De aceea este foarte important sa stiti ce urmaresc clientii cand va viziteaza site-ul. Specialistii sustin ca micile companii au personalitatea si flexibilitatea pe care cele mari nu le pot atinge. Cand trebuie sa creati site-ul companiei recent lansate nu va temeti sa profitati de dimensiunea acesteia, mai spun specialistii. Start-up-urile pot fi mult mai atractive prin unicitate si dimensiunea mica decat companiile mari.

Iata cele mai importante 10 lucruri pe care expertii Entreprenour.com considera ca le urmaresc utilizatorii cand acceseaza site-ul unei companii:

Prin ce este unica afacerea dumneavoastra

La intrebarea “Cine sunteti?” trebuie sa raspundeti cat mai atragator si mai exact posibil. Este recomandat sa specificati experienta dumneavoastra si fiecare detaliu sau functii care ar putea sa va faca unici fata de ceilalti. Trebuie sa raspundeti precis si la intrebarile: “De ce sunteti unici? De ce ar trebui sa cumpar de la tine?”.

Un sens exact despre ceea ce compania dumneavoastra ofera

De multe ori se intampla sa vizitezi un site si sa nu stii exact ce ofera compania respectiva. O prioritate a paginii dumneavoastra de start este sa ofere cel putin informatii generale despre produsele sau serviciile dumneavoastra. Multe companii evita sa divulge prea multe informatii despre oferte din motive de competitive, in timp ce alti manageri de companii considera ca utilizatorii nu vor mai contacta compania daca vor afla totul de pe site. Trebuie pastrat un echilibru intre nevoile utilizatorului si informatiile pe care le oferiti, dar trebuie sa tineti cont de faptul ca acestia nu vor contacta o companie care nu ofera informatii despre produs.

Informatiile trebuie sa includa un numar de telefon si o adresa fizica

Din motive cum ar fi ca este un business online si nu are nevoie de o adresa sau un numar de telefon, multe companii refuza sa-si publice astfel de informatii. Aceste lucruri sunt necesare si este o modalitate prin care puteti crea credibilitate si incredere consumatorilor. Prezentand adresa fizica, chiar daca nimeni nu va vizita sediul niciodata, aceasta reda consumatorului un confort ca afacerea dumneavoastra este reala si legala.

Oferirea unei sectiuni de premii primite

Aceasta sectiune inseamna declaratiile consumatorilor, listele de clienti, studii de caz, premii si recunoasteri pe care le-ati primit si stirile despre compania dumneavoastra. Potentialii cumparatori vor sa stie cu cine colaborati si ce au spus recentii cumparatori despre experienta acestora.

Lista de clienti este importanta mai ales in cazul in care printre consumatorii dumneavoastra sunt companii si este bine sa afisati nume mari de companii deoarece pe clienti ii incanta acest lucru. Specialistii mai adauga faptul ca pezenta pe site-urile sociale si bloguri in special cele din industrie este o forma populara de validare printre consumatori.

Secure Socket Layer (SSL)

SSL este un sistem de encriptare care ajuta la protejarea datelor schimbate intre consumatori si site-uri. Daca aveti un site de comert online care necesita informatii despre cartile de credit, consumatorii vor sa stie ca datele lor sensibile sunt protejate.

Facilitarea utilizarii si navigarii

Daca oamenii nu vor gasi produsul cautat acestia nu il pot cumpara. Site-urile trebuie pastrate clare, curate si usor de navigat, insa proprietarii trebuie sa studieze traficul si modelele de utilizare pentru a adapta site-urile lor in baza a ceea ce vizitatorii cauta. Abilitatea de a cauta pe un site este foarte importanta. Companiile ar trebui sa verifice datele de cautare pentru a observa tendintele si pentru a sti ce sa aduca in fata.

Orientari clare in procesul de achizitie

Consumatorii trebuie sa stie pas cu pas lucruri importante precum ce trebuie sa faca pentru a comanda. Clientii vor sa mai stie despre costurile de transport, procedurile si rapoartele legate de stadiul tranzactiei. Un alt lucru important pe care consumatorii il cer de la un site este functia unde pot depune plangeri sau probleme, procedura de retur si daca au o garantie baneasca.

Abilitatea de a oferi feed-back

Incurajati feedback-urile despre produsele si serviciile dumneavoastra, procesul de comanda si site-ul in general prin oferirea unui mecanism care poate inseamna si mailuri. Nu toate start-up-urile vor sa ofere aceasta optiune, in anumite cazuri fiind constransi de resurse. In mod categoric vreti sa stiti ce raspuns veti primi din partea clientilor si ati putea considera aceasta ca un imbold sau ca un beneficiu catre consumatori.

Semne pentru actiune imediata

Consumatorii vor semne sau butoane dupa care sa actioneze, cum ar fi “Cumpara acum” sau “Abonati-va pentru supliment”. Multe companii mici nu ofera anunturi care sa atraga la actiune sau nu sunt prezentate indeajuns de clar. Daca aveti o audienta atrasa este momentul sa o inhatati.

Oferte speciale si personalizare

Prin personalizarea unei cumparari cu o oferta speciala, un stimulent sau un cupon, companiile mici pot acoperi diferenta fata de rivalii mai mari. Aceasta personalizare poate fi o nota de multumire, un cadou simbolic sau o oferta speciala pentru o tranzactie noua.