Clientii BMW din Romania au devenit mai pretentiosi si mai calculati, numarul celor care isi configureaza masina este in crestere, pentru ca vor sa plateasca doar dotarile pe care le folosesc, nu vor sa cumpere ceva ce nu au nevoie, a declarat Alexander Milanov, noul director general al BMW Group Romania, care ocupa functia de la 1 iunie.
"Clientii sunt selectivi cand isi aleg masina, ei aleg doar ce au nevoie nu cumpara ceva doar pentru ca arata bine. In Romania, Bulgaria si intreaga Europa, numarul de clienti care isi configureaza masina este in crestere. Clientii vor doar anumite optiuni pe o masina. Clientii se schimba. In trecut, cererea era diferita. Oamenii se uita la pretul corect. Ei aleg un BMW, pentru ca are aceeasi filozofie in orice segment, dar nu opteaza pentru Seria 7 sau Seria 5, ci pentru Seria 3. Nu vor motorul in 6 cilindri, ci pe cel in 4. Multi dintre clientii nostri au condus un BMW in trecut sau alte masini premium, au experienta, stiu ce vor", a spus Milanov.

In regiune, sunt cautate masini cu o cilindree cat mai mica, diesel si tractiune integrala.

"Majoritatea clientilor in regiune sunt interesati de sistemul de tractiune integrala xDrive, poate din cauza conditiilor climatice, poate pentru ca se simt mai confortabil, sau mai in siguranta in toate conditiile. Atat in Romania, cat si in Bulgaria, exista un efect de downsizing pentru motoare, clientii se orienteaza catre motoare mici. Propulsoarele mici au devenit mai puternice deci este normal sa se orienteze catre aceste motoare. Consumatorii in regiune au cam aceleasi preferinte pentru masini. In Romania, avem o cerere mare pentru masinile diesel, este natural, propulsoarele diesel in Europa ofera un raport bun intre putere si cost, au cea mai buna valoare reziduala. Credem ca va fi o schimbare, in special cu noua generatie de motoare pe benzina twin-turbo cu 4 cilindri pe care urmeaza sa o lansam, pentru ca acestea sunt foarte performante", a mai spus noul manager.

Piata premium in Romania a crescut mult in ultimii trei ani, insa anul acesta ar putea sa inregistreze o scadere, considera Milanov.

“Pe termen scurt, piata de masini premium va scadea mai rapid decat piata totala, dar tendintele pe termen mediu si lung sunt o crestere rapida, datorita extinderii gamei de modele”, a spus Milanov.

Romania este o piata de doua ori mai mare decat Bulgaria pentru BMW, vanzarile in tara anul trecut au fost de 2.161 de unitati, iar in Bulgaria de 780 de unitati noi si 150 de masini BMW Premium Selection. Anul acesta, dupa primele patru luni vanzarile BMW in Romania au depasit 470 de unitati.

Milanov mai spune referitor la situatia financiara ca in Bulgaria sunt semne ca se va imbunatati anul acesta, insa in Romania va fi la nivelul de anul trecut sau chiar putin mai jos. "Nu este un trend pe termen lung, este ceva de moment. Pe termen lung ma astept la o imbunatatire", a adaugat managerul.

Anul acesta, BMW Group a adus pentru prima data in Romania programul BMW Driver Training.

In aceasta vara sunt asteptate in showroom-uri noile BMW Seria 3 Gran Turismo, alaturi de versiuni imbunatatite ale BMW Z4 si Seria 5. In a doua parte a anului vor aparea si modelele BMW X5 si BMW Seria 4.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri