Fondul de investitii suedez Oresa Ventures este prezent de 18 ani pe piata locala, iar de-a lungul anilor a investit in Flanco, Credisson, La Fantana, Kiwi Finance, Somaco, RTC Proffice, Medicover sau Fabryo. In prezent, portofoliul fondului este format din Somaco, Fabryo – Atlas Paints, RTC Proffice, Kiwi Finance si RBC Group.

“Noi am crescut prin achizitii. Din 2007 nu am mai vandut nicio firma si suntem concentrati doar pe achizitii. Pentru ca suntem un fond detinut de o familie din Suedia am fost flexibili. Nu am fost fortati sa vindem, asa ca am profitat. In primele patru luni din acest an toate companiile au crescut cu peste 10%. De exemplu, la RBC ne gandim pe ce alte verticale sa intram, Kiwi incearca sa isi diversifice modelul de business ca sa intre si in online. Pentru investitii ne uitam la zona de servicii de business, servicii financiare si materiale de constructii. Ne intereseaza din nou zona de retail, iar acum online-ul schimba modelul de business. Poate vom investi in online retail sau multichannel, dar scanam modele de business pe online, pe retail”, a explicat Cornel Marian.

El spune ca de anul acesta a inceput din nou sa sune antreprenori pentru a gasi noi companii in care sa investeasca Oresa.

Citeste si:

„Sunt de 18 ani ani in domeniu. La inceput eu dadeam telefoane. Le ziceam: Sunt Cornel, dau bani! De 10 ani nu am mai facut asta, dar de anul acesta am reinceput. Imi place foarte mult si ma bucur ca daca nu au auzit de noi pentru ca poate este ceva fresh in ce fac ei”, spune seful Oresa in Romania.

Atunci cand cauta o companie, managerii de investitii ai Oresa se uita la modelul de business la afacerii, care va fi relevanta companiei in 5-10 ani.

„Noi suntem un investitor traditional. Dar ce vedem este ca online-ul creste. Si ma uit cu mintea mea traditionala daca modelul asta are picioare. Si la intrebarile asta nu am un raspuns. Dar atunci cand faci o investitie este mai greu decat intr-un mariaj. Trebuie sa ai un partener cu care sa stai si in zilele mai putin bune. Nu ne uitam doar la cifre si, nu intamplar in Oresa nu lucreaza niciun om cu experienta in banking. Businessul nu se face in speedsheet. Eu arunc planul de business, dar ma duc cu antreprenorul pe teren, in fabrica. De asemenea, ma uit daca antreprenorul are si urechi si nu doar gura. Prin definitie, un antreprenor tinde sa aiba gura mai mare pentru ca trebuie sa ai foarte multa incredere sa faca ceea ce face”