”Apetitul in crestere al pietei romanesti pentru servicii de curierat, in principal ca efect al exploziei segmentului de e-commerce, risca sa fie afectat de schimbarile legislative si fiscale anuntate pentru anul 2018, cu impact relevant pentru toti actorii economici – companii si consumatori. Pe fondul unor astfel de premise, estimarile noastre privind evolutia business-ului pentru anul viitor sunt mai prudente decat in anii anteriori. Bugetul pentru 2018 va fi construit luand in calcul tot doua scenarii – pesimist, pentru care ne pregatim inclusiv de o eventuala stagnare si scenariul realist-prudent, in care anticipam o crestere de 10%”, a declarat Adrian Mihai, fondator FAN Courier.

Lipsa predictibilitatii fiscale constituie alaturi de criza de pe piata fortei de munca, principalele aspecte de ingrijorare ale top managementului companiei, in ceea ce priveste dezvoltarea afacerii in urmatorul an.

”Toate semnalele indica faptul ca 2018 va fi un an mai dificil, chiar daca in statisticile oficiale cifrele sunt optimiste si arata ca economia romaneasca duduie. La incertitudinile care planeaza in mediul de afaceri, singurul nostru raspuns este sa ne continuam investitiile si sa luam toate masurile care depind de noi astfel incat sa minimizam efectele. In consecinta, 2018 va fi un an in care ne vom concentra pe de o parte pe finalizarea investitiilor demarate iar pe de alta, pe controlul costurilor”, a declarat Felix Patrascanu, managing partner FAN Courier.

Pana la finalul anului viitor, investitiile vor depasi 36,5 de milioane de euro (16,5 milioane euro in 2017 si 20 de milioane de euro in 2018), investitiile majore vizand extinderea principalului HUB al companiei, cel de la Stefanesti si inceperea lucrarilor de constructie la HUB-ul din Cluj pentru care a fost achizitionat un teren in suprafata de 24,000 mp, suprafata halei ce urmeaza a fi construita avand o suprafata de 5,000 mp. Terenul pe care se construieste la Stefanesti are o suprafata de aproximativ 64.000 mp astfel ca insumata, suprafata principalului HUB al companiei va depasi 100.000 mp, din care 22.000 de mp va reprezenta capacitate de depozitare (8.000 mp depozitul actual si 14.000 mp noul depozit).

Nemo Express parcurge lunar...
Citeste si: Nemo Express: Ce inseamna 5,5 milioane km lunar in Romania? Un infern!

”Extinderea HUB-ului de la Stefanesti este o solutie pentru a evita supraaglomerarea, in conditiile cresterii tot mai accelerate a comertului online. Planurile noastre prevad ca noul depozit sa inceapa sa functioneze in septembrie 2018, investitia finala incluzand si benzi de sortare care cresc substantial productivitatea muncii”, a declarat Neculai Mihai, fondator FAN Courier.

Investitiile asumate de FAN Courier au inclusiv rolul de a educa piata, nu doar de a veni in intampinarea nevoilor exprimate de o parte dintre clienti. ”Sunt investitii pe termen lung, de aceea, nu ne-am propus sa analizam profitabilitatea lor mai devreme de un an de la lansarea fiecaruia”, a adaugat Adrian Mihai.

Compania estimeaza ca, anul acesta, cifra de afaceri va depasi pragul de 131 milioane euro, in crestere cu 13,2% peste rezultatele anului precedent, in linie cu prognozele initiale ale companiei si rezultatele din primele 11 luni ale anului.

Cele mai mari importante sume investite in 2017 au fost directionate catre flota auto – 7 milioane de euro, depozitul de la Stefanesti – 6,7 milioane de euro pana acum din totalul de peste 20 milioane euro. 10% din valoare au fost destinate modernizarii sediilor FAN din tara precum si investitiilor in IT. Serviciile nou implementate au reprezentat aproximativ 5% din volumul total de investitii in 2017.

1+1, oferta pentru...
Citeste si: 1+1, oferta pentru evenimentul anului in retail

Compania a lansat anul acesta serviciul e-BOX si a extins optiunea de livrare Collet Point printr-un parteneriat strategic cu reteaua PayPoint si a introdus experimental serviciul de plata cu cardul. Atat e-BOX, serviciul de lockere care permit controlul integral al achizitiei si livrarii, cat si Collect Point sunt optiuni de livrare destinate clientilor care fac cumparaturi online dar nu doresc sa depinda de programul curierului.

”Incepand cu luna decembrie, serviciul Collect Point este disponibil in peste 770 de locatii la nivelul intregii tari, ceea ce inseamna ca am multiplicat de peste 4 ori numarul locatiilor fata de momentul lansarii, de la mijlocul anuluiAm introdus serviciul e-BOXpentru ca, in opinia noastra, obiectivul clientului este acela de a-si putea ridica produsul la orice ora. Este o solutie inteligenta, utilizat des si in strainatate si despre care credem ca va avea succes. La fel de increzatori suntem si in sistemul de plata cu cardul chiar daca la noi, plata cu cash este inca preferata de peste 75% dintre clienti”, a explicat Felix Patrascanu.

Principalele provocari ale acestui an au fost pentru FAN Courier infrastructura, modificarile legislative si fiscale neasteptate si criza de personal.

Compania a continuat planul de extindere a personalului, astfel ca in prezent, FAN Courier are 5.750 de angajati. Pentru a suplini lipsa de personal, liderul pietei locale de curierat a deschis Scoala FAN, unde se pregateste deja prima promotie de curieri. Acestia vor absolvi cursurile primei scoli specializate in curierat la inceputul lunii mai, prima generatie pilot fiind si cea care va furniza companiei datele pentru a calibra platforma educationala si procesele de invatare din cadrul scolii.

Wood da 'BUY' pe Erste si...
Citeste si: Erste, proprietarul BCR, merge cu "toate motoarele pornite" in 2018

Scoala FAN este un proiect pe care compania l-a demarat in urma cu mai bine de doi ani, initial pentru a profesionaliza meseria de curier si a eficientiza investitiile in personal iar ulterior pentru a rezolva criza de pe piata fortei de munca specializate.

”Este foarte dificil pentru orice companie care are nevoie de mana de lucru calificata sa fie nevoita sa astepte minim 3 luni inainte ca noul angajat sa poata raspunde cerintelor din fisa postului. Este un efort suplimentar pentru orice angajator si, cel mai important, aceasta investitie afecteaza procesele de perfectionare ale altor angajati. Dupa cum se observa, piata evolueaza extrem de rapid si trebuie sa fii cu un pas inainte. Pentru a lansa un nou serviciu, pregatirea oamenilor este imperios necesara. Pentru ca in sistemul romanesc de invatamant nu exista un curs de specialitate, am decis sa-l cream noi. Asa s-a nascut proiectul Scoala FAN, care a capatat in acesti ani si o valenta de responsabilitate sociala corporatista. Practic, noi venim cu alternativa pentru tinerii sau persoanele care vor sa munceasca dar nu au o meserie care se cauta. Un angajat este un contributor activ la comunitate”, a explicat Felix Patrascanu.

Competitia FashionFANatic este o alta initiativa de sustinere a comunitatii tinerilor designeri romani. Aflata la cea de-a cincea editie, concursul desfasurat pe platforma dedicata aduna an de an zeci de tineri designeri romani care doresc sa-si lanseze o colectie dar nu dispun de resursele financiare necesare. FAN Courier asigura fondurile necesare castigatorului ales de un juriu format din personalitati cunoscute in industria de fashion autohtona. Colectia castigatoare este sursa de inspiratie pentru calendarul pe care compania il ofera an de an clientilor si partenerilor cu ocazia sarbatorilor de iarna. Cel mai recent proiect este parteneriatul cu Federatia Romana de Handbal, proiect stabilit pentru urmatorii trei ani cu posibilitatea de prelungire.