Comentarii pe articolul Anvelopele de iarna, obligatorii abia in noiembrie 2011. Comentati aici


Din nou unici...

Alexandrescu Paula la 12 Noiembrie 2010, ora 11:13
Inca o masura/lege ilogica..nicio alta tara nu impune prin lege anvelopele de iarna. E mai degraba o chestiune de responsabilitate si civilizatie. Atata timp cat ceva se impune prin lege, stim cu totii ca romanii vor cauta si probabil vor gasi cai de a eluda legea.
Herban Anamaria la 12 Noiembrie 2010, ora 11:24
Adica nu sunt obligati sa-si puna anvelope de iarna? pai nici pana acum nu erau. Dar in schimb nu se mai deconteaza pe RCA tamponarile daca nenea era cu cauciucuri de iarna. Asta e vestea? Si cine are noroc sa aiba in spate un nene cu anvelope de vara, ce face, in caz de accident? Umbla prin tribunale sa-si recupereze daunele?
Chis Ioan la 12 Noiembrie 2010, ora 11:42
Tin sa va contrazic. In Germania, soferii sunt obligati prin lege ca pe timp de iarna sa isi echipeze masinile cu anvelope de iarna. Personal, cred ca decizia aceasta e una foarte buna.
Buzatu Monica la 12 Noiembrie 2010, ora 11:45

RASPUNS PENTRU ALEXANDRESCU PAULA
Danemarca - danezii nu cunosc vreo obligativitate cu privire la pneurile de iarna insa procentul de echipare cu aceste pneuri este unul ridicat.
Estonia - exista obligativitate cu privire la pneurile de iarna din 1 decembrie pana la sfarsitul lunii februarie. In functie de situatia meteorologica se poate scurta sau prelungi durata de obligativitate pentru pneurile de iarna.
Finlanda - exista in mod nelimitat obligatia de a avea pneuri de iarna de la data de 1 decembrie si pana la sfarsitul lunii februarie, obligatie care include incepand cu anul 1999 si vehiculele din strainatate.
Letonia - sunt obligatorii pneurile de iarna de la 1 decembrie pana la sfarsitul lunii februarie .

Lituania - exista obligatia privitoare la pneurile de iarna – din 1 noiembrie pana in 1 aprilie.
SI LISTA POATE CONTINUA
E ADEVARAT CA LA NOI NU EXISTA SIMT CIVIC SI LEGEA E FACUTA DOAR SA FIE INCALCATA DAR SA SPERAM CA TOTUSI ACEASTA LEGE SE VA RESPECTA.E ADEVARAT CA NOUA NU NE PLACE SA FACEM LUCRURILE BINE CI DOAR SA FACEM ASA CUM NE E NOUA MAI BINE.
Bungeanu Mihai la 12 Noiembrie 2010, ora 11:53
are dreptate ioan. Sunt multe tari, unele cu clima mai blanda ca a noastra care pe timp de iarna este obligatorie achiparea cu anvelope de iarna... tari cum ar fi Austria, Germania, Norvegia, Danemarca, Suedia, Elvetia (in tarile mentionate anterior sunt OBLIGATORII anvelopele de iarna pe timpul iernii) si alte tari unde sunt recomandate M+S urile cum ar fi Italia, Suedia si altele(tari in care daca nu ai anvelope de iarna politia nu te lasa sa intre pe anumite drumuri ...daca nu cumva iti retine si inmatricularea
Pilut Bogdan la 12 Noiembrie 2010, ora 13:20
la noi tin de cei sapte ani de acasa si de simtul responsabilitati.dar mie mi se pare exagerat sa imi pun 6 luni cauciucuri de iara daca in cluj de exmplu nici nu a nins ?de ce sa le pun?concret?ca poate la noapte a ninge?poate dar pana atuncea mai e si normal la 5 dimineata drumurile ar trebuii sa fie deja degajate de ninsoare ce face R.A.D.P?daca ei dorm atuncea ei trebuie sa incaseze prima amenda.ii normal sa le pui cand ii nisoare cand trebuie si ii normal sa si platesti daca ai gafat si nu ai avut cauciucuri de iarna,dar nui normal sa ma oblige sa le port 6 luni sau saiau o amenda pe care nu mi-o permit sa o platesc decat in 3 rate la ce salari avem si la cee amenzi avem.mi se pare corect maxim 3 luni cu posibilitate de prelungire in functie de vreme .sa imceapa clar la 1 decembrie pana la 1 martie si de acolodaca e nevoie prelugita perioada cu maxim 60 de zile in functie de vreme.in aceste 60 de zile sa poata sa iti dea amenda dor daca esti prins in zona unde este zapada nu povesti ia amenda ca la munte a nins si tu esti la orasi da nu conteaza tu ia amenda.asa cred ca am fi cu toti de acord.daca ar fi corectitudine atuncea fiecare ar intalege ca asa e normal.dar gvernu trage numa catre ei iar noi cautam scaparea.
Chiril? Felician la 12 Noiembrie 2010, ora 16:36
Anvelopele de iarna nu sunt utile doar pe zapada ci si pe asfalt uscat atunci cand temperatura este sub 5-10 grade C. Pe langa profilul benzii de rulare care mareste aderenta pe zapada la anvelopele de iarna difera si compozitia cauciucului care il lasa sa fie mai flexibil si mai aderent la temperaturi joase. De aceea obigativitatea utilizarii lor poate fi data calendaristic pentru lunile in care , statistic , temperatura e coborata.
Nu-i recomand doamnei Alexandrescu Paula sa calatoreasca iarna prin Austria fara cauciucuri de iarna. Ar plati prea scum convingerea (nefundamentata pe nimic) ca "nicio alta tara nu impune prin lege anvelopele de iarna"
Nici in anii trecuti nu erai despagubit de CASCO daca masina era echipata cu cauciucuri de vara sau uzate (e scris in sectiunea aceea a contractelor scrisa cu litere mici)
Inca o observatie:e important sa utilizati anvelope de iarna pe toate rotile nu doar pe cele tractoare si/sau directionale.
Horatiu la 13 Noiembrie 2010, ora 10:24
D-le Chirila Felician, imi permit sa va contrazic, CU ARGUMENTE: pe site-ul ADAC.DE (sper ca va spune ceva), la testele de iarna facute de ei, cauciucurile "4seasons" au avut o distanta de franare mai mica pe drum uscat si pe polei, decat cele "de iarna". Doar pe zapada si pe umed s-au comportat cele de iarna mai bine. Daca stiti un pic de germana, va puteti convinge. Eu insist ca alte lucruri sunt mult mai importante decat cauciucurile de iarna (de exemplu inteligenta in a conduce preventiv, niste cauciucuri nu foarte uzate, si, nu in ultimul rand, niste drumuri bine intretinute).
Vilcea Emil la 13 Noiembrie 2010, ora 12:31
Pentru toti cei care cred ca aceasta lege a fost data pentru siguranta participantilor la trafic si grija omului fata de om, iata un articol care poate îi va lamurii pe entuziasti.

Cauciucurile de iarnă: un "tun" de cca 500 de milioane de euro, pus la cale de Cristian Boureanu

Deputatul PDL Cristian Boureanu a pregătit un tun de 500 de milioane de euro, prin promovarea Ordonanței de Urgență care prevede obligativitatea echipării tuturor categoriilor de autovehicule care circulă pe drumurile din România cu cauciucuri de iarnă, în perioada 1 noiembrie - 31 martie.

Conform informațiilor noastre, mai multe firme ce aparțin fratelui lui Cristian Boureanu, Sorin Boureanu, dar și altor colaboratori, au achiziționat și importat în cursul acestui an circa 200.000 de seturi de anvelope de iarnă. Achiziția a fost făcută la prețuri foarte mici, în extrasezon, de la diverși producători europeni de anvelope care au rămas din anii trecuți cu marfa pe stoc. Pentru ca acestea să fie vîndute acum, cu un profit uriaș, Cristian Boureanu a aranjat cu Anca Boagiu introducerea obligativității echipării tuturor mașinilor cu cauciucuri de iarnă, inclusiv a automobilelor.
Această reglementare există într-o singură țară din Europa, aceea fiind Finlanda. Restul țărilor europene au reglementări privind doar stadiul de uzură al anvelopei cu care este echipată în trafic mașina, iat nu cu privire la tipul anvelopei.
De altfel, așa-zisele cauciucuri de iarnă nu pot fi exploatate optim decît în cazul în care temperaturile sînt mai mici de 5 grade Celsius, și nu calendaristic, așa cum prevede proiectul Ordonanței de Urgență.

Iozu Gabriel la 15 Noiembrie 2010, ora 14:43
Din punctul meu de vedere este o chestie total inutila aceata lege.Ce v-or sa previna cu aceasta masura ? Accidentele.Blocajele?Mai bine ar vedea in ce conditii au obtinut unii permisul de conducere -vezi cazul celor din Arges, si apoi tot platim taxe de drum si alte impozite.De ce sa nu imi asigure statul conditii bune si iarna, de ce sa ne gasim in fiecare iarna cu drumurile blocate nu atat de zapada cat de incompetenta si prostul management al celor ce conduc Administratia Nationala a Drumurilor si cea a Strazilor.Parca vad ca dupa prima ninsoare va aparea unul la tv sa spuna ca "am fost surprinsi de ninsoarea cazuta"(sic) si ne-a luat pe nepregatite.
Plus ca am vaga senzatie ca de fapt sub acest paravane se ascunde un mare "tun"
Stanescu Gheorghe la 18 Noiembrie 2010, ora 22:40
Domnului Iozu Gabriel
Stimate domn
Probabil sinteti un expert in arta conducerii auto, dar as dorii sa ne cunoastem sa putem invata din experienta dv. noi toti cei care am obtinut permisul de conducere in arges.
Nu generalizati. In mod cert nu aveti parcursi distante, in linie dreapta cu fata exprimate in km cit au alti ,,incepatori "din arges mergind cu spatele.
Nu este padure fara uscaturi, si cei care nu au fost capabili sa obtina permisul corect in alte orase au uzat de inconstienta unor ,,factori de decizie " din arges.
Noi conducatorii auto din arges asteptam cu interes profesional lectiile dv.
Nu uitati sa aveti cu dv. la intilnirea cu noi citeva caiete groase pe care sa va notati pt completarea cunostintelor profesionale citeva din sfaturile noastre cu privire la fabricarea, exploatarea si intretinerea autovehiculelor.
Pe cind ne onorati cu prezenta la citeva probe de indeminare, interen variat, cu spatele, cu remorca si semiremorca pe timp de zi si de noapte????? Ar fi util si un cronometru sa aveti la indemina ca sa stiti cit aveti de recuperat. Daca aveti si un analizor de gaze veti afla cit de expert sinteti in arta condusului numai prin noxele emise.
Nu uitati ca soferii argeseni nu sint vedetele jurnalelor de actualitati cu masinile insirate pe strada sau agatate in pomi!
Sa aveti drumuri bune, dar nu prea lungi si dese!

  Inapoi la articolul Anvelopele de iarna, obligatorii abia in noiembrie 2011. Comentati aici

Wall StreetUltimele stiri online din economie si afaceri

Cauti inspiratie in business sau vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri care influenteaza mediul de afaceri? Activeaza notificarile