"Turismul este pe o panta ascendenta, insa toata lumea vine sa negocieze. Din pacate, multa lume alearga dupa chilipiruri, dar noi nu incercam sa rupem din clientela de pe autocar si sa o aducem pe avion. Intotdeauna chilipirul costa mai mult, pentru ca apoi apar reclamatii. De la an la an, oamenii incearca sa obtina preturi mai mici, reduceri de 30%, 40% sau 50%", spune Dan Goicea, proprietarul agentiei de turism Cocktail Holidays.

Tendinta romanilor de a negocia pretul unei vacante vine in contextul in care oferta este tot mai mare pe piata. Ba mai mult, au aparut vacante vandute de la 1 euro.

Mai mult, romanii, spre deosebire de turistii din Occident, evita sa cumpere vacante in lunile cu multa zapada, cum ar fi ianuarie si februarie, desi incepe perioada de early booking. Spre exemplu, in februarie 2014 vanzarile Cocktail Holidays au scazut cu 200.000 euro fata de ianuarie 2013, cand nu a fost zapada, iar vanzarile se ridicau la 500.000 euro.

Comisioanele au scazut foarte mult, iar profitul a scazut si ca suma, si ca marja. Asta inseamna ca un touroperator mare are un profit brut de 1%-2% din venituri. Anul acesta, agentia vrea sa introduca posibilitatea de a plati vacante in rate, prin Card Avantaj.

Citeste si:

La nivelul companiei Cocktail Holidays, 30%-40% reprezinta incasarile din early booking. Astfel, pana agentia a vandut vacante de 5,9 milioane de euro pana la sfarsitul lui aprilie, cand se incheie oficial perioada de oferte timpurii.

Pe langa early booking, ofertele speciale si vacantele last minute sunt vanate si cumparate de catre romani. Ca atare, oferta normala este putin cumparata de catre turisti, iar in perioada 10 iulie-20 august oamenii evita sa plece in vacanta.

Anul acesta, Cocktail Holidays estimeaza sa atinga o cifra de afaceri de 16,5 milioane de euro, in crestere cu 10% fata de 2014, cand a incheiat cu 15 milioane de euro.

Sursa foto: Vacanta/Shutterstock.com