Totusi turistii romani ocupa locul 10, clasandu-se dupa Germania, Austria, Italia, SUA, Marea Britanie, Spania, Franta, Elvetia si Rusia.

Conform aceleiasi statistici, turistii romani au cheltuit din ianuarie pana in noiembrie 2009 doar pentru noptile de cazare peste 8,5 milioane euro la care se mai adauga costurile pentru cele 38.000 de nopti de cazare din luna decembrie.

Romania ramane, si in 2010, alaturi de Germania, Elvetia, Italia, Marea Britanie si Spania, una din pietele prioritare din Europa in ceea ce priveste campania de marketing a WienTourismus.

Mai mult chiar, in aceste tari Asociatia Vieneza de Turism va coopera in cadrul campaniei de marketing cu Austrian Airlines.

"Austrian Airlines va introduce avioane mai mari decat pana acum si preturi atractive pentru o serie de zboruri in orase importante din aceste tari", a declarat Andreas Bierwirth, membru al comitetului director al companiei aeriene.

Campania de promovare va cuprinde spoturi TV, publicitate print si outdoor precum si cea mai mare campanie online comuna de pana acum.

In total, Asociatia Vieneza de Turism dispune in 2010 de un buget de marketing de 14 milioane euro pentru promovarea in 24 de tari.

In ciuda crizei mondiale, in 2009 turismul vienez a inregistrat un total de 9,8 milioane de nopti de cazare, doar cu 3,8% mai putin decat in anul record 2008, iar in luna decembrie a reusit chiar sa depaseasca performanta din anul precedent cu 3,6%.