Pasionat de electronica si calculatoare, Emil Bibu si-a infiintat in anul cinci de facultate o firma de distributie produse, echipament si servicii IT.

In anul 5 de facultate, i-a venit ideea de a incepe o afacere in domeniul IT, dupa ce participase alaturi de niste prieteni la diferite targuri de profil.

“Prietenii mei si-au deschis firme imediat dupa Revolutie si au devenit parteneri pentru marile companii, devenind canale de distributie in Romania pentru HP, IBM”, spune Emil Bibu, manager general la Microline International.

Vazand ce fac ei, Emil Bibu si-a zis ca poate sa inceapa si el o afacere in domeniu. Asa ca, imediat dupa absolvirea facultatii, in 1993, Bibu s-a reintors in Tulcea pentru a-si impune numele si firma Microline pe piata. A pornit cu aproximativ 100.000 de lei, dar pentru ca nu avea bani pentru a-si inchiria un spatiu comercial, Emil Bibu si-a luat o camera la Hotel Europolis, pentru care platea 350 de dolari chirie lunar.

“Dam valoare produselor prin serviciile pe care le oferim”

Citeste si:

Prima afacere cu adevarat importanta avea sa o reprezinte dotarea tehnica a unei tipografii.”Am incasat 120.000 de dolari atunci. Si am simtit ca afacerea mea poate sa prinda contur. Am venit cu un concept nou, adaugam valoare produselor respective prin servicii, erau servicii de instalare, de garantie si de post garantie”.

Anul 1996 i-a adus si un alt sediu. Intr-un apartament de bloc. Business-ul continua, la fel si trainingurile de si despre vanzari, la care Emil Bibu mergea cu regularitate.

Portofoliul de clienti s-a diversificat in timp, o data cu cresterea cifrei de afaceri. In 1999 Microline si-a deschis primul magazin adevarat in Tulcea si a depasit prin produse, servicii si echipamente vandute “granitele” orasului. “Am inceput sa acoperim si zone limitrofe si orasele: Constanta, Galati, iar tinta era Bucuresti”.

Magazinul din Tulcea era cel mai cochet showroom din oras, nu degeaba investise 30.000 de dolari in magazin.

Si cum visa la Bucuresti din timpul facultatii, Bibu si-a extins afacerea si-n Capitala. Si-a cumparat in 2001 un spatiu in zona kilometrului 0, l-a amenajat si dotat la fel ca cel din Tulcea. Atat ca design, cat si ca servicii si produse oferite clientilor. Investitia initiala a insemnat 200.000 de dolari, iar in 2002 a deschis magazinul cu o conferinta de presa.

Sursa: http://www.baniinostri.ro/afaceri/poveste_all.php?ContentID=104