Reprezentantii Ecco Group Development, compania care a amplasat automatele in Bucuresti, sunt in negocieri cu doi parteneri pentru extinderea afacerii in tara si studiaza posibilitatea extinderii catre Moldova si Bulgaria, avand in vedere ca in majoritatea tarilor membre UE aceste servicii sunt deja disponibile, a declarat pentru Wall-Street Dan Cernea, Senior Partner al companiei.

Ideea unei astfel de afaceri a venit pe fondul neseriozitatii din mediul de afaceri cu care cei doi asociati, Dan Cernea si Bogdan Cojean, s-au confruntat pe piata de distibutie de produse prepaid.

„Ne-am lovit de la inceput de o problema specifica acestui segment al pietei, si anume, intarzierile mari si frecvente de plata inregistrate din partea clientilor, precum si nenumaratele fraude sau incercari de frauda. Acesta este motivul principal pentru care am incercat sa gasim un alt canal de distributie”, a spus Cernea.

Investitia initiala realizata de cei doi a fost de 500.000 euro, bani necesari pentru achizitionarea primelor automate si pentru dezvoltarea aplicatiilor software necesare functionarii acestora.

„Pentru acest proiect am ales ca perteneri unul dintre cei mai mari producatori de automate din Europa, firma Sielaff GmbH Deutschland, iar pe parte de sisteme de plata, firma Danemar Trading, reprezentant Cash Code si NRI in Romania”, a declarat asociatul.

In spatele afacerii muncesc trei oameni si Ecco Group are legatura comerciala directa cu operatorii. Astfel, la un chiosc, unde cartelele se cumpara de la distribuitori, pretul pentru reincarcare este mai mare decat la automat, spune Dan Cernea. „Pentru a va da un exemplu, un cod de reincarcare de 4 euro la unul din automatele E-Pin costa 16 lei (pretul include TVA), ceea ce corespunde unui curs mediu leu/eurp de 3,3. In general nu veti gasi acest produs la un chiosc cu un pret mai mic de 18 RON”, a explicat reprezentantul companiei. „Motivul este simplu: noi avem o legatura comerciala directa cu operatorii, in timp ce majoritatea chioscurilor cumpara de la un distribuitor, care in cele mai multe cazuri, este si el subdistribuitor al unui alt distribuitor. Cu cat lantul este mai lung, cu atat pretul la care cumpara chioscul este mai mare. Acesta este si motivul pentru care in general, un chiosc practica un adaos de 10-15%. Pe de alta parte cheltuielile lunare afarente unui automat sunt mult mai mici comparativ cu un punct de vanzare traditional”, a precizat acesta.

Citeste si:

Reprezentantii companiei intentioneaza ca pana la finele acestui an sa diversifice gama de produse cu inca doi operatori de convorbiri internationale si sa comercializeze prin intermediul retelei de automate E-Pin cartele SIM, a spus Cernea. „Ca si proiecte de viitor, as putea enumara: plata cu cardul bancar, plata facturilor de utilitati si a taxelor locale”, a completat acesta.

Asociatii s-au gandit sa extinda afacerea la nivel national printr-o franciza in care Ecco Grup pune la dispozitie necesarul pentru desafsurarea activitatii, iar francizatul trebuie sa aleaga locatia pentru amplasare, sa instaleze automatul si sa asigure operarea acestuia, potrivit lui Cernea.

„Francizatul beneficiaza de tot suportul nostru, de transferul “know-how”-ului, training, precum si operarea unui automat competitiv, atat din punct de vedere tehnic cat si comercial, sub un brand in crestere (www.e-pin.ro)”, a spus asociatul.

Compania ofera si o perioada de proba in care francizatul poate renunta la afacere daca el considera ca aceasta nu i se potriveste. Insa o afacere de acest fel nu necesita foarte mult timp si poate deveni o sursa suplimetara de venit. „Din experienta noastra, operarea unui automat presupune alocarea a 30 de minute zilnic pentru acesta activitate, astfel incat acesta afacere poate reprezenta o sursa de venit suplimentar, in plus fata de activitatile curente ale fiecaruia”, considera Cernea.