Arval Romania, companie specializata in leasing-ul operational auto, spune ca plafonul de 200.000 euro pentru achizitia de masini eco prin Programul Rabla Plus ar trebui eliminat pentru a putea avea mai multe astfel de masini in flota, a declarat intr-un interviu pentru wall-street.ro Dan Boiangiu, directorul general al companiei.

Numarul de masini electrice in leasing operational, limitat de legislatie

Din cele 10.000 de masini pe care Arval Romania le are in leasing operational, doar 50 de unitati sunt electrice. Anul acesta au intrat in flota mai putin de 10 masini hibride si electrice chiar daca cererea a fost mai mare. Arval Romania ar mai fi oferit clientilor masini eco insa nu a mai putut din cauza atingerii plafonului de 200.000 euro.

"Programul Rabla Plus are niste limitari. Foarte repede s-au consumat acele ecotichete si abia atunci am realizat ca noi, ca firma de leasing, am fi putut beneficia oarecum mai bine si am fi putut promova mai bine vehiculele electrice, doar ca ne-am lovit de aceasta limita. Am fi preferat ca noi, societatea de leasing, sa nu fim considerati utilizatorul final, ci sa se aplice aceasta limita de 200.000 de euro pentru fiecare client in parte. Pentru ca noi am promovat masinile electrice, dar intr-o zi ne-am trezit ca nu mai putem oferi clientilor masini prin Rabla Plus. Programul Rabla Plus este un program foarte bun, dar pentru a da roade si mai rapid, ar trebui eliminat acest plafon de 200.000 de euro, daca legislatia ar permite", a precizat Dan Boiangiu.

Prin Programul Rabla Plus se ofera un bonus de 10.000 lei pentru o masina plug-in hibrid pana in 60 grame si 20.000 lei pentru o masina electrica.

BMW i3, Renault Zoe, Volkswagen e-Golf, Nissan Leaf, VW e-Up! sunt printre modelele electrice din flota Arval Romania.

Mobilitatea electrica poate fi urmatoarea directie pentru industria auto. "Sunt foate convins ca in maxim 5 ani electricul va fi mainstream. Masinile electrice din generatiile noi au foarte multe atuuri, iti ofera tot ce ai nevoie: confort, putere, autonomie. Daca infrastructura va fi pusa la punct, poti sa abordezi si un traseu mai lung. Chiar si in Romania, pe principalele directii acest aspect este rezolvat. Probabil foarte curand am sa trec si eu la o masina electrica", a mai spus Dan Boiangiu.

Majoritatea masinilor din flota Arval Romania sunt diesel intrucat in urma cu 3-4 ani acestea erau cele mai cautate.

In ultima perioada, la nivel de inmatriculari, benzina a castigat foarte mult. Insa pentru ca in trecut dieselul avea peste 90% din comenzi, avem la nivel de flota un procent de 75% dintre masini cu acest tip de motorizare. Nu avem in flota masini cu norma de poluare alta decat Euro 6

Masinile care termina perioada de leasing (de pana la 57 de luni) sunt puse la vanzare pe platforma globala Motortrade. Arval Romania a vandut si doua modele electrice, care aveau mai putin de 2 ani. Au fost cumparate de dealeri din Olanda.

Ca pondere in piata de masini noi din Romania, leasingul operational reprezinta in jur de 15-16%. "Din numarul total de inmatriculari in Romania, cred ca peste 60% sunt cumparari directe (cash), 15-16% sunt in leasing operational si restul sunt in leasing financiar. Leasingul financiar ramane inca putin mai popular decat leasingul operational", a adaugat Dan Boiangiu.

10.000 de masini in leasing operational

Arval Romania a depasit anul acesta pragul de 10.000 de masini in leasing operational. Sucursala din Romania a trecut de pragul de 5.000 de masini in leasing operational in anul 2013, la 7 ani de la infiintare. Dublarea numarului de masini s-a vazut si in cifra de afaceri, care a urcat de la 29 mil. euro in 2012 la 50 mil. euro in 2018. In prezent, Arval Romania este cel mai mare jucator de pe piata de leasing operational daca ne raportam la cifra de afaceri.

"Anul acesta am depasit un prag psihologic. Cel de 10.000 de masini in flota, active la clienti, plus inca cateva sute de vehicule in fleet management. De-a lungul celor 13 ani, ne-au trecut prin flota aproape 30.000 de masini. Sunt tari mult mai mature si cu piete mult mai mari decat Romania, ma refer la Austria, Luxemburg, care nu au depasit acest prag", a declarat Dan Boiangiu.

Mai mult de jumatate dintre clientii Arval in Romania sunt companii locale (IMM-uri). "Clientii internationali aduc volume, insa focusul nostru nu este acolo. Vrem sa dezvoltam zona locala", a mai spus managerul.

Provocari pentru leasingul operational

Deprecierea monedei nationale si legislatia in schimbare sunt printre cele mai mari provocari pentru companiile de leasing operational.

"Deprecierea euro ne afecteaza business-ul. Impactul este semnificativ, pentru ca noi ne imprumutam in euro. Masinile au tarife in euro, dar sunt platibile in lei la cursul comercial al importatorului. Daca noi rambursam euro dar incasam in lei, trebuie sa schimbam mai multi lei in euro pentru a ne plateti creditele. Din perspectiva legislatiei, in general, am dori sa fie mai predictibila si cu mai putine schimbari. Am prefera poate ca discursul public sa fie mai echilibrat, pentru a evita elemente psihologice sau cateodata chiar “bombastice” de curs,. . O perioada de acalmie in zona legislativa cred ca ar putea ajuta. Evident ca intr-o lume care se schimba trebuie sa adaptam legislatia, dar in ceea ce priveste fiscalitatea si mediul economic, trebuie oarecum sa se poata anticipa mai mult, pentru ca un investitor nu priveste pe termen scurt, ci priveste pe termen lung si are nevoie sa isi faca niste planuri pe hartie si dupa aceea sa se astepte ca cifrele sa fie aproape", a spus CEO-ul.

Citeste si:

    Vine sau nu o criza?

    Pentru ca o data la cativa ani exista o perioada in care cresterea economica stagneaza, in baza ciclurilor economice, foarte curand ar putea sa se intample acest lucru.

    "Sunt semnale ca poate veni o criza, atat din Romania, cat si de afara. Sunt fenomene care cred ca vor putea genera crize. In primul si in primul rand, lipsa fortei de munca. Europa se confrunta cu o criza nemaintalnita de forta de munca, iar asta poate frana cresterea. Cred ca totusi criza precedenta ne-a invatat pe toti lectia cumpatarii, inclusiv in Romania; constat ca oamenii sunt mult mai prudenti. Astazi, fata de atunci, avem un mediu mult mai bine pus la punct. Avem politici de creditare care sunt bine delimitate, cu grad de indatorare. Nu exista asa ceva in 2007. Toate firmele care fac creditare sunt reglementate, exista reguli foarte clare. Suntem mult mai pregatiti fata de criza precedenta din multe puncte de vedere, dar efectele de supraincalzire le putem vedea. As spune ca este doar firesc ca o economie sa parcurga niste cicluri. Noi am fost intr-un ciclu de crestere, de boom. Este doar o chestiune de timp pana cand cresterea se aplatizeaza si dupa aceea incepe o recesiune. Totul e ciclic si e absolut normal sa fie asa", spune Dan Boiangiu.

    Citeste si:

      Dan Boiangiu a preluat conducerea Arval Romania la 01 ianuarie 2014 dupa 8 ani de experienta in cadrul companiei unde a coordonat strategiile comerciale din functia de director comercial.

      Fondata in 1989 si detinuta in totalitate de BNP Paribas, compania Arval este specializata in leasing operational full service pentru vehicule. Arval le ofera clientilor sai – corporatii mari internationale si IMM-uri – solutii personalizate ce optimizeaza mobilitatea pentru angajatii acestora si externalizeaza riscurile asociate cu administrarea unei flote.

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Cristian Gubandru
      Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Auto »



      Setari Cookie-uri