IKEA, un business cu o evolutie peste asteptari

IKEA, un business cu o evolutie peste asteptariProducatorul suedez de mobila IKEA, care a intrat pe piata interna a mobilei anul acesta printr-o investitie de 25 de milioane de euro, a inregistrat in primele 6 luni ale anului vanzari de peste 40 de milioane de euro, estimand pentru anul fiscal care se incheie in august 2008 vanzari de peste 80 de milioane de euro.

Cu toate ca rezultatele obtinute au depasit cu 75% estimarile initiale si ca activitatea companiei a devenit profitabila, investitia initiala nu a fost amortizata. Daca o investitie tipica a grupului suedez este amortizata, in mod normal, in 5 ani, bunele perspective ale business-ului din Romania ii face pe oficialii companiei sa estimeze finalizarea amortizarii mai devreme cu un an, in 2011.

Dupa deschiderea, in martie anul acesta, a primului sau magazin din Romania in zona Baneasa din Capitala, marele producator de mobila se pregateste sa-si extinda reteaua de magazine peste tot in tara, orasele cu peste 300.000 de locuitori fiind primele vizate. Pana la sfarsitul lui 2008, producatorii vor sa inaugureze un al doilea magazin din Romania, care va avea o suprafata de 26.000 de metri patrati, similara celei din Baneasa.

2007, un al investitiilor pentru Mobexpert

2007, un al investitiilor pentru Mobexpert

Mobexpert, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata de mobilier din Romania, si-a indreptat, anul acesta, atentia catre tara vecina Bulgaria, unde a deschis cu 10 milioane de euro primul magazin, preconizand ca pana in 2011 va mai deschide alte doua hipermarketuri de mobilier.

Pe plan intern, Mobexpert a finalizat o investitie de 28 de milioane de euro in urma careia a relocat activitatea de productie din fabricile ConfoMex, StudioMex, IleforMex si MuresMex catre platforma logistica de la Targu Mures. Miscarea face parte din planul companiei de a-si majora cu 50% capacitatea de productie prin fluidizarea si optimizarea procesului de productie.

In primele sase luni ale anului, grupul producator de mobilier a raportat o crestere medie a vanzarilor cu 29% fata de perioada similara a anului 2006, segmentul mobilierului de birou inregistrand un avans de 17% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Pana in 2012, Mobexpert estimeaza ca va realiza triplarea cifrei de afaceri, pe fondul cresterii productivitatii platformei logistice de la Targu Mures.

Natuzzi, un partener profitabil pentru Class-Mob

Natuzzi, un partener profitabil pentru Class-MobIn prezent, piata romaneasca este dominata de mobila din categoria medie, dar in viitorul apropiat piata va fi polarizata, pe de o parte, pe categoriile calitate si pret redus, si pe de alta parte, pe calitate si pret ridicat, aici fiind vizat segmentul mobilierului de lux.

Distribuitorul de mobila Class-Mob, fosta divizie de lux a grupului Mobexpert, a batut anul acesta moneda pe parteneriatul cu producatorul Natuzzi, cu care colaboreaza inca din 1995. Societatea romaneasca a deschis in Bucuresti primul magazin de prezentare a mobilierului marca Natuzzi, in urma unei investitii de aproximativ 600.000 de euro, urmand ca si in 2008 sa mai deschida alte doua magazine la Cluj-Napoca, la Constanta si la Iasi.

Reprezentantii companiei au estimat ca, pana la sfarsitul anului, vor inregistra o crestere a afacerilor de 10% comparativ cu anul trecut, cand a raportat afaceri de 14,8 milioane de lei. Pentru anul viitor, Class-Mob se asteapta ca vanzarile realizate de brandul Natuzzi sa insumeze 25% din totalul volumului de vanzari. De asemenea, societatea va investi aproximativ 600.000 de euro pentru cele trei magazine pe care intentioneaza sa le deschida in provincie.

In prezent, piata romaneasca este dominata de mobila din categoria medie, dar in viitorul apropiat piata va fi polarizata, pe de o parte, pe categoriile calitate si pret redus, si pe de alta parte, pe calitate si pret ridicat, aici fiind vizat segmentul mobilierului de lux.

Un an de extindere teritoriala pentru Elvila

Un an de extindere teritoriala pentru ElvilaProducatorul roman de mobila Elvila si-a continuat anul acesta extinderea afacerilor in tara, printr-o investitie de 4,5 milioane de euro intr-un nou magazin in Ploiesti. Strategia pe termen lung al producatorului vizeaza expansiunea lantului de magazine peste tot in Romania, nu numai in capitalele de judet, ci si in alte localitati, ca urmare a cresterii potentialului pietei de profil. De asemenea, planul companiei este de a inaugura o retea de magazine specializate pe diferite categorii de piese de mobilier.

Anul viitor, producatorul roman va investi aproximativ 12 milioane de euro in constructia a doua noi magazine in Cluj-Napoca si in Timisoara. “Vreau sa acopar toata Romania cu magazinele Elvila, nu numai capitalele de judet, ci si orasele mai mici, pentru ca peste tot se vinde mobila”, a declarat anterior Viorel Catarama, presedintele companiei.

In primul trimestru al anului, vanzarile companiei au avansat cu 25% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pe fondul dezvoltarii retelei de magazine. Catarama intentioneaza ca pana in 2010 sa listeze compania la Bursa de Valori Bucuresti, insa nu mai dupa ce profitul operational pe grup va ajunge sa se stabilizeze la minimum 8%, fata de cele 4 procente inregistrate in primele trei luni ale anului.

In 2007, Staer a batut moneda pe cardul co-branded cu BRD Finance

In 2007, Staer a batut moneda pe cardul co-branded cu BRD FinanceProducatorul galatean de mobila Staer, unul dintre cei mai dinamici jucatori de pe piata de profil, si-a propus pentru anul acesta un volum de vanzari de 30 de milioane de euro, pe fondul tranzactiilor realizate pe credit, in urma lansarii unui card co-branded impreuna cu BRD Finance.

In primele trei luni ale anului, compania a inregistrat vanzari realizate prin intermediu sistemului de rate BRD Finance de 10% din totalul incasarilor, iar estimarile s-au cifrat la 20% pana la sfarsitul anului.

Strategia pe termen lung a producatorului de mobila vizeaza si extinderea in afara granitelor tarii, prima tara spre care compania si-a indreptat atentia fiind Bulgaria. Concurentul sau, grupul Mobexpert, si-a dezvoltat deja aici un hipermarket, printr-o investitie de 10 milioane de euro.

Anul acesta, compania galateana a ales sa se axeze pe furnizarea de bucatarii complet utilate, sa execute dormitoare la comanda si sa faca parteneriate de distributie cu mai multe magazine de mobila din tara.