“Ideea din spatele Dressbox a aparut in mod natural, ca o solutie practica la nevoile femeilor moderne, care participa deseori la evenimente ce necesita o tinuta speciala. Ele isi doresc nu numai sa arate senzational, dar si diferit la fiecare eveniment. Iar costul unei rochii de calitate potrivita pentru un astfel de eveniment este, in general, foarte ridicat. Am tot intalnit in cercul de cunoscuti aceasta problema, legata de garderoba, si astfel mi-a venit prima data ideea de a inchiria rochii de ocazie. Platesti mai putin, poti alege dintr-o colectie foarte mare, pe care nu o vei gasi in niciun magazin si ai avantajul ca poti purta rochii deosebite, rochii pe care le-ai vazut in reviste, prezentari de moda sau le-ai admirat pe covorul rosu”, spune Penciuc.

Managerul are o experienta de 15 ani in business, el mai avand afaceri in publicitate, alimentatie publica si comert online.

Cand a fondat afacerea in octombrie anul trecut antreprenorul nu avea experienta in domeniul fashion, dar avea cunostinte despre comert electronic, anterior investind intr-o florarie online.

Investitia initiala in Dressbox a fost de circa 400.000 de euro, acestia fiind alocati in special in stocul de rochii, dar si in amenajarea showroom-ului din Bucuresti si in www.dressbox.ro. Intre timp, antreprenorul a mai investit inca aproximativ 100.000 de euro, care in cea mai mare parte s-au indreptat spre achizitia de noi rochii si accesorii.

Daniel Penciuc (36 de ani) l-a atras in acest business pe Dan Matei (41 de ani), banii necesari deschiderii afacerii provenind din celelalte afaceri pe care cei doi antreprenori le-au intreprins anterior. Penciuc detine 60% din afacere, iar Dan Matei -40%.

Principala provocare cu care Daniel Penciuc s-a confruntat la inceput a fost achizitia rochiilor.

„Toate rochiile au fost achizitionate din strainatate, initial din magazinele de brand ale caselor de moda sau de la distribuitorii lor autorizati. In ultimul timp insa, am stabilit legaturi cu mai multe case de moda din portofoliul nostru, cu care negociem direct pentru a oferi clientilor nostri ultimele colectii disponibile”, explica cofondatorul Dressbox.

Pe parcurs, poate cea mai mare problema intalnita de fondatorii Dressbox a fost legata de sistemul de procesare al comenzilor.
„Un sistem foarte complex tinand cont de particularitatile acestui tip de business, care in sezonul de varf nu a mai putut face fata cererii foarte mari. Acum lucram la un nou sistem, care sa eficientizeze intregul proces de inchiriere si sa ne permita un flux mai mai mare de clienti”, adauga Daniel Penciuc.

Penciuc afirma ca profilul clientelor Dressbox este foarte divers. Mai exact, printre cele care isi achizitioneaza rochii se numara atat tineri de 17-18 ani cat si femei de 50 de ani, iar stilurile difera de la clasic la nonconformist.

„In general, sunt persoane care au o inclinatie nativa pentru zona modei, cu un stil vestimentar bine definit si o personalitate puternica”, explica Penciuc. Iar motivul pentru care apeleaza la un astfel de serviciu este unul practic: nu isi permit sau nu vor sa investeasca mult in haine pe care le-ar purta doar de cateva ori.

Citeste si:

In portofoliul companiei se afla peste 1.000 de rochii si in jur de 150 accesorii.

Cele mai cerute branduri: Cavalli, Valentino, Lanvin

Compania a avut primii clienti la sfarsitul lui august anul trecut cand serviciul era inca in faza de testare, Lansarea oficiala a avut loc doua luni mai tarziu.
Dressbox are peste 100 de branduri in portofoliu (inclusiv cele de accesorii) printre care Valentino, Oscar de la Renta, Lanvin, Alexander McQueen, Herve Leger, Dolce & Gabbana, Blumarine, Gucci, Dior, Roberto Cavalli, Versace, Stella McCartney sau Givenchy.

„Cele mai cerute branduri sunt cele europene consacrate, precum Cavalli, Valentino, Lanvin se bucura de success, asa cum ne si asteptam. Suprinzatoare este cererea pentru rochiile Blumarine, un brand care se gaseste in putine magazine din Romania, dar care este foarte cautat de catre clientii nostri. In ultimele luni a crescut in mod constant cererea pentru branduri americane premium, de asemenea mai putin cunoscute in Romania. Ma refer la case de moda precum Badgely Mischka, Terani Couture sau la designerul american de origine japoneza Tadashi Shoji, un preferat al Primei Doamne a Statelor Unite, Michelle Obama”, explica Penciuc.

In acest weekend, clientele pot cumpara produsele, nu doar inchiria

Inchirierea unui produs se face timp de patru zile si costurile sunt in general intre 150 si 1.000 de lei

„Dar vorbim de rochii care pot costa in magazine si cateva mii de euro. Valoare medie a inchirierilor, in jur de 400 de lei, a crescut de cand am introdus si accesorii de inchiriat, si asta pentru ca doamnele prefera sa aleaga o tinuta completa”, spune managerul.

Pentru a face loc noilor colectii, in acest weekend (27-29 noiembrie) compania ofera clientelor posibilitatea sa isi cumpere rochiile, nu doar sa le inchiere. Astfel, va pune in vanzare peste 300 de rochii la preturi incepand de la 290 de lei.

“Preconizam ca vom vinde in jur de 40-50% din rochiile puse la vanzare”, spune Penciuc.

Ce rochii si-au inchiriat femeile pentru Revelion

In ceea ce priveste rochiile inchiriate de femei pentru Revelion clientele au preferat mai ales rochiile scurte si designeri precum Valentino, Badgley Mischka, Cavalli, Elisabetta Franchi, Needle & Thread, Blumarine, Tadashi Shoji sau Antik Batik.

„Dupa cum ne asteptam, sunt foarte cautate rochiile stralucitoare, cu paiete si aplicatii. Pretul mediu de inchiriere se mentine in jur de 400 de lei, pe cand valoarea medie a pretului intreg depaseste 1.000 de euro”, adauga cofondatorul Dressbox.

Vanzari de 100.000 de euro anul acesta. Estimari de dublare pentru 2016

Pentru Dressbox lucreaza opt oameni (printre care specialisti in marketing, stil, soferi si responsabili de stoc). Penciuc estimeaza ca Dressbox va termina anul cu cifra de afaceri de peste 100.000 de euro.

„Aceasta crestere vine in primul rand din faptul ca Dressbox tinde sa devina un serviciu popular in randul femeilor, dar mai ales din faptul ca au luat amploare si comenzile online. Nu putem vorbi de profit in acest moment tinand cont de investitiile constante pe care le-am facut si vom continua sa le facem in achizitia de rochii si accesorii noi”, afirma Daniel Penciuc.

Managerul se concentreaza in prezent pe cresterea notorietatii serviciului pentru a-l face cunoscut la un nivel national.

„ Ne-am propus, odata cu inceperea sezonului de evenimente, sa ajungem la o medie de 400-500 de inchirieri pe luna si sa terminam anul urmator cu o cifra de afaceri de peste 200.000 de euro. Planuim in urmatorii trei ani sa extindem afacerea si in alte orase din Romania si ne asteptam la o crestere exponentiala a veniturilor in fiecare an, pe masura ce din ce in mai multe femei din Romania descopera acest serviciu”, declara antreprenorul.

Intrebat daca are de gand sa intre si pe alte segmente, de exemplu pe cel al inchirierii de costume pentru barbati, Penciuc afirma ca mai degraba se gandeste la un nou showroom de rochii pentru femei.

"Am luat in cosiderare si posibilitatea de a inchiria costume pentru barbati, mai ales ca am avut astfel de cereri si din partea clientilor, insa nu am facut planuri in acest sens. Mai degraba suntem tentati sa deschidem un nou showroom si sa ne extindem astfel si in alte orase mari din tara", spune Daniel Penciuc.