Șoferii ar trebui să scape în câțiva ani de coșmarul de a merge pe E85, care urmează să fie înlocuit de A7, ”Autostrada Moldovei”. Un nou sector a fost recent avizat, între Bacău și Pașcani.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că a vizat indicatorii tehnico-economici aferenți proiectului de infrastructură Autostrada Bacău-Pașcani, cu valoarea totală de 6.269.613.888 lei fără TVA. Este vorba despre un sector de 77,394 de kilometri din A7, Autostrada Moldovei, care urmează să facă legătura între Ploiești și Vama Siret.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a postat pe Facebook și câteva imagini cu simulări ale modului în care va arăta noul segment de autostradă:
Există deja câștigători ai licitațiilor pentru cele trei loturi dintre Ploiești și Buzău iar în februarie 2022, CNAIR a scos la licitație și cele 4 loturi dintre Buzău și Focșani. În acest moment, singurul tronson construit din A7 este centura Bacăului (16,2 km), finalizată și dată în folosință în 2020. Când va fi gata, Autostrada Moldovei ar trebui să aibă aproape 440 de kilometri.
Citeste si:
A7 urmează să se intersecteze cu A8 (”Autostrada Unirii”, Târgu Mureș-Ungheni) la Pașcani, unde este proiectat un nod de mare viteză, ”nod turbion”, a cărui simulare poate fi văzută și în imaginile postate de ministrul Grindeanu. Printre detaliile interesante este și acela că segmentul de șosea va fi dotat cu stații de încărcare electrică, va avea perdele forestiere, parcări securizate, dar și sisteme de informare „real time” și sisteme de avertizare „early warning”, atât pentru șoferi cât și pentru autorități.
Partea de autostradă dintre Ploiești și Pașcani a fost prinsă în PNRR, pentru segmentul Bacău-Pașcani solicitându-se un cost de 412 milioane euro fără TVA. Pentru asta trebuie însă ca autostrada să fie gata până la termenul-limită - adică 2026.
Citeste si:
Sursa foto: CNAIR
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: