Costurile pentru deschiderea unei agentii de turism sint destul de mici. Asa se explica si numarul mare de agentii de turism inscrise la ora actuala: 2.470. Practic, in prezent, in Romania exista o agentie de turism la 8.800 de locuitori.

In ultimii ani, tot mai multi romani pleaca in concedii in strainatate. Nici destinatiile interne nu sint ocolite. Aceasta crestere a cererii pentru pachete turistice reprezinta unul dintre motivele pentru care numarul agentiilor de turism a crescut spectaculos in ultimii ani. Mai mult, operatorii spun ca pe piata inca mai este loc pentru agentii de turism. Faptul ca nici infiintarea unei agentii nu costa mult i-a incurajat pe multi sa opteze pentru o astfel de activitate. De altfel, daca intr-o perioada se infiintau agentii imobiliare, in ultimii ani multi au ales agentiile de turism.

Costuri mici

Cei care doresc sa intre intr-o astfel de activitate nu trebuie sa se astepte la un efort financiar deosebit. In cazul in care intreprinzatorul are deja inregistrata o societate comerciala in al carei domeniu de activitate este trecut turismul trebuie sa se gindeasca la suma necesara pentru inchirierea unui spatiu. Chiria nu va fi mica, deoarece sediul trebuie sa fie amplasat intr-o cladire in stare buna, la demisol, parter, mezanin sau primul etaj. Sediul trebuie sa aiba o suprafata de peste 10 metri patrati sau peste 16 mp, in functie de tipul de agentie care se va amenaja.

Oricum, chiria poate fi chiar de 300 de euro, in functie de zona in care va functiona agentia de turism. Trebuie sa incheie o asigurare in caz de faliment de 50.000 de euro, spune Mircea Draghici, secretarul general al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism. Suma pe care o va plati societatii de asigurari poate fi chiar si de 100 de dolari. Ar trebui sa ia in calcul si salariul angajatului pentru prima luna, intre 600 si 1.000 RON. Un singur angajat este de ajuns in prima faza. Evident, nu pot lipsi calculatorul si imprimanta: 1.500 RON. Se ajunge la un total de 3.856 RON.

Daca cel care vrea sa-si infiinteze agentia nu are o societate inregistrata, atunci va mai cheltui intre 600 si 1.000 RON. Va ajunge astfel la aproximativ 5.000 RON, suma in care este inclus si capitalul social, de 200 RON.

Revinzare de pachete

Urmatorul pas pe care trebuie sa-l faca este contactarea unui mare turoperator, pentru a vinde pachetele acestuia. Nu turoperatorul alege agentia, ci agentia alege turoperatorul. Daca este o agentie noua se incheie un contract de colaborare si se urmareste evolutia in timp a vinzarilor, spune Mircea Vladu, directorul agentiei Prestige Tours. Miza este comisionul, care poate fi calculat fie raportat la valoarea pachetului, fie la profit. Astfel, se ajunge ca agentia care revinde sa primeasca 5-10% din valoarea pachetului, sau chiar 60% din profitul realizat de turoperator din vinzarea pachetului. De aici incolo totul depinde de modul in care intreprinzatorul isi gestioneaza afacerea.

Acte pentru agentie

Pentru obtinerea licentei de turism, agentul economic va prezenta urmatoarele documente:

cerere de eliberare a licentei de turism;

certificat constatator de la Oficiul Registrului Comertului din care sa rezulte urmatoarele informatii: obiectul de activitate al societatii, structura actionariatului, datele de identificare a societatii, care se inscriu in certificatul de inmatriculare, si sediul punctului de lucru unde se infiinteaza agentia de turism.

copie dupa brevetul de turism al persoanei care conduce agentia;

copie dupa contractul de munca al persoanei care detine brevetul de turism.

Nu se percepe nici o taxa. Licentele se emit in maximum 30 de zile de la data depunerii actelor.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri