De unde cumparam paine si croissant?

De unde cumparam paine si croissant?Deschisa deja de doi ani pe Radu Beller nr.1 brutaria Paul, parte a unui lant francez cu o istorie de peste 100 de ani, genereaza cele mai mari venituri pentru compania Moulin D’or, administratorul retelei pe plan local. Traficul cel mai intens se inregistreaza intre 8.00-10.00, 12.00-15.00 si 17.00-21.00. In acest interval cu greu mai gasesti un loc liber la cele cateva mese din interior, clientii alegand sa serveasca aici micul dejun sau pranzul.

“Stiam brandul din strainatate. Merg foarte des in Franta, unde brutariile Paul sunt un lucru comun. M-am bucurat cand am auzit ca se vor lansa si in Romania, intrucat sunt o alternativa incomparabil mai buna fata de chioscul cu merdenele. Deseori aleg brutaria din Dorobanti pentru a servi micul dejun sau chiar pentru intalniri de afaceri, o prefer in locul celebrelor cafenele de pe Beller”, spune Mihaela, angajata in cadrul unei agentii de publicitate.

La randul sau, George este unul din clientii patiseriei French Bakery situata pe strada Nicolae Golescu. Pornit in urma cu 6-7 ani, de catre Dinu Cismarescu, alaturi de fratele sau si Venera Arapu, conceptul French Bakery numara in prezent 10 locatii patiserii-cafenele in Bucuresti.

“Timp de 6 ani am locuit in Paris si cand m-am intors imi lipsea patiseria din colt de unde imi achizitionam zilnic croissantele pentru micul dejun. Stau in zona Pietei Romane si nu existau foarte multe optiuni de unde as fi putut sa-mi cumpar painea. Optez in special pentru croissante si paine. Pe timpul verii prefer sa servesc cafeaua de dimineata pe teresa amenajata in fata patiseriei. Imi place sa vad ca usor-usor incepem sa optam pentru produse mai sanatoase si nu ne mai indreptam asa repede spre covrigii produsi in conditii dubioase”, crede George, angajat al unei firme de consultanta in managementul afacerilor.

"Initial, recunosc, am ezitat sa intru in patiseria French Bakery din Golescu intrucat eram sigura ca au preturi foarte ridicate pentru buzunarul meu. Insa cred ca oricine isi poate permite un croissant. Eu nu cumpar zilnic din acest loc, insa atunci cand vreau sa sarbatoresc un moment important, precum faptul ca am luat un examen, ma opresc pentru o prajitura si o cafea", adauga Maria, studenta in cadrul Academiei de Studii Economice.

Afaceri de 3 mil. euro din paine

Afaceri de 3 mil. euro din paineLantul francez de brutarii-patiserii Paul a intrat pe piata romaneasca in anul 2008 si detine in prezent 3 locatii – in Dorobanti, Baneasa Shopping City si AFI Cotroceni – care deservesc zilnic in jur de 1.000 de clienti. In cele 3 locatii lucreaza 70 de angajati.

In 2010 cifra de afaceri a companiei, administrata pe plan local de Moulin D’or, s-a ridicat la 2,75 mil. euro, cel mai mare aport fiind adus de locatia din Dorobanti (40%), spune Carmen Lupulet (foto), director de marketing in cadrul Paul. Pe pozitia a doua in ceea ce priveste ponderea in totalul afacerilor se afla Paul Baneasa Shopping City (25-30%).

Comanda medie s-a situat in jurul valorii de 27 lei, cele mai cautate produse fiind painea – bagheta traditionala, painea cu 6 cereale, cea bio si croissantele.

“Nu am fost afectati de criza financiara, painea este un element esential in alimentatia zilnica. Am incercat sa atragem mai multi clienti prin diferite pachete pentru micul dejun”, spune Lupulet.

Pentru acest an compania intentioneaza sa deschida doua noi locatii pentru care a alocat un buget de aproximativ 800.000 de euro, concentrandu-se in special pe locatii stradale, in Bucuresti.

“In prezent purtam negocieri cu diferiti parteneri, nu ne grabim, daca vor exista oportunitati vom deschide. Ne uitam atat la centre comerciale, cat si la locatii stradale. Pentru moment ne rezumam la Bucuresti, urmand ca in functie de dezvoltarea afacerilor sa luam in calcul in anii viitori si orase mari din tara”, adauga Carmen Lupulet.

Tinta de afaceri pentru 2011 se situeaza la 3,2 mil. euro, principala provocare a acestui an constituind-o pretul fainii. “Noi importam materia prima, nu colaboram cu distribuitori locali ca parte a politicii businessului Paul. Pana la un moment dat putem suporta diferenta de pret, insa daca pretul fainii continua sa creasca, nu stiu pentru cat timp vom mai putea face acest lucru”, afirma Lupulet.

Printre clientii Paul se numara straini si romani care cunosc acest brand din calatoriile in strainatate, ambele categorii cu venituri peste medie.

Pentru produsele din paine preturile sunt cuprinse intre 1,9 lei (pentru o chifla cu seminte de mac) si 19,9 lei pentru pain flamand campagne (paine de 1 kg.), pentru specialitatile de patiserie franceza intre 1,9 lei si 15,9 lei, respectiv patiserie (5,9 – 69,9 lei).

Cu o traditie de peste 120 de ani in arta brutariei, Paul este prezent in 21 de tari. Compania are in prezent 453 de magazine, dintre care 326 de locatii sunt deschise in Franta.

Pe piata de profil mai activeaza Boutique du Pain, Ru du Pain, La Painerie si French Bakery.

De la franzela "lipsita de identitate" la specialitati de paine

De la franzela "lipsita de identitate" la specialitati de painePornit in urma cu 6-7 ani, de catre Dinu Cismarescu, alaturi de fratele sau si Venera Arapu, conceptul French Bakery numara in prezent 10 locatii patiserii-cafenele in Bucuresti. Businessul isi mentine de 2-3 ani cifra de afaceri in jurul valorii de 3 mil. euro.

Locatiile care au performat cel mai bine anul trecut sunt cele din Nicolae Golescu, Radu Beller si Opera Center. De asemenea, patiseriile din zona Domeni si Lipscani au avut o evolutie foarte buna, potrivit lui Dinu Cismarescu, al carui principiu este “oricine poate consuma un croissant si o cafea”.

Oferta de preturi pentru produsele de patiserie este cuprinsa intre 2,1 lei si 10,9 lei, iar pentru brutarie intre 0,85 lei si 7,4 lei.

Un aspect sesizat de proprietarul French Bakery este “normalizarea” chiriilor in Bucuresti, ceea ce i-a permis negocierea contractelor incheiate.

“Abia acum am ajuns intr-o stare de normalitate, inclusiv in imobiliare. Nu sa stai linistit, sa dai 2-3 telefoane si sa vinzi 30 de apartamente pe luna, asa cum se intampla in urma cu 3-4 ani. Atunci era anormal si majoritatea lucrurilor erau prost facute. Avantajul acestei situatii este ca solutiile bune nu le gasesti atunci cand iti este bine, ci atunci cand iti este rau. Acum in imobiliare ca sa vinzi un apartament muncesti o luna de zile si daca reusesti sa il vinzi este fericit. S-au normalizat chiriile, erau imense pentru Bucuresti. Noi am negociat chiriile si acolo unde nu am reusit am plecat, cum a fost cazul locatiei din America House pe care am relocat-o in Europe House. Am negociat la jumatate, in afara de anumite zone speciale precum Radu Beller sau Centrul Istoric”, spune Cismarescu.

2010 a fost un an in care s-a muncit mai mult pentru aceeasi bani, afirma Dinu Cismarescu. “Pe bon vanzarile au scazut cu 30-40%, noi am incercat sa compensam prin deschiderea mai multor locatii, castigarea mai multor clienti si difersificarea conceptelor”.

Astfel, Dinu Cismarescu a lansat anul trecut un nou concept – Le Kiosk – “un mini French Bakery”, reteaua avand in prezent 4 locatii, exclusiv in Bucuresti. Conceptul reprezinta si una dintre directiile de dezvoltare a business-ului alaturi de continuarea francizarii brandului French Bakery (costul unei francize pentru conceptul de cafenea se ridica la aproximativ 60.000 de euro) si lansarea unui nou concept de bacanie – French Bakery Epicerie – in cadrul caruia vor fi comercializate produse traditionale, naturale. Acest proiect va fi dezvoltat printr-o linie de credit, suma necesara situandu-se intre 100.000 si 200.000 de euro.

In 2010 au fost incheiate 3 contracte de franciza pentru conceptul de cafenea, in acest an urmand sa fie mentinut ritmul, potrivit lui Cismarescu.

In locatiile French Bakery lucreaza in prezent 100 de angajati. “Suntem foarte rezervati in ceea ce priveste personalul. Calitatile s-au deteriorat foarte mult mult, tinerii nu au exemple demne de urmat. Se adauga lipsa de pregatire profesionala. Nu mai gasesti un ospatar bun, un bucatar. Daca vom mai deschide locatii sigur vom mai angaja, daca nu facem tot posibilul sa mentinem acelasi numar de angajati”, explica Dinu Cismarescu.

Zona Beller-Dorobanti aduce cel mai mare profit pentru Ana Pan

Zona Beller-Dorobanti aduce cel mai mare profit pentru Ana PanReteaua Ana Pan, prezenta pe piata de peste 20 de ani odata cu deschiderea primei cofetarii, numara in prezent 26 de magazine, dintre care 18 proprii si 8 in franciza. Cele mai profitabile locatii sunt cele din zona Beller-Dorobanti, care genereaza aproximativ 20% din procentul de business. Ana Pan a fost si primul brand de patiserie prezent in zona Dorobanti, unde in prezent exista cea mai mare densitate de locatii de profil.

In 2010 Ana Pan a raportat o cifra de afaceri de aproximativ 4,5 mil. euro si un profit estimat la circa 11-12%. Acesta a fost si unul dintre cei mai dificili ani din activitatea companiei, spune Carmen Friptu, director general Ana Pan.

Primele scaderi ale vanzarilor au fost resimtite anul trecut, imediat dupa sarbatorilor de Paste, trendul descendent continuand pe perioada vacantei de vara. Inceperea anului scolar a adus un reviriment, iar in ultimul trimestru din 2010 volumul vanzarilor a inregistrat un nivel aproape similar cu cel din 2009.

Incepem anul 2011 cu speranta ca va fi un an mai bun. Speram ca toti consumatorii sa fie cat mai atenti la produsele pe care le aleg de pe piata, ca vor aprecia in timp produsele de calitate, produsele «hand made», produse cat mai naturale, practic vor alege sa consume sanatos”, afirma Friptu.

Printre principalele schimbari generate de contextul economic dificil se numara scaderea puterii de cumparare a consumatorilor, mai multa prudenta in administrarea bugetului de consum, cresterea desfacerii de produse de panificatie (zilnice) si limitarea la produsele de patiserie si cofetarie numai la evenimente sau consum ocazional, modificarea obiceiurilor de consum, diete.

Totodata, in industria de profil s-a intensificat concurenta. “Au mizat probabil pe idea ca produsele de panificatie-patiserie sunt considerate produse de baza si fac parte din «cosul zilnic» de cumparaturi. Au aparut foarte multe covrigarii-patiserii care ofera o gama limitata de produse la preturi foarte mici. Din pacate au crescut cantitativ in detrimentul calitatii: nu se pot obtine produse la pret redus decat afectand calitatea”, considera directorul general Ana Pan.

Compania si-a propus “o usoara crestere a cifrei de afaceri” in acest an, mizand pe extinderea retelei de magazine, investitii in tehnologie si IT, training. In acest sens Ana Pan a alocat un buget de investitii de aproximativ un milion de euro, bani care vor fi alocati in special segmentului IT, tehnologie si modernizare.

Desi programat initial pentru 2010, conceptul Ana Pan Express a fost amanat pentru acst an in functie de cererea pietei si locatie. Proiectul presupune vanzarea de preparate de patiserie, care pot fi congelate, respectiv produse de panificatie mica (chifle, batoane). Costurile unei astfel de francize se situeaza intre 12.000 si 15.000 de euro.

Nu am fost invinsi de criza, ne-am extins, am retehnologizat o parte din liniile de productie, am lansat produse noi, am inventat si reinventat strategii noi de business, am construit o relatie mai puternica cu clientii nostrii si ne-am adaptat permanent obiceiurilor lor de consum. Romania are sansa pe care noi toti i-o dam, business-ul este produsul oamenilor care il construiesc, iar angajatii sunt partenerii tai cei mai importanti”, crede Carmen Friptu.