"Cererea a fost orientata preponderent spre vacante externe (65 -70%). Turisii romani cauta discounturi mai mari la vacantele in strainatate decat la cele din Romania, iar prognoza anuntata privind o crestere usoara a tarifelor pentru destinatii ca Turcia, Grecia, Bulgaria, in urma absentei de pe piata a Egiptului si Tunisiei, i-a determinat sa profite de discounturile expozantilor, care s-au incadrat intre 5% - 30%", se arata intr-un comunicat al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).

Conform datelor ANAT, aproximativ 65% dintre turisti s-au aratat dispusi sa cheltuiasca intre 350-650 euro pe pachet, iar 20% intre 650 si 1.000 de euro. De asemenea, circuitele cu autocarul sunt preferate de 12% dintre romani.

Targul a avut aproape 20.000 de vizitatori, cu circa 10% mai multi decat anul trecut, se arata intr-un comunicat al ANAT.
La prima editie a targului, care s-a desfasurat in 2010, vanzarile de pachete turistice s-au situat la circa 500.000 de euro.

Citeste si:

Holiday Market a reunit 120 de expozanti, pe o suprafata de peste 5.000 de metri patrati, printre care agentii de turism, birouri de turism in Romania ale unor tari, parteneri straini ai agentiilor romanesti din tari precum Cipru, Bulgaria, Malta, Indonezia, Israel sau Turcia, asociatiile de promovare a turismului regionale Litoral - Delta Dunarii, Maramures, Bucovina, Brasov, Sighisoara, Sibiu, Prahova, Rasnov, Gorj, cat si autoritati locale.