Generali Asigurari: Subscrieri de 500 mil. lei in 2010

Generali Asigurari: Subscrieri de 500 mil. lei in 2010“Vrem sa terminam anul conform planului de afaceri, cu prime brute subscrise in valoare de 500 milioane de lei in ceea ce priveste Generali Asigurari si un profit de doua cifre in moneda locala. Ne vom concentra pe segmentul de asigurari de locuinte, dar vom aduce si produse noi pe piata, care sa raspunda atat cererilor clientilor sofisticati cat si ale celor care doresc produse simple”, a declarat Marie Kovarova (foto), director general al Generali Asigurari.

Anul trecut primele brute subscrise de companie au atins nivelul de 506,9 milioane de lei. In ceea ce priveste evolutia primelor brute subscrise pana la finalul anului, seful asiguratorului a mentionat ca se doreste o evolutie peste media pietei asigurative, cat si cresterea ratei profitabilitatii. In 2009, profitul companiei a fost de 15,9 milioane de lei.

“In 2010 ne vom concentra si pe dezvoltarea segmentului retail in portofoliul de clienti, dar si pe consolidarea segmentului corporate la nivel national. Vom fii foarte atenti si la evolutia ratei daunelor si a ratei reinnoirii politelor existente in protofoliu”, a spus Kovarova.

Generali Asigurari a inregistrat in primul trimestru un volum total de prime brute subscrise de 114,5 milioane de lei, in scadere cu 4,7% fata de primele trei luni din 2009, cand afacerile au fost de 120,1 milioane de lei. La nivelul intregii piete, scaderea a fost mult mai mare de 5,29%.

Astfel, segmentul de asigurari generale a scazut cu 3%, pana la 93,4 milioane de lei, inin primele trei luni ale anului, insa compania a intregistrat cresteri pe alte linii de afaceri. De exemplu, asigurarile de incendiu pentru riscuri industriale au avut o crestere de 42%, cele de locuinta au avansat cu 11,4%, iar asigurarile de accidente cu 65%. Totodata, segmentele RCA si Carte Verde cu avansat cu 12%. Industria asigurarilor generale a scazut insa, la nivelul tuturor companiilor de pe piata locala cu 7,62%.

Sectorul asigurarilor de viata a inregistrat un volum total de prime brute subscrise de 20,9 milioane de lei, in scadere cu 12% fata de primele trei luni din 2009, insa numarul politelor incheiate a crescut cu 25%.

Motivul principal al scaderii primelor brute subscrise pe segmentul de viata l-a constituit diminuarea valorii primei medii de asigurare. ING Asigurari de Viata si BCR Asigurari de Viata au crescut in primul trimestru, in Romania, pe baza primelor unice incasate (acestea sunt primele platite de clienti la incheierea contractelor si reflecta cresterea afacerilor companiei mai repede decat in cazul primelor esalonate n.r.)”, a explicat Marie Kovarova, director general al Generali Asigurari.

Industria romaneasca a politelor de viata a crescut insa in primul trimestru cu 6,74%.

Compania a afisat in primul trimestru cu un profit net de 11,6 milioane de lei, calculat conform standardelor nationale de contabilitate, in crestere semnificativa fata de perioada similara a anului precedent, insa direcotrul general al companiei a precizat ca potrivit standardelor internationale IFRS, profitul companiei a fost de 16 milioane de lei.

„Situatia in piata autohtona nu este una foarte buna in general, dar suntem stabili. Urmarim in continuare cresterea pe segmentul de asigurari generale, dar mai ales pe linii de afaceri cum sunt asiguirarile de incendiu, de locuinte si vrem mai putin sa crestem pe zona politelor auto”, a specificat Kovarova.

Rezultatele finale consolidate si auditate pentru 2009 arata o crestere de 22% a afacerilor societatii de asigurari Generali cu un total de prime brute subscrise de 506,9 milioane de lei. Astfel subscrierile pe segmentul life au scazut usor cu 1% anul trecut pana la un nivel al primelor brute subscrise de 84,3 milioane de lei. Scaderea a fost mult mai mica in comparatie cu piata, care a scazut cu 13% in lei.

In acelasi timp, sectorul asigurarilor generale au subscris prime de 422,5 milioane lei, ceea ce reprezinta o crestere de 25%. Cresterea a fost mult mai mare in comparatie cu piata non-viata care anul trecut a crescut, in Romania, cu 2%.

Generali PPF Holding detine in Romania patru companii: Ardaf, Generali Asigurari, Generali Fonduri de Pensii si RAI Asigurari. In 2010, grupul a alocat un buget de marketing pentru Generali asigurari de 2 milioane de euro si 5 milioane de lei pentru Ardaf.

Ardaf tinteste profit in 2010

Ardaf tinteste profit in 2010Ardaf, companie membra a grupului Generali, vrea sa inchiada anul in curs cu o crestere de 4% , potrivit directorului sau general Stanislav Uma (foto).

De altfel, actionarii companiei vor face o marire de capital de 11 milioane de euro, in vederea dezvoltarii societatii care doreste sa mai angajeze circa 700 de agenti de vanzari. „Vrem sa ne dezvoltam reteaua de distributie si sa ne echilibram portofoliul, de aceea ne vom concentra pe asigurarile non-auto in 2010”, au spus reprezentantii companiei.

Anul 2009 a adus o scadere de 8,1% , pana la un nivel total al primelor brute subscrise de 327,2 milioane de lei. „Aceasta scadere a fost mai mica decat cea pe care o asteptam si o aveam in planul de afaceri aprobat de actionari pentru anul trecut. Credem ca acest fapt reprezinta premisele unui start bun pentru 2010”, a declarat Stanislav Uma , presedinte directorat si director general al Ardaf.

Ardaf a subscris prime brute in valoare de 82,9 milioane de lei in primele trei luni ale anului in scadere cu 9,8% comparativ cu perioada similara a anului trecut, potrivit reprezentantilor companiei. Totusi, in luna martie a anului curent, vanzarile companiei au avansat cu 8% comparativ cu perioada similara din 2009.

„Desi s-a renuntat la subscriere pe segmentul asigurarilor de viata prin intemrediul Ardaf, actionarii vor sa pastram licenta pentru ca aceasta linie de afaceri are un potential imens de crestere in Romania si vrem ca si Ardaf sa poata creste in aceasta directie”, a completat Kovarova adaugand ca la aceasta data Ardaf este in procesul de majorare a capitalului si pastrarea licentei pentru sectorul viata.

De asemenea, compania a revenit pe profit in primul trimestru si vrea sa inchida anul cu un profit de 1,5 milioane de lei. Rata combinata a companiei, indicator al profitabilitatii, a scazut la 137% in 2009 de la 170% in 2008 (o rata combinata sub 100% arata un nivel crescut al profitabilitatii companiei n.r.).

Tot in primul trimestru, afacerile de pe segmentul de raspundere civila au crescut cu 15,7%, asigurarile de incendiu si alte calamitati naturale cu 10% si pe casco cu 4,2%. De asemnea, compania a crescut cu circa 10% pe segmentul asigurarilor de locuinte.

“Consider ca rezultatele din primul trimestru sunt semnele pozitive ale strategiei adoptate (compania trece din primavara lui 2009 printr-un proces profund de restructurare n.r.), atat in ceea ce priveste imbunatatirea parametrilor de profitabilitate, cat si in privinta echilibrarii portofoliului. Ne vom concentra in continuare pe consolidarea si cresterea retelei de distributiei”, a mai declrat Uma.

Astfel, asigurarile de incendiu si-au crescut ponderea in portofoliul companiei de la 4% la 5%. De asemenea, segmentul casco a ajuns la o pondere de 29% din totalul portofoliului, cu 4 puncte procentuale in plus fata de T1 din 2009. In schimb, ca urmare a implementarii noii strategiei de dezvoltate, ponderea RCA s-a diminuat la 61% in total portofoliu de la 67% in perioada similara a anului trecut.

RAI isi transfera portofoliul la Generali Asigurari

RAI isi transfera portofoliul la Generali AsigurariRAI Asigurare una din cele patru companii detinute de grup pe piata autohtona este intr-un proces de transferare a portofoliului de clienti catre Generali Asigurari din Romania.

Grupul doreste sa transfere portofoliul RAI si sa inchida in cele din urma compania urmand ca angajatii , in numar de 60, sa devina si ei angajatii Generali Asigurari si totodata punctele de vanzare care au inregistrat rezultate pozitive vor fi si ele pastrate.

“Clientii RAI continua aceeasi polita numai ca sub tutela Generali Asigurari. Este vorba despre o conversie de afacere, de un transfer de portofoliu si analizam optiunile legale de a inchide RAI. Facem acest lucru pentru mai multa eficienta ”, a mai spus Kovarova.

Profitul grupului a crescut de cinci ori in T1

Profitul grupului a crescut de cinci ori in T1La nivel de grup, Generali a atins un nivel al profitului net de 527 milioane de euro fata de 104 milioane de euro in primele trei luni ale anului trecut. Astfel, profitul grupului este de 5 ori mai mare in primul trimestru din 2010 in comparatie cu perioada similara a anului 2009.

Grupul are o forta de vanzari de 100.000 de angajati, 70 de milioane de clienti in 68 de tari.

Dupa cota de piata de 9,40% in 2009 de la 8,85% in 2008, grupul ocupa locul 4 pe piata locala dupa Vienna Insurance Grup (29,46% cota de piata), Allianz (14,38%) si Groupama (9,92%). „Am reusit sa crestem cota de piata in 2009 in special prin Generali Asigurari, iar Ardaf, desi trece prin procesul de restructurare, a reusit sa-si mentina cota de piata”, a comentat Kovarova.

Grupul a inregistrat un nivel total al primelor brute subscrise de 20,9 miliarde de euro in crestere cu 16,2% fata de perioada similara a anului trecut. Pe segmentul de asigurari de viata, gurpul a crescut cu 25,7% in primele trei luni pana la 14,2 miliarde de euro, in timp ce sectorul de asigurari generale a stagnat, primele fiind in valoare totala de 6,7 miliarde de euro.

„Cea mai mare crestere a grupului a venit din tari precum Italia (+22,6% sau 5,3 mld. euro prime subscrise), Franta (+21,7% 5,2 mld. euro prime subscrise) si Germania (+2,4% si 4,4 mld euro prime subscrise) in primul trimestru din 2010. Cu toate acestea, si tarile din Europa Centrala si de Est si-au pastrat o pozitie solida in ciuda fluctuatiilor monedelor locale, in euro in aceasta zona cresterea a fost de 0,1% pana la 1,01 miliarde de euro”, a detaliat Kovarova.