Cosmina Nastasa, managing director al Edge, va fi speaker in cadrul EcomTEAM, eveniment de comert electronic si marketing digital care va fi organizat de wall-street.ro pe 6-7 aprilie la Hotelul Kronwell din Brasov.

Edge este divizia de performance marketing lansata la inceputui acestui an de compania 2Performant Network, care detine si reteaua de afiliere 2Parale.

“Performance marketing este un termen nou care inglobeaza ansamblul strategiilor si tehnologiilor si se refera la faptul ca atunci cand o companie promoveaza un anumit produs sau serviciu obtine o actiune concreta. Este foarte diferit fata de ce se intampla anterior. Pentru ca intr-o campanie clasica obtii un potential, un posibil de vanzari. Dar prin performance, rezultatele pot fi calculate si controlate mai bine. Iar clientii care folosesc performance sunt acei clienti care vor controlul rezultatelor”, spune Nastasa.

Nu poti sa nu te mai uiti la Facebook si la Google

Companiile care investesc cel mai mult in astfel de servicii de promovare sunt cele din domeniul financiar, asigurari, telecom si comert electronic.

“Nu poti sa nu te mai uiti la Facebook si la Google si sa eviti partea de performance din bugetul de marketing. Da, clientii sunt deschisi catre performance. Daca ne uitam la corporatii, ele primesc din strainatate cerinte in legatura cu felul in care pot sa isi transforme business-ul de online astfel incat sa fie cat mai profitabil. Pe de alta parte, business-urile de online sunt nevoite sa apeleze la performance pentru ca aceasta este modalitatea in care isi pot sustine afacerea”, explica seful Edge.

Citeste si:

In general, clientii care isi mizeaza business-ul pe marketing performant investesc cel putin 50% din bugetul de marketing in aceste instrumente de promovare. Corporatiile, cele care aloca sume importante si in campanii de imagine de brand, aloca circa 10-30% in performance, in timp ce business-urile mici, in special cele din comert electronic, investesc in jur de 80-90% din bugetul de marketing in zona de performance.

Pe de alta parte, din bugetul de performance, circa 70-80% din sume merg catre Facebook si Google.

Obiectivele Edge pentru 2016

“Facebook si Google sunt elefantul din camera si isi iau partea aferenta elefantului, adica reprezinta cele doua mari directii de investitii. Restul banilor merg catre partea de afiliere (intre 10-30%), instrumente de marketing pe care clientul le foloseste intern, instrumente de automatizare, email marketing”, afirma Cosmin Nastasa.

Edge este o agentie care a evoluat fosta divizie de PPC (n.red. pay per click- in romana, cost per click) a 2Parale.

“Am vrut sa mergem catre o abordare integrata de servicii in ceea ce priveste marketing performance. Ne-am pus ca obiectiv sa atragem clienti importanti, unde bugetele si nevoile sunt mai mari, unde omul de marketing are nevoie de un consultant”. Deocamdata Edge lucreaza cu circa 10-15 clienti din domenii precum telecomunicatii, financiar, moda, hotelier, online si comert electronic. Nastasa isi doreste sa atraga in perioada urmatoare si clienti din sectorul auto.

“Vrem sa crestem, sa avem clienti din fiecare categorie mare si sa scoatem un produs cat mai integrat. Incercam sa ajungem anul acesta la o cifra de afaceri de 400.000 de euro si un volum de media tranzactionat de trei milioane de euro”a mai spus Nastasa.