Investitia initiala s-a ridicat la circa 20.000 de euro - platforma online, stocul de marfa, promovare.

Cele doua asociate au aflat de proiectul special wall-street.ro de sustinere a tinerilor antreprenori romani si au profitat de oportunitate. Scrie-ne si tu pe AfacereaMea@Wall-Street.ro si vei avea sansa de aparea in StartUp, rubrica citita, lunar, de zeci de mii de romani.

Cele doua asociate, surori, din Bucuresti, au lucrat multi ani in mediul corporatist. Adriana Sohodoleanu (foto principala) a absolvit Facultatea de Drept si are ca background 8 ani de activitate in marketing si research in compania de consultanta imobiliara Colliers International. Roxana Ionita (foto jos) a terminat tot Facultatea de Drept si a lucrat la BCR, divizia de property.

“Brandul Biscuit, gourmet gifts & treats s-a nascut in vara lui 2009 ca si concept si s-a materializat rapid in acelasi an intr-un magazin-concept, care aducea sub acelasi acoperis de pe Bd. Nicolae Balcescu produse gourmet, degustari si evenimente de cooking, o mica galerie de arta”, spune Adriana Sohodoleanu.

Magazinul online a fost lansat in noiembrie 2011, luand locul magazinului offline. In paralel insa, firma a continua organizarea de evenimente gourmet si oferirea de cadouri corporate.

“Am decis sa plec din Colliers in vara lui 2009; criza a venit dupa cativa ani extrem de dinamici pentru piata rezidentiala, ani care, pe langa entuziasm si recompensa, au adus si epuizare. Mi-a fost pusa astfel o frana care m-a ajutat sa vad ca exista si altceva ce mi-as dori fac, in alt ritm si alt stil”, povesteste Adriana Sohodoleanu.

In primele luni pe cont propriu ea era uimita de sentimentul “de libertate” – “ce visez noaptea, pun in aplicare ziua”

“Privind retrospectiv, nu toate aceste vise aveau potential real, insa a fost o scoala, un mod de a invata caderea si ridicarea pe cont propriu, fara plasa de siguranta a unei companii mari”.

Plusul renuntarii la mediul corporatist este acela ca nu tu te pliezi pe job ci job-ul se pliaza pe tine. “Ne dezvoltam noi ca om si odata cu noi si business-ul nostru. Este cu adevarat parte din viata noastra, de aceea nu incepe si nu sfarseste dupa un program de lucru, ci este o devenire continua, un proces de invatare permanent”.

Citeste si:

Natura activitatii implica munca de trend spotting, market research si testare a noilor poduse – ciocolata, ceai, obiecte pentru casa, carti despre gastronomie si design. Cele doua trebuie sa fie la curent cu noile creatii ale ciocolatierilor celebri, sa urmarim tendintele in design-ul de ambalaj, in economie, arta si cultura de business.

Minusurile sunt inerente unei companii mici, la inceput. Inveti sa fii atat strateg cat si implementator, vanzator si creativ, si front is back office. Avem norocul sa fim complementare – una din noi a preluat partea creativa si de comunicare, cealalta pe cea logistica si financiara. O companie mica te obliga sa te organizezi singur in cele mai mici detalii, si aceasta este pentru noi un lucru bun - ne fereste de boemul si dezorganizarea asociate in mod curent activitatilor creative”, spune Adriana Sohodoleanu.

Alta provocare este faptul ca in fata clientului stai tu, o companie mica, nu brandul recunoscut al unei multinationale. “Abia acum vezi cu adevarat, cine esti si ce poti”.

80% din produsele de pe site sunt importate direct de firma, de la producatori din Uniunea Europeana. Mare parte din produse sunt aduse din Anglia, Franta si Italia.

Pe langa veniturile din vanzari directe, firma organizeaza ateliere de modelaj in martipan, creare figurine de ciocolata, cookie baking dar si degustari de vinuri, de paine artizanala, trufe sau ciocolata.

“Atat la cadourile corporate cat si la evenimente, functionam ca o agentie full service – cream conceptul, il implementam, supervizam si oferim toate serviciile de grafica, copy, productie print/digital, transport. In ceea ce priveste planurile de viitor, luam in calcul deschiderea unui laborator de event catering.

Reprezentantele firmei estimeaza pentru anul in curs venituri de circa 40.000 euro, spunand ca anul trecut a fost o perioada in care s-a facut trecerea de la offline la online. Portofoliul de clienti corporate include 25 de companii, dintre care jumatate cumpara regulat, de peste doi ani, atat pe cadouri corporate cat si pe evenimente.

Cum ti se pare afacerea celor doua? Consideri ca vor avea succes? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.