emisiunii Start-Up Wall-Street.

A lansat un business dupa 10 ani de marketing. Pune intrebari si castigi o carte despre antreprenoriat

A lansat un business dupa 10 ani de marketing. Pune intrebari si...

Start-Up Wall-Street, emisiune difuzata la Radio Lynx si pe wall-street.ro in fiecare miercuri, de la 12 la 13, este un talk-show saptamanal care se adreseaza antreprenorilor si celor ce doresc sa inceapa un proiect pe cont propriu.

a infiintat Bacania Veche, un magazin unde se vand doar produse naturale, in toamna lui 2010, dupa o cariera in marketing si presa, care, spune el, l-a ajutat in trecerea spre antreprenoriat.

Trecerea nu a fost una dramatica. Dupa zece ani de marketing am consiliat companii, am vandut idei si proiecte. E o trecere pe care oamenii trebuie sa o evalueze corect, deoarece confortul unui salariu care vine intr-o zi fixa dispare. In primul rand, trebuie sa fii convins ca ai in tine ceea ce este necesar pentru a te lansa pe piata”, a explicat el.

Tudosiei a mai spus ca finantarea pentru deschiderea bacaniei a venit de la familie si prieteni, in cea mai mare parte, dar si de la apropiati care au crezut in proiectul sau, de la care a reusit sa stranga 25.000 euro

„Ultimii 5.000 de euro i-am primit de la un om cu care nu ma cunosteam foarte bine, dar care a avut incredere in ideile si planurile mele”, a precizat el.

Un alt pas important au fost calatoriile in strainatate, de unde s-a intors cu multe idei, de la retete mai mult sau mai putin spectaculoase, la pornirea unui business conex.

“M-am intors recent de la Viena cu 20 de idei interesante, iar din cele aproximativ 10.000 de fotografii facute, circa 7.000 erau cu mancare. Fiecare excursie se incheie cu achizitii de condimente si notite despre ce as putea adauga sau ce ar trebui schimbat. Ideile interesante vin de oriunde, atata timp cat iesi pe strada si iei pulsul la cald”, a povestiti Tudosiei.

Citeste si:

De mare ajutor a fost si firma de consultanta cu care a colaborat in urma castigarii competitiei Start&Grow din primavara anului trecut.
“M-a ajutat foarte mult sa am pe cine sa sun cand am o intrebare sau o problema. E foarte important sa studiezi concurenta si piata alaturi de niste oameni care stiu foarte bine ce fac, mai ales ca am avut o echipa de 16 consultanti in cadrul proiectului”, afirma Tudosiei.

Cu o cifra de afaceri estimata la 200.000 euro, Bacania Veche este o afacere de familie de succes, la care clientii au adus o contributie foarte importanta.

“N-am avut asteptari legate de venituri; cel mai mare castig sunt clientii care pleaca zambind si se intorc cu prietenii sau familia. Multi dintre clientii fideli vin de cateva ori pe saptamana la Bacania Veche, dar nu pentru shopping. Ei vin sa vada ce le oferim, mai stau si la o visinata, un cozonac facut de mama mea sau o placinta si discutam. Imi place sa simt pulsul clientilor”, a adaugat proprietarul bacaniei.

In general, painile si prajiturile sunt pregatite de antreprenor, dar afacerea este una de familie si, astfel, printre ajutoare se numara mama si sora antreprenorului, acestea pregatind cozonaci si ciocolata.

Cum arata businessul cu cozonaci si dulceata de casa al fostului director de marketing de la Jurnalul National

Cum arata businessul cu cozonaci si dulceata de casa al fostului...

Despre pericolele ce pot aparea in calea unui antreprenor aflat la inceput de drum, Marius Tudosiei se declara optimist.

Poti transforma pericolele in oportunitati, dar pentru acest lucru trebuie sa simti afacerea in interiorul tau. In ceea ce priveste pericolele proiectului in sine, am stat linistit inca de la inceput. Desi au existat niste potentiale probleme, micul experiment pe care l-am facut a raspuns la multe intrebari. Stiam ca aveau sa se intample lucruri bune, dar aveam nevoie si de o confirmare. Astfel, am am anuntat pe pagina de Facebook ca pun la bataie 11 paini si 11 cozonaci. Desi comunitatea era extrem de mica la vremea aceea (acum, numarul de fani pe Facebook ai Bacaniei Vechi a ajuns la aproape 13.000), comenzile au venit foarte repede si m-am vazut nevoit sa suplimentez cu cateva bucati stocul”, povesteste el.

Cum comentati? Cum vi se pare ideea de business prezentata in emisiune? Credeti ca Romania va fi mai antreprenoriala? Propruneti aici alti antreprenori pe care sa ii invitam in cadrul emisiunii Start-Up Wall-Street.