Mercedes-Benz a lansat in Romania noua Clasa A, care a devenit mai inteligenta si mai extravaganta, fiind inca un pas spre viitor, spre masinile conectate.

Printr-o aplicatie denumita "Mercedes me", care poate fi instalata gratuit pe smartphone, masina comunica cu posesorul si il "bate la cap" din 10 in 10 minute daca a uitat usile descuiate, spre exemplu. Cam asta am patit si noi in timpul testului, intrucat pe acelasi user erau inregistrate mai multe masini, iar unii dintre noi opream pentru poze si nu mai inchideam masinile.

Pe aplicatie ai mai multe informatii: nivelul carburantului din rezervor, autonomia ramasa, consumul inregistrat, distanta parcursa, timpul de calatorie, viteza medie, daca masina este inchisa, daca are lichid de parbriz, daca are pana, etc.

In timp ce conduci poti sa vorbesti cu masina prin comanda vocala "Hey Mercedes", fara sa fie nevoie sa apesi pe vreun buton, pur si simplu pronunti cele doua cuvinte. O voce feminina reduce sunetul muzicii si iti raspune "What can I help you?/What can I do for you?", moment in care pe display iti apare si scris acest lucru. Poti sa o intrebi temperatura exterioara, ii poti da comanda sa porneasca sistemul de navigatie, sa caute un post de radio, etc. Nu este prea hazlie sau inteligenta, precum asistentul Apple - Siri, dar este interesant sa "vorbesti cu masina".

Cum era de asteptat, si modelul Clasa A a primit un ecran cu doua tablete care iti ofera o varietate de ... "ce vrei tu", adica informatii. Poti schimba lumina ambientala in una dintre cele 10-12 nuante, nu le-am numarat, sau poti schimba design-ul ceasurilor de bord si poti alege ce informatii sa iti afiseze langa acestea.

Arata senzational gurile de ventilatie, cu aspect de turbina spune Mercedes, dar asa cum sunt amplasate bat destul de tare spre tine. Eu nu m-am inteles deloc cu ele, le-am tinut mai mult inchise, am preferat sa imi fie putin cald cat conduc, decat sa am frisoane doua zile. Daca va place sa fie foarte rece in masina, Clasa A va va satisface.

Nu am ce reprosa la capitolul confort, scaunele sunt bine desenate si nu am simtit ca am stat la volan cateva ore bune. La viteze mai mari si in momentele in care am trecut in modul Sport, mi-as fi dorit sa fie mai placuta atmosfera in habitaclu. Antifonarea nu este de nota 10, iar esapamentul si motorul nu suna senzational (A 180 d, A 200).

Centurile de siguranta fata sunt fixe din pacate, dar daca mai ridici sau cobori scaunul ajungi la un compromis.

In anumite momente, cat am stat pe locul din dreapta fata, as fi vrut sa tin mana pe manerul din plafon, doar ca modelul nu are asa ceva pentru pasagerii din fata. Manerul usii este destul de in fata pozitionat si nu l-am folosit decat pentru a inchide usa. Pentru pasagerii spate, exista cele doua manere in plafon.

Motorizari si performante Clasa A

Desi in 2012, cand modelul Clasa A a primit aceasta forma senzationala (cea de-a treia generatie), se spunea ca Mercedes-Benz vrea sa devina cel mai dinamic brand premium din lume. In prezent, dupa 6 ani, nu a avansat prea mult in aceasta directie.

Cu motorul de 1,5 litri 116 CP (A 180 d), imprumutat de la Renault, Clasa A cu transmisie automata cu 7 trepte accelereaza pana la 100 km/h in 10,5 secunde, iar cu propulsorul pe benzina de 1,33 litri 163 CP (A 200), imprumutat tot de la Renault, prinde 100 km/h in 8 secunde. Modelul diesel este cu aproximativ 100 de kg mai greu decat cel pe benzina, are 1.455 kg.

Nici concurenta nu are cifre mai bune, dar mi-as fi dorit ca Mercedes-Benz sa se diferentieze, sa aiba cele mai rapide masini din segment.

Pe lista de motorizari, Clasa A are si un 2 litri benzina de 224 CP (A 250), motor german, care prinde 100 de km/h in 6,2 secunde. Doar aceasta motorizare vine cu suspensie spate multi-link. A180 si A 200 au bara de torsiune pe spate.

Cateva lucruri despre motorizari:

- toate trei sunt echipate cu filtrul de particule

- motorul de 1,33 litri are un sistem de dezactivare a cilindrilor

- propulsorul de 2 litri are admisie variabila Camtronic

- dieselul de 1,5 litri vine cu o turbosuflanta cu raspuns optimizat si un intercooler racit cu apa

Cat consuma A 180 d si A 200

In primul rand trebuie sa stiti ca am condus fara sa fac economie de carburant. Am vrut, mai degraba, sa simt spiritul sportiv al acestui hatchback. Mi-as fi dorit mai multe resurse de putere, pentru ca ambele motorizari par sa faca fata la limita. Cutia automata a facut si ea ce a putut, a fost mereu pe faza si a schimbat treptele rapid.

Pentru ca am traversat Transalpina, clar consumul a fost mai mare cu cel putin 1 litru la 100 de km decat daca as fi condus intre doua orase.

Clasa A diesel a avut un consum de 6 litri in aceasta aventura, in timp ce propulsorul pe benzina a cerut 7,5 litri. Sunt cifre bunicele pentru o masina de aproximativ 1.400 kg si, in plus, am stresat destul de mult masina.

Preturile noului Mercedes-Benz Clasa A

Un A 200 cu transmisie manuala costa de la 30.300 euro cu TVA, iar pentru transmisia automata mai adaugati 2.000 de euro, chiar merita. A 180 d are un pret de pornire de 31.200 euro cu TVA.

Daca cautati o masina dinamica, atunci trebuie sa dati 36.600 euro cu TVA pe un A 250. Cum spuneam, ia suta in 6,2 secunde, iar motorul german cred ca suna senzational.

Mai multe informatii despre Mercedes-Benz Clasa A sunt disponibile aici.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri