Un studiu recent realizat de In-Stat arata ca opt procente dintre antreprenorii si managerii care calatoresc cu regularitate au renuntat la calculatorul de la birou si se bazeaza exclusiv pe telefonul mobil, scrie Entrepreneur.com.

Pe masura ce ecranele mari devin mai comune, telefonul mobil isi sporeste potentialul de instrument publicitar, potrivit analistului Michael Gartenberg, de la Jupitermedia Corp.

Raportul referitor la publicitatea mobila, realizat de Nielsen Mobile, arata ca 58 de milioane dintre americanii care utilizeaza telefonul mobil au fost expusi la anunturi publicate pe telefonul mobil intr-o perioada de 30 de zile. Intre al doilea si al patrulea trimestru al anului 2007, 38% dintre americanii care utilizeaza un telefon mobil au vizionat mesaje de publicitate prin intermediul acestui dispozitiv, potrivit aceluiasi studiu.

Proprietarii retelelor de socializare online le redimensioneaza si le adapteaza, astfel incat acestea sa poata fi accesate si cu ajutorul mobilului.

Gartenberg apreciaza ca multe dintre celularele de azi preiau functionalitati si formate disponibile pentru calculatorul din birou si estimeaza ca, in viitor, aplicatiile pentru dispozitivele mobile se vor baza mai putin pe replicarea celor disponibile pentru desktop, dar vor fi optimizate pentru forma mobilelor.

Fiind destul de mici sa incapa in mana, telefoanele mobile pot beneficia de inovatii software deosebite. Compania Gesture Tek Mobile a fost premiata pentru EyeMobile Engine, o functie care utilizeaza camera foto a telefonului mobil pentru a crea interfata bazata pe gesturi. Utilizatorul misca telefonul mobil in diferite moduri, pentru a raspunde sau pentru a se uita la poze, intr-un mod similar jocului pe o consola Nintendo Wii.

PC Mobilizr dezvoltata de Rove Mobile permite utilizatorilor sa se conecteze la PC-ul de acasa si sa lucreze de la distanta prin telefonul mobil.

Citeste si:

Ask.com a lansat la inceputul anului un serviciu de localizare care permite utilizatorului sa primeasca indicatii referitoare la drumul pe care il parcurge daca spune locul de plecare si destinatia dorita.

Companiile cunoscute in domeniul productiei de telefoane mobile umeaza anul acesta trendul smartphone-urilor. Chiar daca nu se vinde in toate tarile lumii, iPhone-ul a atins o cota de piata de 28% de procente, propulsand Apple pe locul al treilea in topul producatorilor de smartphone-uri, dupa Research In Motion (41%) si inaintea companiei Palm (9%).

Analistul apreciaza ca anul 2008 va fi esential pentru dezvoltarea pietei de telefoane mobile inteligente, mai ales prin miscarile pe care le vor face companiile Apple si Google, nou intrate pe acest segment de piata, dar care au reusit sa se impuna deja.

Chiar daca Google nu are un rezultat palpabil pe piata de telefonie mobila, Gartenberg apreciaza ca produsul care va fi lansat mai tarziu anul acest beneficiaza de legitimitate pe piata prin simplul fapt ca se leaga de numele Google.

Touch-screen-ul, tehnologiile bazate pe miscare sau pe localizare, sincronizarea cu internetul sunt doar cateva dintre elementele care definesc viitorul apropiat al telefoanelor mobile.

Analistul este de parere ca pe viitor si spectrul in care emite telefonul mobil va suferi modificari prin competitia dintre gigantii Apple, Google, AT&T, Verizon, care tintesc catre unde care pot trimite semnalul cat mai departe, cu un consum cat mai redus de energie, pe teritorii cat mai vaste si cu capacitatea de a penetra peretii grosi.