Demetriade a afirmat, intr-un interviu acordat News.ro, ca anul trecut a fost cel mai bun pentru aviatia de transport din ultimii 28 de ani, insa Tarom a fost printre putinele companii care nu au profitat de scaderea costului cu combustibilul, noteaza News.ro. Fostul sef al Tarom din perioada 2001-2002 il acuza de Heinzmann de situatia Tarom si apara decizia de vineri a consiliului de admnistratie de a-i reduce atributiile directorului general.

"Decizia anuntata vineri este un prim pas spre reglementarea situatiei. In sfarsit, cineva si-a pus intrebari asupra activitatii de trei ani si jumatate a directorului general al companiei si a inceput sa evalueze. Desi extrem de tarziu, fiindca Tarom a pierdut jumatate din cota de piata de 31%, a pierdut foarte multi bani, a pierdut monopolul pe destinatiile interne, iar flota s-a invechit tot mai mult", a spus Demetriade.

Compania de stat trebuia sa intre pe profit incepand din 2015, conform planului de managment asumat de directorl general Christian Heinzmann. "Anul trecut a fost cel mai bun an pentru aviatia de transport, ca urmare a prabusirii pretului petrolului. Chiar si companiile incompetente au facut bani, mai putin Tarom, care nu a avut la conducerea sa un lider competent. Compania are nevoie urgenta de o restructurare facuta de profesionisti pentru a avea sanse de redresare", a comentat fostul director al Tarom.

Nicolae Demetriade este un vechi adversar al actualului director general, caruia i-a preluat o parte din atributii in perioada iunie 2013-octombrie 2013, in calitate de director executiv al Tarom. Dupa ce a demisionat, in octombrie 2013, Nicolae Demetriade a afirmat ca Heinzmann a devenit manager al Tarom printr-o procedura defectuoasa si l-a acuzat pe belgian de acordarea ilegala a unui contract de asistenta juridica in valoare de 5.000 de euro.

Demetriade a fost, la randul sau, acuzat de conflict de interese de un fost membru al consiliului de administratie al Tarom, care a argumentat ca, la numirea in conducerea Tarom, Nicolae Demetriade era seful agentiei de turism World Travel, care reprezenta in Romania mai multe companii straine aflate in concurenta cu Tarom.

Referitor la siuatia financiara a companiei aeriene, Demetriade a calculat ca scaderea spectaculoasa a pretului kerosenului a generat un avantaj de peste 85 de milioane de lei companiei Tarom anul trecut, de care compania nu ar fi reusit sa profite.

"Tarom trebuia sa aiba astfel in 2015, corespunzator planului de managment, 92 milioane lei profit, la care se adauga alte 87 milioane lei din reducerea costului petrolului, ceea ce ar fi trebuit sa duca la un profit de 180 milioane lei, iar domnul Heinzmann a realizat o pierdere de 41 milioane lei", a spus Nicolae Demetriade. Potrivit fostului manager al Tarom, lipsa de competenta a actualei conduceri explica lipsa de performanta a companiei.

Citeste si:

"In board-ul executiv al Tarom sunt oameni care nu au nicio legatura cu aviatia, care nu indeplinesc criteriile minime necesare de experienta si vechime prevazute in OUG 109/2011", a spus Demetriade, indicandu-l pe directorul general administrativ, Tiberiu Ticlea, despre care sustine ca nu are experienta necesara pentru a ocupa o asemenea pozitie.

Christian Heinzmann isi asumase prin planul de managment ca va reduce personalul cu 10% inca din 2013 , dar singurii oameni plecati din companie au fost cei care au iesit la pensie. Fostul director al companiei sustine ca, din cauza rezultatelor proaste din ultimii ani, Tarom redus mult sansele de a mai ramane in piata si cere restructurarea companiei. ”Trebuie sa regandeasca tot procesul organizatoric, sa faca un nou model de business, pentru a ajunge intr-o zona ferita de turbulente", considera Nicolae Demetriade.

Vineri, consiliul de admnisitratie al Tarom a decis ca directorul general al Tarom, belgianul Christian Heinzmann, nu va mai putea exercita functia de manager de resurse financiare si umane dupa data de 22 martie, in urma unei hotarari a Autoritatii Aeronautice Civile.

Autoritatea Aeronautica a facut un control la Tarom si a decis ca Heinzmann, care exercita atat functia de director general, cat si pe cea de director de resurse, nu mai poate exercita efectiv functia secundara, iar decizia trebuie sa fie pusa in practica de catre consiliul de admnistratie.

Insa Heinzmann a ramas director general, functie din care nu a fost revocat. Mai mult, atunci cand s-a luat in discutie raportul de management, directorul general al Tarom a parasit sala.

Compania Tarom a fost infiintata in 1954 si este controlata de Ministerul Transporturilor. Compania aeriana opereaza peste 50 de destinatii proprii si deservite de parteneri. Flota Tarom cuprinde 23 aeronave Airbus, Boeing si ATR si este considerata imbatranita, in conditiile in care jumatate din avioane au peste 20 de ani vechime.

Sursa foto: Mediafax Foto