"In perioada urmatoare vom continua investitiile in lounge-urile existente, in dorinta de a oferi mai mult spatiu, confort, si bauturi si mancare la discretie pentru calatorii nostri. De asemenea, vom incepe lucrarile pentru noi facilitati in terminalele 2F si 2G, unde vom realiza doua lounge-uri spatioase. Suntem la inceput de proiect, cel mai probabil le vom putea prezenta in urmatorii 2-3 ani. Vom investi aproximativ 10 milioane de euro in acest proiect", a declarat Christian Gauthier, director de operatiuni pentru curse lungi la Air France.

Potrivit acestuia, aeroportul Charles de Gaulle Paris va pune la dispozitie spatiul pentru cele doua lounge-uri, iar compania Air France va realiza investitia.

Autoritatea Aeroportuara din Paris (Aeroports de Paris) administreaza un salon de relaxare, cu acces contra cost (30 euro / persoana), tuturor pasagerilor care tranziteaza sau decoleaza de pe aeroportul Charles de Gaulle din Paris, indiferent de compania cu care zboara si de clasa de zbor. Acest salon este situat in terminalul 1 al aeroportului CDG, cu plecari interne.

Pe toate celelalte zone de imbarcare ale aeroportului companiile aeriene au amenajat propriile saloane Business accesibile pasagerilor Business Class, pasagerilor frecventi sau contra cost, intre 30 si 40 de euro de persoana.

In total, aeroportul Charles de Gaulle din Paris include 20 de saloane de relaxare. Air France opereaza 6 saloane pe aeroportul Charles de Gaulle din Paris, disponibile in zonele de imbarcare 2C, 2G, 2E si 2F. Cel mai mare salon Air France este cel din zona de imbarcare M a terminalului 2E, cu o suprafata de depaseste 3.000 mp.

La saloanele de relaxare Air France au acces gratuit pasagerii care calatoresc la Business Class, La Premiere, cei care sunt membri Gold si Platinum Flying Blue sau contra cost, pasagerii care calatoresc in clasa Economy.

Directorul Air France a vorbit despre aceste investitii in contextul estimarii unui numar in crestere de pasageri in urmatorii ani si al concurentei crescute intre marile aeroporturi ale Europei.

"Exista cereri mari de conexiuni, pentru curse lungi care leaga Asia de Africa sau Asia de America de Nord, de exemplu, iar in Europa este competitie mare intre aeroporturi din acest punct de vedere. In acest context, aeroportul Charles de Gaulle Paris vrea sa fie un competitor puternic pe piata europeana. Chiar daca in prezent inca ne confruntam cu criza global, stim ca in viitor vor exista cresteri de 2-3% anual in ceea ce priveste numarul de pasageri", a precizat Gauthier.

Citeste si:

Charles de Gaulle Paris a deservit anul trecut un numar de 61,5 milioane de pasageri. Christian Gauthier a adaugat ca aeroportul ofera multiple oportunitati de crestere, datorita infrastructurii, care poate gazdui pana la 100 milioane de calatori.

Aeroportul Charles de Gaulle din Paris a trecut in ultimul an prin schimbari importante, atat la nivel de organizare cat si la nivel de investitii, beneficiind de un program de investitii in valoare de 580 milioane de euro.

Suma alocata a fost investita in infrastructura aeroportului, pentru a oferi calatorilor avantaje in plus, atat la nivel de accesibilitate, cat si la nivel de confort.

Cel mai important rezultat al acestei investitii este satelitul S4 al terminalului 2E, noul satelit oferind pasagerilor o suprafata de 6.000 mp cu magazine, baruri, restaurante si 25.000 mp dedicati zonelor de relaxare. De asemenea, pasagerii clasei business au la dispozitie un spatiu de relaxare (lounge) de 3.000 mp, avand ca tema inspirationala un parc.

Noua infrastructura este dedicata curselor lung curier Air France si poate gestiona pana la 7,8 milioane pasageri, urmand ca la finalul investitiilor, noul hub din Paris CDG sa gestioneze un trafic de circa 42 milioane de pasageri anual.

In urma investitiilor realizate pana in prezent, zonele de check-in au devenit mai spatioase, incluzand 19 ghisee dedicate clientilor SkyPriority si 44 ghisee pentru clientii clasei economy, timpii de asteptare fiind redusi.

In prezent, toate zborurile intercontinentale si zborurile europene din spatiul non Schengen (inclusiv cele din Romania) sunt acum grupate in terminalul 2E.

Cifrele cheie are aeroportului Charles de Gaulle Paris

• Trafic record de 61.556.202 de pasageri in 2012;
• Al saptelea cel mai aglomerat aeroport din lume, al doilea cel mai aglomerat aeroport din Europa (in ceea ce priveste numarul de pasageri);
• Peste 25.024 de posibilitati de conexiune in mai putin de 2 ore pe saptamana (cea mai buna oferta de conexiuni din Europa);
• 116 linii aeriene;
• Al cincilea cel mai aglomerat aeroport din lume si al doilea din Europa in ceea ce priveste traficul de cargo ( 2,087,952 tone metrice de cargo in 2011).

Cel mai important operator aerian de le Charles de Gaulles este Air France, care, cu 32 milioane de pasageri pe ani si 790 de zboruri zilnice, reprezinta 52% din traficul de pasageri din aeroportul CDG.