Potrivit reprezentantului BrandTailors, online-ul a pus capat “epocii de aur a raftului”. “Avem de-a face cu universalitatea brandurilor. Nu mai putem vorbi de domenii diferite. Acest fenomen incheie epoca de compartimentalizare a brandurilor dupa mediul de manifestare. Totodata, online-ul, sau digitalul, este un fenomen care pune capat “epocii de aur a raftului”, in care comunicarea de pe orice mediu ducea consumatorul direct in retail, pentru o interactiune directa. Prezenta in online este o conditie necesara, dar nu suficienta, pentru succesul comunicarii brandului. Online-ul trebuie folosit si ca pe un suport de informatie reala, nu numai ca pe un alt mediu de propagare a unui mesaj de comunicare unidirectional”, a precizat Andreea Florea in cadrul conferintei wall-street.ro .

Reprezentantul BrandTailors a adus in discutie mai multe branduri pe mai multe tipuri de platforme, exemplificand cum anumite marci s-au adaptat mediului. “Avem de-a face cu o universalitate a brandurilor. Nu mai putem vorbi de domenii diferite. In branding nu mai exista “strategie de online”, exista doar strategie. Plaformele online de interactiune cu brandurile devin mai senzoriale. In cazul Apple, site-ul, sau manifestarea din digital, sunt destinate ca utilizatorul sa aiba aceeasi experienta ca atunci cand foloseste un produs Apple, insa in cazul IKEA, traficul este gandit ca si traficul de pe un website. Daca pe un site vreau ca utilizatorul sa intre pe o anumita pagina asa se intampla si la IKEA. Exista directii marcate in magazine catre “pagina” la care vrei sa ajungi. Este uluitor ce se intampla. Este o directie imprumutata din digital, cel putin la nivel conceptual si a dat rezultate”, a aratat managing partnerul BrandTailors.

Potrivit Andreei Florea lucrurile in online sunt foarte diluate in online. “Nu se vede spiritul brandului, dar se observa caracteristicile mediului online. Este un mediu nou, inca suntem entuziasmati de ce poate face mediul digital”, a conchis aceasta.