Masinile frantuzesti scad in preferintele romanilor, poate din cauza costurilor de intretinere si a reparatiilor la fel de costisitoare ca la marci mai scumpe si adesea complicat de efectuat de catre mecanici.

Daca in 2011, masinile frantuzesti detineau 11% din piata auto romaneasca, in prezent ponderea a scazut la 8,5%. Anul trecut au fost inmatriculate in Romania 7.000 de masini frantuzesti noi si peste 17.000 second-hand. Pe piata second-hand, dominata in Romania de trei marci care au impreuna jumatate din total (Volkswagen, Opel si Ford), marcile frantuzesti detin 7%, potrivit unei analize a Autovit.ro.

Dintre marcile frantuzesti, Renault a pierdut cel mai mult cota de piata in Romania in ceea ce priveste vanzarile de masini noi, de la 8,4% in 2011 la 6% in 2015, in timp ce pentru Peugeot si Citroen scaderea a fost de doar 0,2%.

Pe platforma Autovit.ro sunt prezente masini de la peste 30 de marci auto, iar cele trei marci franceze se regasesc in 9% din anunturi. Renault are o pondere de 60%, Peugeot are 25%, iar Citroen 15%.

Cele mai ieftine masini de pe Autovit.ro in stare tehnica buna pornesc de 3.000 - 4.000 de euro, fiind modele de clasa mini si de cativa ani vechime. Cele mai scumpe masini frantuzesti de pe Autovit.ro trec de 30.000 de euro (un Peugeot 308 din 2016) si culmineaza cu 44.000 de euro (pentru un Renault Espace din 2016). Tot pe Autovit.ro se gasesc si modele ale marcii DS de la Citroen (DS5 se apropie de 18.000 euro). Pe Autovit.ro au fost la vanzare si masini franceze rare, de importanta istorica, un exemplu fiind Citroen 2CV.

Citeste si:
Peste 2,5 mil. de persoane au tranzitat frontiera de sarbatori
Peste 2,5 mil. de persoane au...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Ce-si doresc romanii in 2020: un nou loc de munca si mariri salariale