Violeta are in fata un mic laptop pe care imi va demonstra “ce poate” noua sectiune “Supermarket” introdusa astazi in homepage-ul eMag. Pe aceasta, clientii pot comanda din 150 de familii de produse, uscate si proaspete, iar din septembrie si congelate. Per total, in prima faza, sunt 7.500 de produse distincte in sectiune.

De ce Mega Image?

Primele discutii despre un potential parteneriat au pornit in urma cu un an si jumatate. Din mai multi jucatori din piata, eMag a ales Mega Image datorita “viziunii pe termen mediu si lung” a ambilor jucatori dar si a resurselor financiare (si nu numai) necesare. eMag.ro a investit in acest proiect jumatate de milion de euro. “Nu este un proiect de la care sa te astepti sa ai rezultate maine, instant. Este un proiect in care va trebui sa investesti constant, sa vii cu ajustari si optimizari pana cand experienta de cumparare va fi foarte buna”.

Mi-ar fi placut sa putem implementa zona de retete inca de la inceput, dar o vom face in viitorul apropiat.

Mega Image a construit un depozit special pentru acest proiect in Bucuresti, Prelungirea Ghencea, de unde va deservi toata tara. “Produsele uscate vor fi livrate in toata tara – nu intra in acestea tot ce inseamna produse proaspete (legume, fructe si alimente perisabile). Gama produselor proaspete va fi livrata in sectorul 6 apoi, treptat, vor fi adresate si celelalte sectoare din Bucuresti”, detaliaza Violeta Luca.

Ea nu ofera o estimare exacta de timp privind acoperirea intregului Bucuresti, insa, per total, spune ca intregul proiect va atinge maturitatea, iesind totodata din varianta beta, la jumatatea anului 2015.

Cum si unde se livreaza

eMag si Mega Image au parteneriat cu Fan Courier pentru livarea nationala. Totodata, eMag a dezvoltat si o forta interna de curierat. “Tot proiectul care deserveste proiectul eMag Supermarket a angajat 30 de oameni, pe diferite pozitii, numarul acestora putand creste in functie de necesitati”, specifica directorul ececutiv al eMag. “Practic avem capacitate de scalare atat pe flota de masini cat si ca numar de angajati”.

“In alegerea oamenilor nu am luat in calcul atat experienta anterioara ci am cautat oameni extroverti, carora le plac clientii, sa respecte promisiunile facute, sa fie pasionati de online si de ceea ce fac”, detaliaza Luca.

Pentru sectorul 6, acolo unde se acceseaza toata gama de produse disponibila, clientii pot alege sa le fie livrate produsele in intervale orare de cate 2 ore, incepand de la ora 6:30 dimineata. Seara se pastreaza acelasi interval orar, in timp ce la pranz este de 3-4 ore. In restul Bucurestiului/Romaniei compania lucreaza pe programul Fan Courier, care este 10-18:00, insa oficialul eMag promite ca se va incerca extinderea acestui program. “Vom reusi acest lucru intr-un orizont de cateva saptamani”, spune directorul executiv al eMag.

Deschide un document excel cu foarte multe “casute” si intervale orare si imi indica felul in care este gandita livrarea, recunoscand totodata ca a necesitat foarte multe zile de munca si planificare.

Investitia eMag in proiect, 0,5 milioane de euro.

Contactat de wall-street.ro, Felix Patrascanu, managing director Fan Courier, spune ca a marit flota de masini la nivel national cu circa 50 de automobile, in parte si datorita parteneriatului dintre eMag si Mega Image. “Bineinteles, per total toamna este o perioada mai aglomerata, lumea se intoarce din concedii, apoi vine Black Friday, apoi sarbatorile de Craciun, trebuie sa fim pregatiti. Contractul cu eMag pe segmentul Supermarket este insa unul mare, important”, mai spune el.

La pranz cu Felix Patrascanu, FAN Courier: Cele mai multe firme sunt doborate din interior. Foarte greu te face sa dispari concurenta

La pranz cu Felix Patrascanu, FAN Courier: Cele mai multe firme...

Intrebat cum ar defini acest “mare”, daca considera ca va fi vorba de zeci sau chiar sute de comenzi zilnic, Felix Patrascanu spune ca, in general, cand vine vorba de eMag, “cam tot ceea ce au estimat ei la inceput, s-a si intamplat. Probabil ca in prima faza va fi vorba de cateva zeci de comenzi pe zi”, estimeaza oficialul Fan Courier.

Violeta Luca nu a dorit sa ofere o estimare de vanzari in prima faza, spunand ca tine de foarte multi factori, urmand sa anunte dupa cel putin o luna care sunt rezultatele.

Politica de preturi si comparatie cu concurentul Carrefour-Online.ro

Preturile produselor ce pot fi achizitionate pe eMag sunt stabilite de Mega Image, insa vor exista si promotii si “bundle-uri” intre Supermarket si alte sectiuni ale eMag, in care si retailerul online se va implica activ – un avantaj fata de concurentul principal Carrefour-Online.ro. “Ne dorim ca oferta sa fie una competitiva, ceea ce inseamna ca nu vom fi cei mai ieftini din piata, dar nici cei mai scumpi. Vom avea preturi atractive in mod clar. Plus ca trebuie sa vezi pretul unui produs in raport cu serviciul atasat. Ne-a preocupat foarte mult ambalare a produselor, astfel incat sa ajunga intacte la client – ceva mai important decat poti crede la o prima vedere. Cele fresh, de exemplu, ne asiguram ca ajung reci intrucat masinile sunt controlate termic”, spune Violeta Luca.

Taxa de livrare este de 15 lei, identica cu a concurentului Carrefour-Online.ro, fiind gratuit pentru comenzi de peste 300 de lei. Comanda minima pe Carrefour-Online.ro este de 150 de lei, in timp ce pe eMag/Mega-Image nu exista un astfel de prag.

Citeste si:

Clientii pot opta sa ridice singuri produsele din 39 de puncte de livrare din Bucuresti (magazine Mega Image din zonele principale ale Capitalei – n.r.), pretul suplimentar pe care trebuie sa il plateasca in aceasta situatie fiind de 5 lei. Numarul magazinelor Mega Image de unde se vor putea ridica produsele va creste constant.

Clientii pot returna produsele neperisabile in 15 zile si, asa cum este normal, nu intra toate categoriile. “Daca un produs se intampla sa nu fie conform, acceptam returul pe loc. Dar nu poti sa mananci jumatate din mere, sa zici ca nu esti multumit si sa le trimiti inapoi. Sau sa desfaci un gem, iti pui cateva sandvisuri, si apoi sa vrei sa-l returnezi”, detaliaza Violeta Luca, zambind.

Intrebata de ce ar cumpara romanii de la Supermarket-ul eMag in loc de concurentul Carrefour-Online, directorul executiv al eMag spune ca Mega Image are produse care nu se regasesc la concurenti. “Apoi, vorbim de conditii de livrare foarte bune si un interval orar excelent, precum si transport in intreaga tara pentru multe categorii de produse”, puncteaza Violeta Luca.

Mega Image e la tot coltul. De ce sa comanzi online?

Desi 15 lei livrarea nu este o suma mare, Mega Image are, totusi, magazine foarte multe, mai ales in Capitala. Per total, lantul are 339 de magazine in tara. De ce sa nu cobori din bloc, sa traversezi strada si, in cateva minute sa iti cumperi ceea ce vrei si sa si economisesti cei 15 lei?

“Nu va fi un client eminamente de online si unul eminamente de offline. De acum clientul are o alta modalitate de comanda si livrare, pe care el o poate folosi atunci cand considera necesar. Poti face comenzi Mega Image, pe eMag, oriunde,oricand, sa trimiti la orice adresa, sa pastrezi in cosul de cumparaturi produsele pe care le cumperi saptamanal sau lunar si doar sa dai un click si sa-ti vina acasa, fara sa cari tu greutati, de exemplu. Eu am facut mai multe comenzi si i-am trimis si mamei mele, de exemplu. Este o alternativa viabila, faina, care ar putea deveni un mod de consum, constant. Noi va trebui sa ii convingem ca produsul nostru este extrem de bun si mai convenabil, castigi timp”, exemplifica, zambind, Violeta Luca.

Imi arata in laptop-ul sau comenzile sale si imi indica faptul ca poate oricand sa repete acea comanda, daca doreste. Totodata, daca unul dintre produsele din cos nu mai sunt disponibile, este avertizata, pentru a le inlocui cu ceva similar.

Principalele provocari

Principala provocare in lansarea serviciului a fost cea “din spatele” platformei, munca programatorilor. “Redarea particularitatilor din procesul de comanda pentru un supermarket online a necesitat foarte multa munca si multe ore de testari. Apoi, o alta provocare este legata de dorinta noastra de a construi un model perfect, tinand cont insa de realitatile din teren – de exemplu dorinta de a oferi un interval orar de o ora, in Bucuresti, in care sa iti fie livrate produsele”, detaliaza ea.

Parteneriatul intre cei doi jucatori este inca la inceput de drum si in mod sigur lucrurile se vor modifica si imbunatati, spune Luca. “De exemplu, mi-ar fi placut sa putem implementa zona de retete inca de la inceput, dar o vom face in viitorul apropiat. Va fi o facilitate care iti ofera potentiale retete pe care ai putea sa le faci in functie de cumparaturile tale”, spune sefa eMag. Totodata, eMag Supermarket va avea si continut video in urmatoarea luna. “Explicam lucruri – de la cum sa faci o reteta pana la ponturi, help guide si asa mai departe. O sa vedeti”, spune Luca.

Violeta Luca nu a oferit informatii privind estimarile de vanzari spunand ca este un proiect gandit pe termen mediu si lung, urmand sa atinga maturitatea la jumatatea lui 2015. “Ne va lua cateva luni sa imbunatatim zona beta si sa iesim cu un produs final; scalarea si cresterea zonei de acoperire…realist, cred ca se va realiza la jumatatea anului 2015. Orizontul de profitabilitate tine nu de timp, ci de volum. Este un business care tine cont mult de densitate, de volume, de cos mediu, de frecvente, recurenta, asa ca nu pot estima inca”.

eMag estimeaza afaceri de 262 de milioane de euro in acest an, crestere de 40% fata de anul precedent si, spune Luca, business-ul este pe drumul bun spre atingerea acestei cifre.

Cum ti se pare parteneriatul celor doi jucatori? Ce parere ai de realizarea sectiunii Supermarket? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.

Sursa foto: Shutterstock: Achizitie online