Telefoanele mobile au avut cel mai mare succes de Black Friday 2014, 13% dintre cumparatori orientandu-se catre aceste produse. Pe urmatoarele locuri in topul preferintelor acestora s-au clasat articolele de imbracaminte si incaltaminte (12%), televizoarele (9%), cartile (7%), aspiratoarele (5%), tabletele (4,4%) si laptopurile (4.4%).

Inainte de Black Friday, potrivit datelor iSense.Solutions, doar 28% dintre oraseni doreau sa achizitioneze produse cu aceasta ocazie, in timp ce 54% erau indecisi si asteptau sa vada promotiile.

„Este interesant ca aproape jumatate dintre romanii care au cumparat de Black Friday era indecisa inainte de eveniment. Astfel, putem spune ca retailerii au indeplinit asteptarile romanilor sau poate chiar le-au depasit cu promotiile pe care le-au oferit anul acesta de Black Friday, 66% dintre cumparatori fiind de parere ca evenimentul de anul acesta a fost mai reusit decat cel din 2013”, a declarat Andrei Canda, Managing Partner iSense.Solutions.

Citeste si:

Conform studiului, 7 din 10 cumparatori cred ca a meritat sa astepte promotiile pentru a-si achizitiona produsele dorite. De asemenea, 68% dintre acestia s-au declarat multumiti de nivelul reducerilor. Totusi, Black Friday 2014 a fost mai putin apreciat de persoanele din intervalul de varsta 35-44 de ani, 55% dintre acestea declarandu-se nemultumite de discount-uri si apreciind evenimentul ca fiind sub cel de anul trecut.

„Principalele motive pentru care o mare parte dintre consumatorii indecisi a achizitionat, in cele din urma, produse de Black Friday au fost atat nivelul reducerilor, cat si durata mai mare a editiei de anul acesta, ceea ce le-a oferit mai mult timp pentru a lua o decizie. Astfel, 87% dintre cumparatori au apreciat faptul ca evenimentul s-a desfasurat pe mai multe zile”, a adaugat Traian Nastase, managing partner iSense.Solutions.

Achizitiile de Black Friday s-au desfasurat in special online, 62% dintre cumparatori alegand sa profite de promotiile magazinelor online, in timp ce 28% au preferat magazinele fizice. De asemenea, 10% dintre cumparatori au achizitionat atat din magazinele fizice, cat si de pe internet. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu varsta de peste 15 ani, din mediul urban din Romania. Rezultatele au un grad de eroare de +/-4,9%, la un nivel de incredere de 95%.