the group sare pragul de 100 mil. euro

the group sare pragul de 100 mil. eurothe group, afacerea fondata in 2005 de Zoltan Szigeti, Mihaela Nicola si Bogdan Nicola, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 107,47 milioane euro, in crestere fata de cele 99,6 milioane raportate in 2007. Profitul cumulat al celor 14 agentii din grup a scazut insa, de la 4,5 milioane euro, in 2007, la 3,1 milioane euro, anul trecut.

“E important ca o agentie (respectiv un grup omogen asa cum sunt toate grupurile/agentiile de comunicare din Romania) a reusit sa depaseasca pragul psihologic al incasarilor de peste 100 milioane euro intr-un an”, a declarat, pentru Wall-Street, Mihaela Nicola, CEO the group.

Grupul are o componenta importanta de media buying, aproape jumatate din cifra de afaceri fiind generata de The Media Partnership – o companie de buying care are printre clienti mai multe companii de media independente, care obtin astfel o putere de negociere mai mare. Printre clientii The Media Partnership s-a numarat si agentia United Media, potrivit Mihaelei Nicola.

"Factorii care au determinat cresterea noastra in 2008, ca de altfel in fiecare an, sunt aceiasi: clienti fericiti (loiali si nou dobanditi), pentru ca le oferim strategii inovative, servicii impecabile si preturi competitive. Ingredientele care ne-au plasat mereu printre companiile ce cresc spectaculos sunt profesionalismul si etica. Functioneaza si in 2009", conchide Zoltan Szigeti (foto), presedinte the group.

Agentie Cifra de afaceri 2008 (euro) Evolutia fata de 2007 Profit in 2008 (euro)
BrandsTalk 3.258.428 + 20,4% 227.697
Media Investment 30.019.258 - 4,9% 1.660.823
House Of Media 11.426.891 + 2,35% 376.005
Nicola Porter Novelli 3.758.595 + 147,7% 95.226
Touch Communication 564.370 + 1,7% 33.023
Innovaty Production 31.079 - 86,7% 8.077
New Media Agency 664.067 + 5,85% 51.805
BT Production Group 4.924.294 + 23% 532.454
The Media Partnership 51.154.039 + 9,45% 7.708
My Media - - -1.485
Postercom 46.529 + 12,2% 13.850
Q Research 97.255 - 0,3% 40.937
Events & Production 1.341.516 + 253,5% 104.267
Navidoo 187.010 - 20.033
Total 107.473.331 + 7,9% 3.170.420

Grupul Ogilvy, crestere de 62%

Grupul Ogilvy, crestere de 62%Si grupul Ogilvy Romania a depasit anul trecut pragul de 100 de milioane euro, o crestere alimentata de castigarea unor conturi mari, precum Cosmote, Heineken si Coca-Cola (Cappy). Toate cele sase agentii ale grupului au fost profitabile si au raportat cresteri, cuprinse intre 19 si 118%. Profitul pe grup s-a apreciat de la 1,2 la 2,1 milioane euro. Cea mai importanta evolutie a profitului a avut-o agentia de publicitate Ogilvy & Mather, al carei surplus a crescut de 26 de ori.

Cresterea de anul trecut va stabiliza evolutia grupului si anul acesta, potrivit Manuelei Necula (foto), CEO Ogilvy Group. “Am intrat in 2009 intr-o pozitie foarte solida din mai multe puncte de vedere: echipa profesionista, portofoliu de clienti construit pe principii corecte. Si atunci startul a fost foarte bun si ne-a ajutat mult sa trecem de primele 6 luni”, explica ea.

Grupul Ogilvy Romania s-a largit anul acesta cu doua companii noi, OgilvyInteractive si Mather Communications, alte doua divizii urmand a fi lansate pana la sfarsitul anului. Pentru 2009, sefa Ogilvy Group prevede mentinerea business-ului non-media la nivelul din 2008 si profitabilitatea tuturor companiilor din grup.

Agentie Cifra de afaceri 2008 (euro) Evolutie fata de 2007 Profit in 2008 (euro)
Ogilvy & Mather 7.097.984 + 118,6% 541.057
Mindshare 49.682.147 + 98% 731.706
Mediaedge:cia 29.960.259 + 19,3% 227.301
Ogilvy PR 4.420.059 + 73% 62.094
OgilvyAction 9.704.193 + 49,4% 464.919
OgilvyOne 2.306.825 + 99,9% 90.949
Total 103.171.467 + 62% 2.118.026

Citeste si: Manuela Necula, Ogilvy: Trebuie sa invatam sa fim manageri de scadere

Zenith Media, motorul de crestere al Centrade

Zenith Media, motorul de crestere al CentradeGrupul fondat de Radu Florescu a crescut anul trecut cu 13,3%, pana la 81,6 milioane euro. Cresteri de doua cifre au inregistrat agentia de media Zenith Media si cea de creatie, Saatchi & Saatchi, celelalte agentii raportand scaderi ale cifrei de afaceri. 2008 a fost insa anul in care toate companiile grupului Centrade au trecut pe profit, dupa ce, in 2007, Saatchi & Saatchi si Pantone Studios au raportat pierderi.

Tot anul trecut, divizia de PR s-a desprins de Saatchi & Saatchi, devenind companie independenta.

“Sunt foarte multumit de rezultatele financiare ale grupului in anul 2008. Pentru anul 2009, ne-am propus sa mentinem cel putin acelasi nivel din 2008, iar acum, dupa opt luni, speram chiar la o crestere de 5 – 10%. Motorul grupului este Zenith Media, care se claseaza pe primul loc in topul agentiilor de media, conform Ministerului de Finante”, a declarat Radu Florescu (foto), CEO Centrade.

Profitul grupului a crescut in 2008 de la 2,1 la 2,7 milioane euro.

Agentie Cifra de afaceri 2008 (euro) Evolutie fata de 2007 Profit in 2008 (euro)
Zenith Media 62.597.406 + 15% 1.728.858
Saatchi & Saatchi 11.290.037 + 38,3% 541.923
Saatchi & Saatchi X 1.512.899 - 30,8% 55.679
Saatchi & Saatchi PR 415.076 - 20.864
Pantone Studios 2.170.516 - 25,9% 63.912
Cable Direct 3.639.739 - 16,1% 311.952
Total 81.625.673 + 13,3% 2.723.188

Media salta afacerile McCann Worldgroup

Media salta afacerile McCann WorldgroupMcCann Worldgroup Romania - compus din B.V. McCann Erickson (include agentia de media Universal McCann si agentia de creatie McCann Erickson), agentia de comunicare interactiva MRM Worldwide si compania de BTL Momentum – a raportat anul trecut o crestere de 28,6%, pana la 78,9 milioane euro, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finante.

Pe langa cele trei companii, in grupul McCann mai exista si agentia de relatii publice McCann PR, care a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 1.614.550 euro si un profit de 186.255 euro. Grupul Interpublic, din care face parte McCann Worldgroup Romania, nu este insa actionar si in McCann PR.

In ianuarie 2009, Interpublic a devenit actionar majoritar in MRM Worldwide, urmand ca in 2013 sa preia integral grupul fondat de Bogdan Enoiu (foto).

In 2008, motorul de crestere al grupului a fost agentia de media Universal McCann care a rulat bugete de 70 milioane euro, in crestere cu 34,6%, potrivit reprezentantilor companiei. Cifra reala de afaceri a B.V. McCann Erickson in 2008 a fost, potrivit acestora, de aproximativ 83 milioane euro, diferenta pana la cifra raportata la Ministerul de Finante revenind unor contracte in trei parti, incheiate intre clientii Universal McCann si furnizorii de spatiu media.

Business-ul de media a fost saltat de doi factori principali, spune Mihai Trandafir, managing director Universal McCann: clientii noi castigati in 2008, printre care se numara Heineken si Banca Romaneasca, si cresterea investitiilor clientilor mai vechi – una dintre cele mai vizibile fiind Tnuva, brand lansat pe piata romaneasca in vara lui 2007. Heineken a intrat, de altfel, in topul celor mai mari clienti ai companiei, alaturi de Coca-Cola, Vodafone si SC Johnson, cei patru generand aproximativ 70% din afacerile Universal McCann.

Agentie Cifra de afaceri 2008 (euro) Evolutia fata de 2007 Profit in 2008 (euro)
B.V. McCann Erickson 75.651.585 + 31% 1.931.539
Momentum 2.540.933 - 18,5% 369.393
MRM Worldwide 756.778 + 46% 77.880
Total 78.949.296 + 28,6% 2.378.812

BBDO, plus 14%

BBDO, plus 14%Grupul BBDO Romania a facturat anul trecut aproape 76 milioane euro, in crestere cu 14% fata de 2007. Procentual, cea mai mare crestere (64,1%) a raportat-o agentia de strategie de marketing si CRM Proximity. Media Direction, business-ul de media planning & buying, a adus cel mai mare aport in volume - mai mult cu 13,4 milioane euro decat in 2007.

Agentia de publicitate Graffiti BBDO a inregistrat o scadere de 23,2%, cauzata in principal de activitatea redusa a segmentului pensiilor private, spune Cosmin Radoi, managing director al agentiei. In zona asta, Graffiti lucreaza cu Allianz Tiriac Pensii Private.

Cifra de afaceri a Proximity cumuleaza si incasarile Pleon Graffiti, agentia de relatii publice a grupului. Pleon a inregistrat anul trecut afaceri de aproximativ 1,2 milioane euro, in crestere cu 10%. Incepand de anul acesta, agentia va deveni o entitate juridica separata.

In 2008, la carma BBDO Romania a venit un nou CEO, Nora Marcovici (foto). Tot la capitolul management, Nicoleta Padure a preluat anul trecut sefia Media Direction de la Razvan Varabiescu, iar Cosmin Radoi a devenit managing director la Graffiti BBDO.


Agentie Cifra de afaceri 2008 (euro) Evolutie fata de 2007 Profit in 2008 (euro)
Graffiti BBDO 17.875.271 - 23,2% 450.492
Media Direction 54.816.922 + 32,5% 1.243.147
Proximity* 3.286.702 + 64,1% 68.668
Total 75.978.895 + 13,95% 1.762.307

* Include agentia de relatii publice Pleon Graffiti

Grupul Leo Burnett, crestere pe toate liniile

Grupul Leo Burnett, crestere pe toate liniileAfacerile grupului Leo Burnett Romania au crescut anul trecut cu nu mai putin de 40%. "Din punct de vedere procentual, cea mai mare crestere a cifrei de afaceri a inregistrat-o iLeo (...), iar din punct de vedere valoric, bineinteles, cea mai importanta crestere a apartinut Starcom MediaVest Group. Faptul ca aceste rezultate financiare sunt dublate de reconfirmari ale standardului creativ si strategic reprezinta o realizare cu atat mai mare cu cat anul trecut am facut schimbari importante la nivelul grupului”, explica, la inceputul anului, Stefan Iordache (foto), COO Leo Burnett Group.

Intr-adevar, agentia de marketing interactiv iLeo aproape si-a triplat afacerile, pana la peste 1 milion euro. Iar plusul adus de Starcom MediaVest in 2008 a fost de 14,5 milioane. Toate companiile grupului au avut profituri in crestere, cu exceptia agentiei de creatie Leo Burnett & Target, al carei profit s-a erodat cu 85%.

In 2008, grupul s-a extins prin lansarea companiei de masurare a audientei in-store si indoor TruMedia Research, care va genera, potrivit estimarilor lui Iordache, 5% din veniturile grupului.


Agentie Cifra de afaceri 2008 (euro) Evolutia fata de 2007 Profit in 2008 (euro)
Leo Burnett & Target 16.361.282 + 9% 60.646
Starcom MediaVest 41.323.336 + 54,3% 1.441.874
23 Communication Ideas 2.773.566 + 41,5% 201.867
The Practice 1.223.020 + 66,6% 164.000
iLeo 1.048.583 + 181,65% 235.945
Tru Media Research 66.020 - 48.814
Total 62.795.807 + 40% 2.153.146

Un an "excelent" pentru grupul Lowe

Un an "excelent" pentru grupul Lowe"Anul 2008 a fost un an excelent pentru grupul Lowe si pentru piata romaneasca de advertising in general", rezuma Veronica Savanciuc (foto), presedinte Lowe Group, anul-punct de referinta in materialul de fata. Toate agentiile grupului au inregistrat cresteri, cu exceptia Medic One, companie care "este momentan «dormant»".

Cea mai mare crestere procentuala a avut-o agentia de relatii publice Lowe PR, a carei marja de profit se mentine inca destul de scazuta. Pe de alta parte, profitul Lowe & Partners s-a erodat cu 87%, iar cel al Initiative, cu 72%.

La nivel strategic, printre realizarile grupului, Savanciuc mentioneaza: afilierea Scholz & Friends sub umbrela grupului Lowe, dezvoltarea diviziei specializate in digital advertising, eLowe, reconfirmarea contului Orange in portofoliul Initiative sau castigarea unor conturi importante precum Parlamentul European sau RBS.

"Nu in ultimul rand, tot in anul 2008 ne-am relocat birourile intr-o zona linistita de langa parcul Herastrau, intr-o cladire care ne reprezinta: avangardista, creativa si foarte primitoare", conchide presedintele Lowe.

Agentie Cifra de afaceri 2008 (euro) Evolutia fata de 2007 Profit in 2008 (euro)
Lowe & Partners 5.140.747 + 11,1% 18.194
Initiative 45.112.487 + 8,2% 527.779
Lowe PR 943.761 + 78,9% 12.233
Medic One - - - 2.187
Brand Connection 4.977.298 + 10,5% 54.905
Total 56.174.293 + 9,35% 610.924

Clientii noi si boom-ul economic au saltat afacerile Publicis

Clientii noi si boom-ul economic au saltat afacerile PublicisBusiness-ul de publicitate fondat de Teddy Dumitrescu (foto) a crescut cu aproape 60% in 2008 si si-a dublat profitul, la 1,2 milioane euro. Cresterea s-a datorat, in mare parte, intrarii in portofoliul Publicis Romania a unor clienti noi, precum Orange, Alpha Bank, Phoenix/Gusto.

"In ceea ce priveste cresterea Optimedia in 2008 motivele sunt: largirea bazei de clienti activi, bugete mai mari alocate de catre clientii agentiei pe fondul cresterii economice fara precedent in Romania in ultimii 3 ani si, nu in ultimul rand, un salt cantitativ, normal al agentiei. Acest boom economic il vom mai vedea peste 3-4 ani, cand, probabil, se va depasi volumul total de publicitate de anul trecut", precizeaza Cezar Batog, general manager Optimedia.

Cat despre agentia de publicitate Publicis, Alex Badila, managing director, indica noii clienti drept principalul factor de crestere. Un alt factor este legat de evolutia vanzarilor si afacerilor clientilor agentiei, care a dus, implicit, la cresterea volumului de activitati si a bugetelor alocate comunicarii.

"Cresterea cifrei de afaceri pe 2008 a Publicis Events se datoreaza, in principal, faptului ca am reusit sa convingem clientii de importanta comunicarii cu ajutorul evenimentelor. Astfel, in 2008 am inregistrat un numar record de evenimente. Nu in ultimul rand, putem vorbi de o diversificare a gamei de servicii si de valorificarea experientei angajatilor, care au sporit increderea clientilor in potentialul companiei", a completat Gabriel Constantinescu, general manager Publicis Events.

Agentie Cifra de afaceri 2008 (euro) Evolutia fata de 2007 Profit in 2008 (euro)
Publicis 15.328.960 + 26,7% 412.484
Optimedia 31.239.531 + 84,6% 691.570
Publicis Events 2.130.987 + 43,1% 91.300
Total 48.699.478 +59,6% 1.195.354

Grupul Havas creste pe media

Grupul Havas creste pe mediaGrupul Havas este reprezentat in Romania prin agentia de publicitate ADDV Euro RSCG si prin agentia de media MPG. Anul trecut, cifra de afaceri a agentiei de publicitate a scazut cu 51%, datorita faptului ca serviciile media au fost oferite direct de MPG, explica Adrian Dura (foto), managing director Euro RSCG Bucharest.

Profitul a crescut insa la ambele companii, avansul la nivel de grup fiind de 280%.

Agentie
Cifra afaceri 2008 (euro) Evolutie fata de 2007 Profit in 2008 (euro)
ADDV Euro RESCG 4.763.858 - 51,4% 90.248
MPG 18.703.875 + 43% 331.822
Total 23.467.733
+ 2,6% 422.070

Tempo, cel mai tanar dintre grupurile de comunicare

Tempo, cel mai tanar dintre grupurile de comunicareAnul trecut, Tempo Advertising a devenit grupul Tempo, impartindu-se, din punct de vedere juridic, in patru companii distincte: Tempo Advertising, Tempo Media, Brand Motion si Rogalski Grigoriu Public Relations. Per total, cifra de afaceri a crescut cu 8,5%, iar profitul s-a mentinut in jurul valorii de 1,4 milioane euro.

Tot in 2008, grupul Tempo a cumparat participatii si a integrat agentia de interactive Kinecto si compania de BTL QB Promotion, la cateva luni dupa ce fondatorul Dragos Grigoriu (foto) a vandut Tempo Media catre grupul Aegis. La sfarsitul anului, Tempo a preluat o parte din clientii Young&Rubicam, agentie care s-a inchis. Printre acestia se numara BCR.

Agentie Cifra de afaceri 2008 (euro) Evolutie fata de 2007 Profit in 2008 (euro)
Tempo Advertising 6.602.055 - 102.461
Tempo Media 7.639.970 - 1.232.909
Brand Motion 343.984 - 22.098
Rogalski Grigoriu PR 795.493 - 57.741
Total
15.381.502 + 8,5% 1.415.209