Corneliu Balanean (foto cover stanga) a lucrat anterior in cadrul unei companii din Zalau care se ocupa tot de comercializarea de solutii pentru protectia dispozitivelor mobile, insa spiritul antreprenorial l-a incurajat sa aleaga propriul drum in cariera. A pus la bataie 15.000 de euro in urma cu un an si doua luni, cand a dat drumul proiectului smartprotection.ro, bani pe care, spune el, a reusit sa ii acopere intr-un timp destul de scurt, cel putin in ceea ce priveste costurile de administrare.

"Investitia a fost relativ mica, circa 15.000 de euro, dar am inceput de la zero. Sunt programator si web designer, ceea ce a facut ca partea de elaborare a proiectului sa fie sustinuta in regie proprie. Dupa trei luni de zile de la deschiderea magazinului online, am ajuns sa ne suportam cheltuielile firmei din vanzarile de produse. Asta a reprezentat cheltuieli cu angajatii, materia prima consumata, costuri curente (energie, internet), costurile de promovare, o povara pentru noi la inceput", a declarat Corneliu Balanean, proprietarul magazinului online SmartProtection.ro, companie cu sediul in Zalau.

Balanean a tinut sa sublinieze faptul ca magazinul online deschis i-ar putea aduce profit chiar din urmatoarele luni, asta datorita expansiunii, a parteneriatelor incheiate si in curs de a se incheia, rezultat care vine dupa o perioada de crestere sustinuta.

"In luna februarie a acestui an am ajuns pe break even. Vorbim despre un magazin lansat in urma cu un an si doua luni. Sunt exemple in piata, magazine carora le-a luat trei ani de zile sa ajunga pe linia de plutire. Nu putem inca sa confirmam ca am ajuns la maturitate, ci am ajuns intr-un moment in care totul este in echilibru. (...) Estimez ca inclusiv acoperirea totala a investitiilor de start-up ar putea fi realizata in urmatoarele 12 luni, dar luand in calcul evolutia din ultimele luni, acest lucru s-ar putea intampla mult mai devreme", a mai aratat Corneliu Balanean.

Alaturi de Corneliu Balanean, din business-ul SmartProtection.ro mai face parte si partenerul acestuia Alexandru Dimitriu (foto cover dreapta), medic la baza, cei doi atacand in acest fel o piata dominata de produse importante din China, uneori comercializate la preturi cu mult supraevaluate fata de valoarea lor reala.

Cei doi detin in Zalau un spatiu in care proiecteaza solutiile de protectie pentru smartphone, tableta sau smartwatch, dar importa si distribuie la randul lor sticla securizata de protectie pentru cele mai populare modele de telefoane la nivel global.

Citeste si:

Smartphone-ul a ajuns sa se schimbe chiar si o data la opt luni

Reprezentantii Smart Protection sustin, din datele pe care le detin, ca telefoanele inteligente au ajuns sa fie inlocuite o data la opt luni, ca urmare a avansului tehnologic, dar si al faptului ca marile companii au adus pe noile terminale tehnologii care s-au dovedit in multe cazuri revolutionare.
"Telefonul a ajuns sa se schimbe intre 8 si 18 luni. Dupa lansarea iPhone 6 piata a fost data peste cap, mai ales la modul de gandire al utilizatorului. S-a creat acea dorinta de nou. (...) Vorbim despre un numar ridicat de utilizatori care au avut versiuni mai vechi ale modelului si care au decis sa faca upgrade", a mai aratat Corneliu Balanean.

"Dupa lansarea iPhone 6, piata a fost data peste cap"

Potrivit acestuia, vanzarile de accesorii destinate telefoanelor Apple reprezinta pana la 45% din vanzarile SmartProtection.ro. "Anul trecut, cand vorbeam despre iPhone 5 si 5S, ponderea accesoriilor vandute pentru Apple depasea chiar si 60%", a mai aratat reprezentantul magazinului online.

In opinia acestuia, ascensiunile marcilor chinezesti, mai ales a unui brand precum Xiaomi, a dat peste cap alte flagshipuri, dar mai ales vanzarile de accesorii pentru telefoane. "5% din vanzarile de accesorii merg pentru Xiaomi Mi3. Smartphone-urile chinezesti sunt foarte performante si vin cu un pret mic".

Conform datelor SmartProtection.ro, cele mai vandute accesorii intr-o luna merg catre iPhone 6 (si nu iPhone 6 Plus, care nu intra in top 3), Samsung Galaxy S4 (si nu S5), dar si HTC One M8 si One M8 Mini.

Smart Protection vrea sa atace pietele din Vest

Desi se afla inca la inceput, fiind un business tanar, planurile lui Corneliu Balanean vizeaza inclusiv intrarea pe pietele din Vest.

"Vrem sa atacam pietele externe - Anglia, Germania, Franta, Italia, Olanda. Planul este momentan de a expedia din Romania prin intermediul unui nou magazin online. (...) Vrem sa ajungem la un nivel de acoperire in piata incat sa impunem un trend. Oamenii trebuie sa inteleaga ca vor da 3.000 de lei pe un telefon si vor avea garantia ca aceste dispoztive vor fi protejate fara ca dimensiunile telefonului sa fie afectate. Raspandirea smartphone-urillor este o continua motivatie de a persevera in popularizarea brandului", a conchis Corneliu Balanean, unul dintre cofondatorii magazinului online.

Piata accesoriilor pentru telefoane inteligente este una uriasa, considera reprezentantii SmartProtection. " Este vorba despre stocuri cu milioane de produse care vin mai ales din China. Noi vindem lunar intre 600 - 800 de protectii pentru smartphone-uri, sticla securizata care se ataseaza pe display-ul telefonului fiind principalul produs comercializat", a mai adaugat Corneliu Balanean.