A fi antreprenor inseamna ca sunteti independent si liber sa luati propriile decizii si sa stabiliti propriul program. De asemenea, mai inseamna ca aveti responsabilitati de management unice, chiar si atunci cand fondurile pe care le administrati sunt mici.

Multe start-up-uri opereza cu un buget restrans, mai ales cand sunt la inceput. Supravegherea cheltuielilor este un proces care se produce in toate stagiile unui start-up si functioneaza chiar si cand bugetul creste. Revista Entrepreneur ne ofera cateva sfaturi prin care sa pornim o afacere profesionala, productiva si care economiseste bani.

• Faceti lucrurile singur. Un beneficiu al inceperii propriei afaceri este experienta castigata prin efectuarea de activitati ale start-up-ului pe care le faceti singur. Pentru problemele financiare nu trebuie sa angajati pe cineva care sa se ocupe de acestea in locul dumneavoastra. Melissa Yamello, fondatorul unui start-up online de educatie pentru copii, sustine ca “tot ce a invatat este o indeletnicire pe care o va avea pentru viitor. Chiar daca va incerca si va esua, ea sustine ca va capata experienta”.

• Outsourcing. Cand deschideti o firma, important este sa faceti majoritatea lucrurilor singur, dar o data ce aceasta incepe sa creasca, este important sa aduceti un ajutor care poate pastra momentul de elan. Daca nu sunteti o fire creativa sau daca nu aveti trasaturi tehnice, gasiti pe cineva care este dotat cu aceste talente. Outsourcing-ul poate economisi cheltuielile pentru angajati, cum ar fi taxele si primele. In plus, outsourcing-ul furnizeaza o oportunitate de a testa oamenii inainte de a-i situa in functii-cheie ale companiei dumneavoastra.

• Schimbul.
De asemenea, aceasta este o modalitate excelenta de a economisi bani in timp ce obtineti calitatea unui produs sau a unui serviciu. Ganditi-va la modalitati creative care sa schimbe serviciile in ceea ce aveti nevoie. Daca ai nevoie de un web designer, cu ce ai putea schimba produsul sau serviciul pentru a reduce sau elimina cheltuielile? Ai putea sa ii oferi un link catre site-ul sau, care ar putea sa il ajute daca ai un trafic ridicat pe site-ul tau.

• Studentii. O alta optiune pentru a gasi resurse ieftine poate fi facultatile existente in oras. Acolo sunt multi studenti dornici pentru o oportunitate de folosire a abilitatilor lor si eventual pentru a construi o experienta pe care o pot folosi in cariera.

Citeste si:

• Publicitatea. Cumpararea de anunturi pot “manca” mult din profiturile dumneavoastra. Dar Internetul furnizeaza multe optiuni pentru publicitate gratuita. Postarea pe forum-uri, scrierea de blog-uri si articole sunt modalitati excelente de a atrage atentia catre compania dumneavoastra, precum si de a mari traficul asupra site-ului dumneavoastra, iar toate acestea - fara costuri.

• Networking. Intrarea in grupuri ale unei retele locale este o cale excelenta de a va vinde afacerea. Meetups.com furnizeaza o lista de grupuri de retele de acest tip din zona dumneavoastra.

• Printarea. Costurile pentru acest tip de publicitate sunt destul de ridicate, dar luand avantajele unor oferte gratuite aceastea pot fi de mare folos. Daca esti la prima inscriere pe site-ul de specialitate Vistaprint.com, puteti dispune de oferte gratuite. Puteti dispune de carduri de afaceri gratuite si carti de vizita, atat timp cat platesti taxa de transport.

• Onorariul pentru contabil. Angajarea unui contabil este o idee buna, dar sunt cativa pasi pe care daca ii veti urma puteti reduce onorariul pe care il platiti la sfarsitul anului. Folosind soft-uri ca QuickBooks, care pot urmari veniturile si cheltuielile dumneavoastra de pe tot parcursul anului, puteti sa transferati acele informatii catre contabilul dumneavoastra, iar aceasta poate salva timpul lui, si, de asemenea, este probabil sa apara o nota de plata mai mica.

Exista multe modalitati de economisire a banilor, dar cel mai mare impact in finantele afacerii dumneavoastra este facut de crearea unui buget rezonabil si solid. Comparand sumele actuale cu sumele bugetate trimestrial va va ajuta sa va mentineti un echilibru. De asemenea, economisirea banilor va crea pentru anul urmator piste prin care sa identificati ariile in care trebuie sa reduceti cheltuielile.